اخبار داغ

کاکل و ترشوک همدم این روزهای سفره بوشهری ها+ عکس

کاکل و ترشوک همدم این روزهای سفره بوشهری ها+ عکس
کاکل و ترشوک سبزیهای خودرویی هستند که در جنوب کشور و به ویژه استان بوشهر به وفور پیدا می,شود و جز جدا نشدنی سفره نهار و شام مردم این دیار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، کاکل و ترشوک سبزیهای خودرویی هستند که در جنوب کشور و به ویژه استان بوشهر به وفور پیدا می,شود و جز جدا نشدنی سفره نهار و شام مردم این دیار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

شاید خیلی ها با نام کاکل و ترشوک آشنا هستند و برای بدست آوردن آن مشکلی نداشته و به لحاظ علاقه حتما آن را به عنوان سبزی در کنار غذای نهار و شام خود میل می کنند.

,

برای بدست آوردن این دو گیاه که بد نیست بدانید جز گیاهان دارویی نیز محسوب می شوند کافیست اندکی به خود زحمت داده و یکی را در شوره زارها و دیگری را در دره های دامنه کوه ها جستجو کنید.

,

, ,

ترشوک از قدیم الایام به عنوان یک سبزی مفید و مؤثر از آن استفاده می شده است.

,

گیاه ترشک منبع ویتامین C بوده و کسانی که کمبود این ویتامین را در بدن خود احساس می کنند می تواند آن را در برنامه غذایی خود گذاشته و از آن.مصرف کنند.

,

علاوه بر آن، گیاه ترشک دارای آهن و فسفر کافی نیز می باشد، همچنین این گیاه دارویی اشتها آور و تصفیه کننده و هضم کننده بسیار خوبی است و به خاطر خاصیت تصفیه کنندگی اش برای کسانی که دارای جوشهای موضعی و پوستی هستند بسیار مفید خواهد بود.

,

اما دومین گیاهی که بد نیست از آن بدانید کاکل است.گیاه کاکُل سرشار از سدیم و پتاسیم است که سدیم موجود شورمزه بودن این گیاه را بوجود می‌آورد و پتاسیم نیز از افزایش فشارخون تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

,

, ,

هر فرد مبتلا به فشارخون بالا می‌تواند در هر وعده از ۲ تا ۳ گرم نمک استفاده کند که بهتر است نمک‌ از وعده‌های غذایی خود حذف کند و به جای آن سی گرم گیاه کاکل با غذا مصرف کند که طعم شوری غذا حفظ شده و موجب افزایش فشارخون نشود.

,

البته افرادی که به فشارخون بالا مبتلا نیستند می‌توانند در هر وعده به میزان ۶۰ گرم از این گیاه به همراه غذا استفاده کنند و البته نیاز به توضیح است که گیاه کاکل سرشار از ید است که در کودکان بهره هوشی را بالا می‌برد و در میانسالان روند زوال مغز را کاهش می‌دهد.

,

بد نیست بدانید دامنه کوههای منطقه محمود احمدی همچنین شوره زارهای این منطقه و اطراف روستاهای اشکالی و چاه پیر این دو گیاه (ترشوک و کاکل) به وفور پیدا می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه