اخبار داغ

در نشست بررسی مشکلات باغداران تفتی مطرح شد

تولید انار برای باغداران تفتی صرفه اقتصادی ندارد

تولید انار برای باغداران تفتی صرفه اقتصادی ندارد
در نشستی با موضوع بررسی مشکلات تولید محصول انار که پیش از ظهر امروز در فرمانداری تفت برگزار شد، کارشناس جهادی تولید انار با وضعیت فعلی را برای باغداران زیان ده دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، فرماندار تفت در نشستی با موضوع بررسی مشکلات تولید محصول انار که پیش از ظهر امروز در فرمانداری تفت برگزار شد، گفت: برپایی مکان‌های دائمی برای عرضه مستقیم محصول انار تفت امری ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
علیرضا نوکار افزود: انار به عنوان اصلی ترین محصول کشاورزی شهرستان تفت به جهت ماندگاری خوب و مناسب بازار جهانی و صادرات خوبی دارد.
,
 
,
وی  به ضرورت معرفی انار تفت اشاره داشت و گفت: برنامه هایی از قبیل برگزاری جشنواره انار تفت و جشنواره انارچینی در کوچه‌باغ‌های احمدآباد شهر تفت امسال به‌خوبی برگزار شد و فرصت مناسبی و ویژه ای برای معرفی انار تفت بود.
,
 
,
نوکار، اصلاح نژاد انار تفت را امری ضروری برای افزایش بهره‌وری این محصول در تفت دانست و ادامه داد: کاشت نهال‌های اصلاح‌شده یا پیوند زدن درختان موجود با انار مرغوب می‌تواند تولید این محصول را افزایش دهد و بهینه کند.
,
 
,
کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان تفت نیز در این نشست با اشاره به مشکلات باغداران، اذعان داشت: هزینه‌های مختلف باغداری نظیر هرس، آبیاری، کودپاشی، سم‌پاشی، چیدن و بسته‌بندی، قیمت تمام‌شده انار تفت برای باغدار را به 2100 تومان می رساند.
,
 
,
وی، هزینه تمام‌شده تولید انار در تفت را بالا دانست و گفت: هزینه طبیعی این محصول می‌بایست 700 تومان باشد تا در بازار 5 هزار تومان عرضه شود و صرفه اقتصادی برای باغدار داشته باشد.
,
 
,
صالحی تصریح کرد: یکی از اساسی تولید انار در تفت را آفت مگس مدیترانه‌ای است که در سال 95 براثر آفت مگس مدیترانه‌ای به محصول انار تفت 25 میلیارد تومان خسارت وارد شد.
,
 
,
انتهای پیام/م*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه