اخبار داغ

عاملان نابرابری گسترده در جامعه باعث شکاف ثروت بین نسلی می‌شوند؛

تحلیل استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا درباره دلایل بی پولی نسل جوان در آمریکا

تحلیل استاد سیاستگذاری دانشگاه کالیفرنیا درباره دلایل بی پولی نسل جوان در آمریکا
نسل هزاره سخت کار می کنند، خانواده تشکیل می دهند و سعی در کسب ثروت دارند، اما به عنوان یک نسل از مسیر عقب مانده اند. بیشتر آنها از والدین خود فقیرتر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "رابرت ریچ" با ابراز نگرانی از وضعیت دشوار جوانان آمریکا طی یادداشتی به دلایل این موضوع پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, رابرت ریچ,

همان نیروهایی که نابرابری گسترده میان 1 درصدِ برتر و مابقی ما را رقم می زنند، شکاف وسیعِ ثروتِ بینِ نسلی را میان بِیبی بومِرها (نسل بعد از جنگ جهانی دوم که دوران ازدیاد زاد و ولد در آمریکا بود) و نسل هزاره ایجاد می کنند.

,

نسل هزاره دیگر نوجوان نیستند. آنها سخت کار می کنند، خانواده تشکیل می دهند و سعی در کسب ثروت دارند. اما به عنوان یک نسل، از مسیر عقب مانده اند.

,

آنها در بدهی های عمیق تری فرو می روند که احتمالا تنها نیمی از آنها صاحب خانه هستند و بیشتر آنها از والدین خود فقیرتر هستند.

,

اگر قصد برطرف کردن مشکلات آنها را داریم، باید آن مشکلات را درک کنیم:

,

 

,

, ,

- دستمزدها راکد است

, - دستمزدها راکد است,

دستمزدهای متوسط بین سال های 2007 و 2017 از جمله رکود بزرگ اقتصادی که نسل هزاره شروع به کار کرده بود به طور متوسط 0.3 درصد در سال رشد داشته است. پیش از آن، بین اواسط دهه های 1980 و 1990 دستمزدها به 3 برابر این نرخ افزایش یافت.

,

- به دلیل دستمزدهای راکد، هزینه های ضروری مانند مسکن و تحصیلات به اوج خود رسیده است

, - به دلیل دستمزدهای راکد، هزینه های ضروری مانند مسکن و تحصیلات به اوج خود رسیده است,

نسل هزاره مسکن کمتری دارند. هزینه های تحصیلات به شدت افزایش یافته است. معدل تورم، متوسط هزینه تحصیلات دانشگاهی در سال 2018 نسبت به سال 1978 به 3 برابر افزایش داشته است.

,

- نتیجه تمام اینها بدهی است

, - نتیجه تمام اینها بدهی است,

تحصیلات گرانقیمت دانشگاهی به این معنا است که متوسط هزینه فارغ التحصیلی، 28000 دلار بدهی وام دانشجویی است. نسل هزاره به عنوان یک نسل، بیش از 1 تریلیون دلار بدهکار است. بعلاوه، متوسط جوانان بالغ تقریبا 5000 دلار بدهی کارت اعتباری دارند و این رقم رو به رشد است.

,

- پس انداز برای آینده برای نسل هزاره سخت تر از نسل های قبلی است

, - پس انداز برای آینده برای نسل هزاره سخت تر از نسل های قبلی است,

در میان شرکت های فُرچون 500 (500 شرکت بزرگ آمریکایی از نظر درآمدزایی) تنها 81 شرکت از برنامه بازنشستگی در ساسل 2017 حمایت مالی کردند. تعداد این شرکت ها در 20 سال گذشته 288 مورد بوده است. کارفرمایان حقوق بازنشستگی را با برنامه های پس اندازی موسوم به "خودتان آن را انجام دهید" جایگزین می کنند.

,

تمام اینها به این معنی است که نسل هزاره ی کمتری نسبت به نسل قبل وارد طبقه متوسط جامعه می شوند. اغلب آنها کمتر از 1000 دلار پس انداز دارند. اکثر جوانان امروز تا 75 سالگی نمی توانند بازنشسته شوند.

,

اگر از طریق سیاست هایی مانند؛ بخشش وام، دسترسی به بیمه سلامت، پرداخت مرخصی خانوادگی، مسکن ارزان قیمت و مالیات منصفانه تر برای مستأجران تلاش خود را به منظور کاهش این شکاف ثروت بین نسلی آغاز نکنیم، میلیون ها جوان آمریکایی تا آخر عمر با یافتنِ امنیت مالی دست و پنجه نرم خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه