اخبار داغ

نخستین عهدواره ملی پیشرفت منطقه ای استان همدان فردا استارت می خورد

نخستین عهدواره ملی پیشرفت منطقه ای استان همدان فردا استارت می خورد
امید صالحی نیک، با شاره به برگزاری عهدواره ملی پیشرفت منطقه ای استان همدان، گفت: حضور الگوهای موفق ملی و استانی، تجلیل از الگوهای موفق، رونمایی از مجمع خیرین کسب و کار و معرفی الگوهای موفق به شبکه های ملی از جمله برنامه های این همایش خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مسئول نهضت اجتماعی جوانان استان همدان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین عهدواره ملی پیشرفت منطقه ای استان همدان گفت: رسالت ما شناسایی و کمک به موفقیت جوانان در هشت حوزه کسب و کار، نشاط اجتماعی، ورزش، سلامت، آموزش، مطالبه گری، گردشگری و محیط زیست است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

صالحی نیک با بیان اینکه ماموریت و رسالت نهضت اجتماعی جوانان در همدان شناسایی جوانانی است که توانسته اند در حوزه های مدنظر شروع به فعالیت کرده و در کار خود موفق شوند، افزود: نام عهدواره را برای این برنامه برگزیدیم تا عهد ببندیم و پایبند وظایف خود باشیم و به جوانان در کسب موفقیت روز افزون کمک کنیم.

,

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه های اساسی ایشان به منظور جهاد بزرگ برای ساخت ایران اسلامی خاطر نشان کرد: وقتی دغدغه رهبری کاهش آسیب های اجتماعی است رسالت ما نیز قدم گذاشتن در این راه برای کمک به کاهش آسیب های اجتماعی است.

,

مسئول نهضت اجتماعی جوانان استان همدان ادامه داد: ما در قالب نهضت اجتماعی جوانان همدان به صورت جهادی و اعتقاد بر اصل «ما می توانیم» در میدان پیشرفت و آبادانی این استان قدم بگذاریم تا بیش از پیش شاهد هم افزایی و بالابردن روحیه امید و باور در بین جوانان باشیم.

,

صالحی نیک با بیان اینکه تا کنون ۱۰۰ الگوی موفق در استان شناسایی شدند و قرار است در این عهدواره تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند، گفت: همه این الگوها با دستان خالی و اراده قوی توانستند فعالیت کنند؛ فردی در یکی از روستاهای نهاوند در حوزه پرورش گیاهان دارویی فعالیت و قرد دیگری به دامداری در روستا اقدام کرده است.

,

وی در ادامه افزود: جوانان یک مسجد توانسته اند با ساخت اپلیکیشن درآمد زایی کنند و حتی فردی به خاطر وجود جوانان معتاد در روستا به ساخت ورزشگاه اقدام و از  اعتیاد جوانان جلو گیری کرده است.

,

صالحی با اشاره به اینکه همه این الگوهای برتر در راستای فعالیت های مردمی اقدام کردند، تصریح کرد: وقتی یک طلبه جوان برای هم نوعان خود بدون کمک دولتی  کارگاه تولیدی کفش راه می اندازد  و با ایجاد شغل برای جوانان انگیزه را در آنان پررونق می کند بسیار ارزشمند است.

,

مسئول نهضت اجتماعی جوانان استان همدان با تاکید به اینکه آسیب های اجتماعی بر زندگی همه افراد جامعه اثر گذار است، خاطرنشان کرد: مشکل اساسی در استان همدان اشتغال و کسب و کار است و ما تمرکز بیشتری بر این مورد داریم چرا که در جنگ اقتصادی قرار داریم.

,

صالحی نیک با بیان اینکه شعار این عهدواره، همدان مهد تمدن و پیشرفت است، افزود: ما در شناسایی رهبران اجتماعی فعالیت کردیم ولی پیشرفت در استان و سپس در سطح ملی نیازمند کمک های رسانه ها است؛ از آنجایی که کار مردمی است پس انگیزه عموم مردم را می طلبد و برای رسیدن به اهداف نیاز به همت و کمک همه مردم و مسئولین داریم.

,

وی با تاکید به اینکه در این عهدواره برای تسهیل گری کسب و کار به جوانان راهکار می دهیم، ادامه داد: محتوای برنامه شامل ارائه الگوهای موفق، تبادل نظر الگوهای ملی و همچنین آغاز به کار جریان «کارآفرین سلام» است و امیدواریم با این اقدامات رتبه تسهیل گری در کسب وکار کاهش یابد.

,

مسئول نهضت اجتماعی جوانان استان همدان با بیان اینکه بر اساس آمار ارایه شده کمیته اقتصادی دفتر امام جمعه، در حوزه تسهیل گری کسب و کار رتبه ۲۷ هستیم، گفت: کارآفرینان می گویند ما فقط می خواهیم ادارات کارمان را راه بیاندازند و نیاز به کمک مالی نداریم.

,

صالحی نیک در پایان با بیان اینکه نکته مهم آن است که پس از این عهدواره انسجام به وجود بیاید، گفت: سه گروه مدعو کارآفرین، کارجویان و ایده پردازان در عهدواره حضور خواهند داشت و باید این فعالیت ها به صورت متناوب ادامه داشته باشد تا شاهد پیشرفت باشیم.

,

نخستین عهدواره ملی پیشرفت منطقه ای استان همدان پنج شنبه ۲۶ دی ماه از ساعت ۸:۳۰ الی ۴ بعد ازظهر در تالار فجر همدان برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه