اخبار داغ

یادداشت؛

تأیید صلاحیت فله‌ای؛ با بی‌اعتنایی به استعلامات مراجع چهارگانه

تأیید صلاحیت فله‌ای؛ با بی‌اعتنایی به استعلامات مراجع چهارگانه
خبرهای رسیده به مرصاد حاکی از آن است که هیات‌های اجرایی انتخابات حتی بعضا اعتنایی هم به استعلامات مراجع چهارگانه نکرده‌اند و با تایید صلاحیت‌های بی ضابطه هزینه‌تراشی سنگینی برای شورای نگهبان داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز  بعد از جشنواره نام‌نویسی داوطلبان ورود به مجلس یازدهم با تمام حواشی و حرف و حدیث‌های آن نسبت به تایید صلاحیت‌های فله‌ای هیات‌های اجرایی انتخابات هشدارهایی از سوی دلسوزان نظام داده شد که با اعلام اسامی تایید صلاحیت‌شدگان این هشدارها واقعیت تلخی را نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

از آنجا که با توجه به نقایص قانون انتخابات _ که 40 سال پیش تصویب شده و پاسخگوی نیازهای امروز نیست_ برای ثبت نامها محدودیتی وجود ندارد امسال هم تعداد زیادی از آنهایی که احساس تکلیف کردند راهی میدان انتخابات شدند.

,

جالب اینکه در میان ثبت نام کنندگان این دوره در استان کرمانشاه ۲۸ نفر شغل آزاد داشتند، ۱۶ نفر بیکار بودند و ۱۷ نفر در عنوان شغلی سایر مشاغل ثبت‌نام کردند و حتی در بین آنها خانمهای خانه دار هم به چشم می خوردند!

,

جالب تر اینکه هیات های اجرایی انتخابات بدون توجه به پیشینه های افراد و شغلشان در احراز صلاحیت ها اقدام به تاییدصلاحیت آنها کردند و برای برخی ها این هیات های اجرایی انتخابات به نوعی بنگاه کاریابی بود.

,

با این نوع تایید صلاحیتها شائبه هایی به وجود آمد که برخی جریانات می خواهند با اعلام نفوذ، تعداد احرازصلاحیت شده ها را افزایش دهند تا بار رد صلاحیت ها را بر دوش شورای محترم نگهبان بگذارند، کما اینکه همین کار را هم کردند.

,

هیأت های اجرایی انتخابات تقریبا تمامی افرادی که برای ثبت‌نام به آنها مراجعه کرده بودند را تایید کردند و این رفع تکلیف آنها باعث شد که تعداد زیادی از کاندیداها نتوانند از مرحله بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان بگذرند.

,

کوتاهی هیات های اجرایی در بررسی صحیح تایید صلاحیت ها در کنار قصور مجلس در تصویب اصلاحیه قانون انتخابات باعث شد تا امسال شاهد عدم احراز صلاحیت‌ تعداد زیادی از افرادی باشیم که نتوانستند با معیار و سنگ محک قانون از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.

,

روز گذشته اسامی تایید صلاحیت‌شده‌ها از سوی شورای نگهبان اعلام شد که حاکی از حجم زیادی از عدم احراز صلاحیت‌ها بود و باز هم شورای نگهبان بار هجمه‌های ناعادلانه را به جای هیات های اجرایی انتخابات به دوش کشید.  

,

خبرهای رسیده به مرصاد حاکی از آن است که هیات‌های اجرایی انتخابات حتی بعضا اعتنایی هم به استعلامات مراجع چهارگانه نکرده‌اند و یکی از موارد در تایید صلاحیت‌های بی‌ضابطه همین موضوع بوده است.

,

این موضوع قاعدتاً جای بحث و بررسی مبسوط تری دارد که باید در جای خود به آن پرداخت تا ثابت شود که عده ای با هدف هزینه تراشی برای شورای نگهبان و تخریب این نهاد مقدس در هیات های اجرایی خود را جای دادند و حالا با این حجم از عدم احراز صلاحیت‌ها توپ را در زمین شورای نگهبان انداخته اند.

,

زهرا آقایی_ سردبیر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه