اخبار داغ

شرق هرمزگان همچنان در محاصره سیل؛

شهر لیردف با بیش از ۲۳ روستا از دسترس خارج است

شهر لیردف با بیش از ۲۳ روستا از دسترس خارج است
شهر لیردف جاسک در محاصره سیل قرار گرفته و هیچگونه خبری از بیش از ۲۳ روستای آن با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در دسترس نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شهرستان جاسک که در شرق هرمزگان واقع شده با آغاز بارش باران از روز جمعه، مردمان ساحل نشین مکران همچنان در گیر سیل هستند و بارش رحمت الهی موجب ایجاد خسارت های فراوانی برای مردم این مناطق شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,

سد جگین با دارا بودن ظرفیت ۲۱۰ متر مکعبی لبریز شده و باعث راه افتادن سیل در مناطقی از بشاگرد و جاسک شده که در این میان از روز جمعه تا کنون ۹ روستا که در مسیر سیلاب قرار داشته تخلیه شده و ده ها نفر شتر و گوسفند تلف شده اند.

,

در حال حاضر خدمات رسانی به روستاهای درگیر سیل با استفاده از بالگردهای نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران در حال انجام بوده و آذوقه به مردم سیل زده تنها از این طریق امکان پذیر بوده زیرا تمامی راه های موصلاتی از طیغان رودخانه های فصلی و لب ریز شدن سد جگین تخریب شده است.

,

روستاهای در محاصره سیل در مناطق بشاگرد و جاسک فاقد هر گونه برق و خطوط ارتباطی هستند و مسئولان خدمات رسانی هوایی تا کاهش آب گرفتگی و سیل را در پیش گرفته اند؛ به گفته یکی از شهروندان جاسک شهر لیردف این شهرستان در محاصره سیل قرار گرفته و هیچ گونه خبری از بیش از ۲۳ روستای آن با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در دسترس نیست و به گفته مسئولان منطقه امداد رسانی و رسیدگی به این بخش از امروز با اعزام سه فروند بالگرد آغاز می شود.

,

به گفته مدیر عامل هلال احمر هرمزگان ۳۵ نیروی عملیاتی در حال ارائه خدمات امدادی و نجات به حادثه دیدگان هستند و تاکنون ۱۳۱ دستگاه چادر امدادی، ۲۶۰ تخته پتو، ۲۴۰ تخته موکت، ۱۵۲بسته مواد غذایی۷۲ ساعته و ۳۴۲کیلوگرم نایلون بین مردم شهرستان جاسک توزیع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه