اخبار داغ

نماینده مدرم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی:

اروپایی ها با مکانیسم ماشه به دنبال باج گیری هستند/ملت باید از تیم مذاکره کننده بازخواست کند

اروپایی ها با مکانیسم ماشه به دنبال باج گیری هستند/ملت باید از تیم مذاکره کننده بازخواست کند
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: زیاده خواهی و باج گیری که اروپایی ها با مکانیسم ماشه در حال حاضر انجام می دهند، نشان می دهد که دولت باید به صورت کامل از برجام خارج شود و هر چه سریعتر غنی سازی ۲۰ درصد را فعال کنیم تا جلوی زیاده خواهی دشمنان را بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص به کار انداختن مکانیسم ماشه در برجام توسط تروئیکای اروپا، با تاکید بر اینکه برجام موجودی بود که از همان ابتدا مرده به دنیا آمد، گفت: همان زمان که آقای اوباما در گام اول، ۱۸نفر را در لیست تحریم ها قرار داد، برجام مرد و جنازه آن روی دست ما ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

سلیمی، اظهار کرد: متاسفانه دولت و شخص آقای روحانی به دلیل اینکه همه سرمایه اش را خرج برجام کرده بود، نمی خواست این مسئله را بپذیرد. البته این مسئله شاید از خوش خیالی و خوش بینی او بر می آمد یا به معنی واقعی کلمه سرش کلاه رفته بود.

,

وی، با تاکید بر اینکه نمونه ای از این ضعف ها مکانیسم ماشه بود و منتقدین از ابتدا نسبت به این مکانیسم انتقاد داشتند، عنوان کرد: بر اساس بند ۳۶ و ۳۷ برجام اگر ایران به این نتیجه برسد که هر یک و یا کلیه اعضای ۵+۱، تعهدات را انجام نداده اند، آن وقت ایران می توانست به منظور حل و فصل، این مسئله را به کمیسیون مشترک ارجاع کند.

,

این نماینده مجلس، ادامه داد: سوال اول این است چرا وقتی آمریکایی ها از برجام خارج شدند، آقای روحانی این مسئله را به کمیسیون مشترک ارجاع نکرد؟ این یک کوتاهی جدی بود که انجام شد.

,

سلیمی، با تاکید بر اینکه نام گذاری مکانیسم ماشه در بندهای ۳۶ و ۳۷ به این خاطر است که می تواند منجر به بازگشت خودکار تحریم ها شود،  تصریح کرد: در حال حاضر طرف های اروپایی از این مکانیسم استفاده می کنند. آن چه که امروز می بینیم این است که اروپایی ها به دنبال باج گیری بیشتر از ما هستند. یعنی این مکانیسم را فعال کردند برای اینکه باج گیری کنند.

,

وی، ضمن بیان اینکه بر اساس بند ۳۶ و ۳۷ اگر اروپایی ها و آمریکایی ها به تعهداتشان عمل نکنند ایران حتی نمی تواند نسبت به این مسئله شکایت کند، اظهار کرد: اگر شکایتی شود تحریم ها به سمت خودمان بر می گردد. ببینید که چه مصیبتی در متن برجام وجود دارد. متاسفانه تیم هسته ای در آن زمان می گفتند که چنین چیزی نیست و با یک چهره حق به جانبی همه را از دور خارج می کردند. این در حال است که اروپایی ها می توانند پس از طی دوره های بررسی، مسئله را به شورای امنیت ارجاع دهند.

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه متن برجام ضعیف است، عنوان کرد: این ضعف منجر به پررو شدن سه کشور اروپاییِ فرانسه، انگلیس و آلمان شده است. از ابتدا که برجام تصویب شد تا امروز، این سه کشور حتی یک دقیقه تحریم ها را بر نداشتند و همان تحریم های آمریکا را پیوسته ادامه دادند و به هیچ کدام از تعهداتشان هم عمل نکردند.

,

وی افزود: این زیاده خواهی و باج گیری که در حال حاضر انجام می دهند، نشان می دهد که دولت باید به صورت کامل از برجام خارج شود و هر چه سریعتر غنی سازی ۲۰ درصد را فعال کنیم تا جلوی زیاده خواهی  دشمنان را بگیریم.

,

سلیمی، ضمن بیان اینکه دولت هر چه که کوتاه آمده است آنها جلوتر آمده اند، اضافه کرد: اگر در اینجا نیز کوتاه بیایند قطعا این را حمل بر ضعف می کنند و جلوتر خواهند آمد.

,

وی ادامه داد: معتقدیم که از همان ابتدا جنازه برجام روی دست دولت ماند و نمی داند که چطور باید این را دفن کند و هر مقدار که این جنازه بیشتر بماند بوی تعفنش بیش تر از پیش عالم را در بر خواهد گرفت.

,

نماینده مردم دلیجان و محلات، به سخنان روز گذشته رئیس جمهور پرداخت و اظهار کرد: فضاسازی ای که آقای روحانی روز گذشته آغاز کرد و به همه جا حمله کرد فقط به خاطر این بود که افکار عمومی را از فاجعه مکانیسم ماشه منحرف کند؛ چرا که مردم آرام آرام متوجه می شوند چه مصیبتی را هیئت مذاکر کننده به بار آورده است. در همین راستا و برای انحراف افکار عمومی، آقای روحانی گرد و خاک به پا کرد.

,

وی، با بیان اینکه آقای روحانی باید بداند که امروز با گذشته فرق می کند و نمی تواند مردم را فریب دهد، تشریح کرد: بنظر می رسد که باید ملت از مذاکره کنندگان برجام بازخواست کنند که چرا این متن ضعیف را این طور تحمیل کردند.

,

سلیمی، خاطر نشان کرد: منتقدین در همان ابتدا می گفتند که این متن مانند ترکمانچای است ولی اینها ما را مسخره می کردند، حالا مشخص شد که این معاهده ترکمانچای جدیدی بود که بر کشور تحمیل شد. آیا نباید این ها مورد بازخواست قرار بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه