اخبار داغ

آخرین جزئیات از سیل جنوب کشور؛

امداد رسانی هوایی به روستایی‌هایی که به حالت جزیره‌ای در آمده‌اند

امداد رسانی هوایی به روستایی‌هایی که به حالت جزیره‌ای در آمده‌اند
در برخی از نقاط هرمزگان مانند روستاهای لیردف جاسک روستاهایی در بشاگرد چنان در محاصره سیل قرار گرفته اند که امداد رسانی و رساندن آذوقه های غذایی تنها با بالگرد امکان پذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بارندگی های هرمزگان که از روز پنج شنبه آغاز و تا روز یکشنبه در برخی از نقاط هرمزگان ادامه داشته؛ همراه با خسارت و سیل به برخی از مناطق استان مانند شهرستان جاسک، بشاگرد و سیریک شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در برخی از نقاط هرمزگان مانند روستاهای لیردف جاسک روستاهایی در بشاگرد چنان در محاصره سیل قرار گرفته اند که امداد رسانی و رساندن آذوقه های غذایی تنها با بالگرد امکان پذیر است.

,

احشام روستاییانی که در مناطق سیل هستند به صورت کامل از بین رفته و برخی از افراد که تنها داراییشان از طریق دامداری بوده سرمایه هایشان را از دست داده اند.

,

از همان ابتدای سیل نیروهای بسیج و سپاه در کنار سیل زدگان قرار دارند و علاوه بر دل جویی آنها به خدمات رسانی نیز مشغول هستند.

,

سد جگین که در شهرستان بشاگرد قرار دارد لبریز شده و این امر باعث ایجاد خسارت های فراوانی به شهرستان های بشاگرد و جاسک شده است به طوری که مسیر جاسک به بشاگرد همچنان قطع است که طبق گفته فرماندار جاسک تا امروز باز گشایی خواهد شد.

,

بیش از 90 درصد راه های روستایی بشاگرد خاکی بوده و طغیان رودخانه های فصلی باعث نابودی قطع راه های ارتباطی روستایی در مناطق مختلف بشاگرد شده همچنین بارندگی به زمین های کشاورزی بخش مرکزی شهرستان بشاگرد آسیب بسیاری زده و بسیاری از آن ها توسط سیل تخریب شده اند.

,

به گفته برخی از شهروندان بشاگردی مسیر بسیاری از روستاهی بشاگرد همچنان مسدود است و تنها با استفاده از بالگرد امداد و خدمات رسانی امکان پذیر است.

,

, ,

سیل بشاگرد 35 روستا را از دسترس خارج کرد

, سیل بشاگرد 35 روستا را از دسترس خارج کرد,

سرهنگ محمود سلیمانی، فرمانده سپاه بشاگرد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه بعد از چهار روز از بارندگی های سیل آسا در شهرستان بشاگرد هنوز هیچ گونه راه ارتباطی با 35 روستا این شهرستان وجود ندارد، گفت: این روستاها که در مناطق صعب العبور قرار دارند در محاصره آب هستند.

,

فرمانده سپاه بشاگرد تصریح کرد: 35 روستا بشاگرد فاقد هرگونه راه ارتباطی، آب، برق و خطوط تلفن همراه هستند و امدادرسانی تنها با بالگرد و هلی کوپتر امکان پذیر است.

,

سلیمانی با اشاره به اعزام 16 نفر از اعضای گروه جهادی به مناطق سیل زده بشاگرد عنوان کرد: افراد گروه جهادی از طریق بیسیم آن هم در ارتفاعات و بالای کوه ها امکان برقراری ارتباط و اعلام وضعیت روستاها امکان پذیر است.

,

وی با اشاره به اعزام سه فروند بالگرد به مناطق سیل زده بشاگرد، اظهار کرد: دو بالگرد برای حمل افراد بیمار با شرایط خاص و یک بالگرد هلال احمر نیز برای رساندن آذوقه به این مناطق اعزام شده اند.

,

فرمانده سپاه بشاگرد خاطر نشان کرد: مناطق سیل زده بشاگرد نیازمند یاری همه مسئولان و مردم هستند.

,

, ,

امداد رسانی هوایی به روستایی های که به حالت جزیره ای در آمده اند

, امداد رسانی هوایی به روستایی های که به حالت جزیره ای در آمده اند,

رادمهر، فرماندار شهرستان جاسک اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی ستاد بحران شهرستان و تیم‌های اعزامی از استان با استفاده از ماشین‌آلات بخش خصوصی و دولتی بسیج شدیم و امروز راه دسترسی به پل گابریک ایجاد شد.
فرماندار جاسک با بیان اینکه آسیب‌های جدی به راه‌ها و منازل مسکونی روستای سدیج زده شده است، گفت: در حال ساماندهی و ایجاد اسکان برای ساکنین و بازگشایی راه‌های مواصلاتی هستیم و امروز فیبر نوری و زیرساخت مخابراتی شهرستان وصل شد در تلاش هستیم مشکل برق روستاها را نیز به‌طور کامل حل کنیم؛ زیرساخت‌های آب روستایی در تعدادی از روستاهای شهرستان جاسک به‌شدت آسیب‌دیده‌اند در تلاشیم هر چه سریع تر این مشکلات را حل کنیم.

,
,

رادمهر عنوان کرد: امدادرسانی‌هایی توسط بالگردهای نیروهای دریایی به برخی روستاهایی که هیچ راه ارتباطی زمینی نداشته کاملاً جزیره‌ای شده بودند همچون روستاهای گشمی و سدیج از توابع بخش لیردف و روستاهای ککی و گرندو از توابع بخش مرکزی صورت گرفت.

,

وی با بیان اینکه راه‌های مواصلاتی جاسک به بشاگرد همچنان مسدود است، اظهار کرد: طغیان رودخانه شریفی آسیب‌های جدی به راه‌ها وارد کرده و راه جاسک به کنارک نیز مسدود است، در تلاش هستیم ارتباط خود را با بخش لیردف برقرار کنیم؛ امروز نیز سه پرواز بالگردی به کلیه روستاهای کوهستانی شهرستان که راه‌های ارتباطی آن‌ها قطع‌شده برای خدمات‌رسانی و انتقال آذوقه، آب و سایر اقلام ضروری خواهیم داشت.

,

فرماندار جاسک با اشاره به خسارت جدی به قایق های صیادی شهرستان جاسک، عنوان کرد: قایق های صیادی یا زیر گل و لای مدفون شده اند و یا آسیب جدی به آنها وارد شده و اکثر زمین های کشاورزی نیز نابود شده است.

,

رادمهر خاطر نشان کرد: هلال‌احمر، امدادرسان‌ها، گروه‌های تکاور نیروی دریایی سپاه، نیروی دریایی ارتش، بسیج شهرستان، نیروی انتظامی با تمام ظرفیت‌های خود بسیج شده‌اند تا مشکلات پیش‌آمده برطرف شود و مردم به محل امنی منتقل شوند.

,

, ,

استمرار امدادرسانی هوایی به مناطق سیل زده شرق هرمزگان

, استمرار امدادرسانی هوایی به مناطق سیل زده شرق هرمزگان,

مهندس مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: به دنبال وقوع سیلاب در شرق هرمزگان کار امداد رسانی وارد سومین روز خود شده و امدادرسانی به مردم سیل زده شهرستان های بشاگرد و جاسک در حال انجام است.

,

سلحشور افزود:در حال حاضر به دلیل مسدود شدن راههای ارتباطی سه فروند بالگرد هلال احمر، ارتش و سپاه در حال انجام عملیات امدادرسانی هوایی هستند.

,

وی ضمن تاکید بر توزیع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر اظهار کرد: بیش از 850بسته مواد غذایی 72 ساعته و 200شل آب معدنی جهت توزیع بین مناطق کوهستانی شهرستان جاسک شامل جگین بالا و روستاهای توابع، حوزه پرکوه، نوگین ، گیشدان و جانوری به وسیله بالگرد در حال ارسال است.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان تاکید کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر تا زمان عادی شدن شرایط در آماده باش کامل به سر می برند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه