اخبار داغ

فعال سیاسی کرمانی:

دولت‌های آینده باید قرض و اقساط دولت فعلی را بپردازند

دولت‌های آینده باید قرض و اقساط دولت فعلی را بپردازند
فعال سیاسی کرمانی گفت: دولت‌های آینده باید قرض و اقساط دولت فعلی را بپردازند آن هم بدهکاری‌هایی که هیچ اثر ماندگار و سرمایه‌گذاری و زایندگی نداشته اند؛ ما همواره آخرین راه حل را اول به کار می‌گیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین صابری در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه کسری شفاف و قابل توجه از جمله حاشیه های بودجه سال 99 است، گفت: معمولا بودجه به گونه ای تنظیم شود که بین منابع و مصارف درآمد و هزینه ها تعادل برقرار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه معمولا کسری در پایان سال عملکرد بودجه معنا پیدا می کند، تصریح کرد: در این زمینه دولت با کمک مجلس راهی آنی به منظور تأمین کسری ضرورت ها پیدا کرده و عمل می نماید.

,

این فعال سیاسی کرمانی با تأکید بر اینکه در لایحه پیشنهادی سال آینده وجود 55 هزار میلیارد تومان کسری معنا ندارد، ابراز کرد: این مسئله مورد انتقاد کارشناسان و اقتصاد دانان است؛ چرا که رقم کسری بالا، آن هم قبل از عملکرد تعجب آور است.

,

صابری افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام می کند که اظهارات منتقدان درست نیست و لایحه بودجه شامل برآورد هزینه ها و پیش بینی درآمد است و این رقم کسری عددی نیست؛ شاید از نگاه رئیس سازمان برنامه و بودجه این رقم کسری عددی نباشد اما در فرهنگ بودجه ای آنهم قبل از عملکرد ممنوع است.

,

وی با بیان اینکه ضرورت اصلاح ساختار بودجه از سال گذشته مورد تأکید بوده است، اظهار کرد: حتی تأخیر در کار سال قبل نیز به دلیل اصلاح ساختار بوده است که نه در سال گذشته و نه در لایحه پیشنهادی سال 99 اقدام چندانی صورت نگرفته است.

,

این فعال سیاسی کرمانی با تأکید بر اینکه تأمین کسری از صندوق ذخیره ارزی و استقراض و فروش اوراق هیچ منطق اقتصادی و فنی ندارد و کاهش هزینه ها یکی از راه های معقول جبران کسری ها است.

,

صابری با اشاره به اینکه نابرابری درصد افزایش دستگاه ها در لایحه مشهود است، عنوان کرد:  افزایش 5 درصدی بودجه دفاعی و افزایش ناعادلانه ده برابری بودجه در اختیار نهاد ریاست جمهوری نیز یکی از اشکالات جدی لایحه بودجه  99است که اصلاح آن دقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می طلبد.

,

وی گفت: وابستگی به نفت در شرایط تحریمی نیز یکی دیگر از اشکالات است و شاهد هستیم که همگان اصرار دارند که وابستگی به نفت کم و قطع شود؛ این سوال مطرح است که چگونه در شرایط تحریم فروش نفت همچنان در لایحه بخشی از بودجه از نفت لحاظ شده است؟

,

این فعال سیاسی کرمانی با بیان اینکه در آمد حاصل از نفت باید به مصرف سرمایه گذاری و توسعه زیر ساخت ها شود نه تأمین هزینه های جاری تصریح کرد: در بسیاری از نقاط دنیا هزینه از محل مالیات و عوارض حقه تأمین می شود و در خیلی از گزارشات اشاره به فرار مالیاتی و بخشودگی و تخفیف های مالیاتی می شود.

,

صابری اظهار کرد: به کدام استدلال چنین کارهایی که مستند قانونی هم ندارد ادامه می یابد و  چرا برخی گروه هایی که دارای درآمدهای هنگفت هستند مشمول تخفیف های فاقد مجوز می شوند؟ تا کی این روند باید ادامه یابد؟

,

وی افزود: فروش اموال و املاک مازدا نیز حرف و حدیث های فراوان دارد که بخشی از فسادها از اینجا شروع می شود که منبع خوبی برای تأمین هزینه ها نیست و عملا از دست دادن سرمایه با حداقل قیمت است.

,

این فعال سیاسی کرمانی با تأکید بر اینکه امروز کلید حل مشکلات بودجه ای صندوق توسعه ملی استقراض و انتشار اوراق اسلامی است، ابراز کرد: متأسفانه صندوق توسعه ملی مصرف پس انداز و اعتبارات مختص توسعه زیر ساخت ها است و استقراض و انتشار اوراق در بدهکار کردن کشور به سیستم بانکی و مردم فعالیت می کنند.

,

صابری عنوان کرد: در نتیجه دولت های آینده باید قرض و اقساط دولت فعلی را بپردازند آن هم بدهکاری هایی که هیچ اثر ماندگار و سرمایه گذاری و زایندگی نداشته اند؛ ما همواره آخرین راه حل را اول به کار می گیریم؛ مثل موضوع مدیریت مصرف سوخت و افزایش قیمت بنزین و یا استقراض و انتشار اوراق.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حالی که راه های دیگری مانند کاهش هزینه ها، کاهش نیروی متراکم انسانی در سازمان ها، اصلاح ساختار بودجه،  تلاش در جهت جلوگیری از فرار مالیاتی آن هم مالیاتی های کلان و میلیاردی، کاهش معافیت های مالیاتی و بالابردن کارآیی، رونق تولید،  افزایش صادرات و کاهش واردات وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه