اخبار داغ

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین خبر داد

اعلام نتایج تائید صلاحیت‌ها به داوطلبان/ مهلت اعتراض تا پنج روز فراهم است

اعلام نتایج تائید صلاحیت‌ها به داوطلبان/ مهلت اعتراض تا پنج روز فراهم است
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: اسامی افراد تایید صلاحیت شده کاندیداهای مجلس یازدهم به فرمانداری‌های سه حوزه انتخابیه اعلام شده و افراد در صورت عدم تایید و احراز صلاحیت تا پنج روز مهلت اعتراض دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ اظهار کرد: اسامی افراد تایید صلاحیت شده کاندیداهای مجلس یازدهم به فرمانداری‌های سه حوزه حوزه انتخابیه بوئین زهرا، تاکستان و قزوین، آبیک و البرز ابلاغ و نتایج به داوطلبین اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: براساس استنباط جدید، افرادی که تایید یا احراز صلاحیت نشده‌اند تا پنج روز مهلت دارند شکایات خود را به هیئت‌های نظارت استان و یا شورای نگهبان اعلام کنند.

,

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین ابراز کرد: افراد تایید صلاحیت شده صرفا یک هفته پیش از یکم اسفندماه می‌توانند به طور رسمی تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کنند و پیش از آن هرگونه تبلیغات گروهی و غیره خلاف مقررات بوده و ازطریق دستگاه‌های نظارتی قابل پیگیری‌ست.

,

حبیبی افزود: تخلفات انتخاباتی کاندیداها از طریق ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و هیئت‌های بازرسی بررسی شده و در بررسی صلاحیت‌ها در مرحله بعدی تاثیرگذار خواهد بود.

,

این مقام مسئول با بیان چگونگی گزارش تخلفات انتخاباتی عنوان کرد: افراد و رسانه‌ها درصورت مشاهده تخلفات می‌توانند موارد را برای بررسی به هیئت‌های بازرسی مستقر در فرمانداری شهرستان‌ها و یا ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مستقر در دادگستری‌های شهرستان‌ها اعلام کنند.

,

وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور در انتخابات مجلس یازدهم گفت: امیدواریم شاهد انتخابات پرشور با حضور حداکثری باشیم.

,

امکان بررسی مجدد تا پیش از 22بهمن وجود دارد

, امکان بررسی مجدد تا پیش از 22بهمن وجود دارد,

در ادامه محمدتقی صفری ابراز کرد: 228 نامزد برای حوزه‌های انتخابیه قزوین ثبت نام کرده‌اند که نسبت به دور گذشته 25درصد افزایش یافته است.

,

وی ادامه داد: از مجموع 228 ثبت نامی فقط دو مورد تخلف ثبت نامی وجود داشت که در زمان ثبت نام اقدام به تبلیغ کرده بودند.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین عنوان کرد: تا آخر روز بیست و یکم، مهلت هیئت نظارت به پایان رسیده و نتایج از طریق فرمانداری‌ها به کاندیداها اعلام شده است.

,

صفری افزود: پس از ابلاغ، نامزدها 5 روز فرصت اعلام شکایت به دفاتر نظارت و بازرسی در استان و یا ورزشگاه تختی در تهران را دارند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: شورای نگهبان طبق قانون از مراجع چهارگانه استعلام کرده و درصورت داشتن سند مؤثر، آماده دریافت این اسناد است و نظر نهایی از مجموع آن‌ها، اعلام می‌شود.

,

وی گفت: تا پیش از 22 بهمن که زمان اعلام قطعی کاندیداهاست، هر سندی علیه نامزدها پیدا شود، شورای نگهبان به لحاظ قانونی امکان بررسی مجدد را دارد.

,

گفتنی‌ است؛ در مهلت هفت روزه ثبت نام در مجموع 224 نفر در استان داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم شدند که 134 نفر از آن‌ها در حوزه قزوین، آبیک و البرز، 51نفر در حوزه بوئین زهرا و آوج و 39 نفر از حوزه تاکستان بودند.

,

198نفر از ثبت نامی‌ها معادل 88/4 آقا و 26 نفر معادل 11/6 درصد خانم بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه