اخبار داغ

سعد حریری:

راه حل بحران لبنان گفت وگوی سیاسی است

راه حل بحران لبنان گفت وگوی سیاسی است
«سعد حریری» نخست وزیر مستعفی لبنان سه شنبه شب گفت : گفت و گوی سیاسی تنها مسیری است که می توان لبنان را از بحران نجات داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سعد حریری» نخست وزیر مستعفی لبنان در جمع خبرنگاران در بیروت تاکید کرد: با گفت وگو و مراجعه به قانون اساسی می توان مشکل مهم تشکیل دولت جدید در لبنان به ریاست «حَسّان دیاب» نخست وزیر منتخب را حل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حریری افزود: عده ای در مسیر تشکیل دولت جدید مانع تراشی و سنگ اندازی می کنند. ملت لبنان رنج فراوان دیده است و باید اختلافات سیاسی کنار گذاشته شود.

,

نخست وزیر مستعفی همچنین بر اهمیت پایبندی لبنان به سیاست "دوری از تنش" و وارد نشدن به درگیری های منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

,

پس از آن که قشرهای گوناگون مردم لبنان در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به بیکاری، فساد، گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی و کافی نبودن حقوق، تظاهرات، تجمع و تحصن  کردند سعد حریری هفتم آبان گذشته از ریاست دولت استعفا کرد. اما «میشل عون» رییس جمهوری لبنان وی را تا انتخاب دولت جدید به عنوان رییس دولت موقت منصوب کرد.

,

عون همچنین  ۲۸ آذر گذشته حسان دیاب را مامور تشکیل کابینه ی جدید کرد. دیاب از شخصیت های اهل سنت، استاد دانشگاه آمریکایی بیروت و وزیر پیشین تربیت و آموزش عالی لبنان است .

,

قرار است دیاب ظرف هفته های آینده دولت خود مرکب از ۱۸ وزیر مستقل و فن سالار را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس لبنان معرفی کند.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه