اخبار داغ

عضو ائتلاف نیروهای انقلاب مطرح کرد؛

معرفی کاندیداهای منتخب حوزه‌های استانی به شورای ائتلاف/ آغاز مرحله نظرسنجی برای شناسایی کاندیداهای نهایی

معرفی کاندیداهای منتخب حوزه‌های استانی به شورای ائتلاف/ آغاز مرحله نظرسنجی برای شناسایی کاندیداهای نهایی
قدیمی گفت: برگزاری مجامع شهرستانی بعد از تشکیل شورای ائتلاف در استان‌ها، در دستور کار قرار گرفت، که با فرایند مشخص شده مجامع عمومی در سطح همه شهرستان ها تشکیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نورالدین قدیمی معاون استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به سازوکار اعلام اسامی کاندیدهای شورای ائتلاف در استان‌ها گفت: برگزاری مجامع شهرستانی  بعد از تشکیل شورای ائتلاف در استان‌ها، در دستور کار قرار گرفت، که با فرایند مشخص شده مجامع عمومی در سطح همه شهرستان ها تشکیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: به دنبال تشکیل مجامع شهرستان‌ها، شورای ائتلاف شهرستان ها و  حوزه های انتخابیه نیز شکل گرفت که اولین اقدام شورای ائتلاف در سطح شهرستان ها و حوزه ها شناسایی کاندیداهای مطرح برای حضور در مجلس بود.

,

قدیمی با بیان اینکه انتخاب کاندیداها بر اساس شاخصه های مشخص شده انجام شده است، تصریح کرد:  این اقدام قبل و بعد ثبت نام های رسمی انجام شد و کاندیدهایی که با شاخصه های اعلام شده توسط شورای ائتلاف همسویی و هم خوانی داشتند، شناسایی شدند و سپس افراد در سطح حوزه های انتخابیه بر اساس شاخصه های اعلام شده مورد ارزیابی قرار گرفتند.

,

وی با تأکید بر اینکه بیش از 2 هزار نفر از کاندیدهای ثبت نامی ، بر اساس شاخصه های اعلام شده شناسایی اولیه شدند ، ادامه داد: از این تعداد بیش از 1600 نفر در مراحل بررسی توانستند نظر مثبت اعضای شوراها در شهرستان ها را جلب کنند و در ادامه به آنها اعلام شد که اگر تمایل دارند به عنوان کاندیدای نیروهای انقلاب مورد حمایت قرار گیرند باید فرایند مشخص شده برای رسیدن و معرفی کاندیدای  شورای ائتلاف را پذیرفته و پایبندی به آن را اعلام  نمایند که از این تعداد بیش از  1400 نفر این فرایند را پذیرفتند.

,

معاون استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه بیش از 1000 نفر از حوزه های انتخابیه استانی وارد فرآیند نظرسنجی شده‌اند، ادامه داد: این تعداد معرفی شده برای نظر سنجی از 198 حوزه انتخابیه به غیر از حوزه تهران، ری،شمیرانات و پردیس و چند حوزه محدود باقیمانده می باشد که تکلیف کاندیداهای  آنها طی چند روز آینده مشخص و اعلام خواهد شد.

,

قدیمی ظرفیت اعلامی کاندیداهای هر حوزه انتخابیه از طرف مجامع شهرستانی را سه الی پنج برابر هر کرسی مجلس اعلام کرد و گفت:  به طور متوسط برای هر کرسی مجلس 4 نفر تاکنون برای فرآیند نظرسنجی معرفی شده اند که کاندیداهای نهایی شورای ائتلاف ، بعد از اتمام نظرسنجی، ازبین افراد ذکرشده مشخص و معرفی خواهد شد.

,

معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به زمان فرآیند نظرسنجی کاندیدها اظهار کرد: فرآیند نظر سنجی از اواسط هفته جاری آغاز شده و تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت که به صورت حوزه به حوزه و شهر به شهر انجام می‌شود و پس از اتمام نظر سنجی و جمع بندی نتیجه از طریق مرکز مربوطه در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

,

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه سازو کار اعلام نتایج نظر سنجی‌ها با ارسال نامه‌ای به استان‌ها اعلام شده است تصریح کرد: در هر استان کمیته‌ای مرکب از رئیس شورای ائتلاف استان، دبیر شورا، دبیر کمیته انتخابات و دبیر شهرستان های آن شورا به عنوان عضو ثابت و اصلی تشکیل و نتایج نظر سنجی در اختیار این کمیته قرار خواهد گرفت.

,

قدیمی با تأکید بر اینکه نتایج نظر سنجی در حضور فرد کاندیدا قرائت خواهد شد گفت: برای اعلام نتایج نظر سنجی در هر حوزه ، کمیته استانی با حضور رئیس یا رؤسای شورای شهرستانهای تشکیل دهنده هر حوزه و کاندیداهایی که از آن حوزه  برای نظر سنجی معرفی شده بودند تشکیل جلسه می دهد و در حضور آنها نتایج نظر سنجی اعلام می شود و اگر براساس نتایج نظر سنجی مشخص شود که افرادی رای آوری لازم را ندارند، طبق تعهدی که قبلاً اعلام کرده اند باید از ادامه حضور در عرصه انتخابات انصراف دهند.

,

معاون استان‌های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخش پایان اظهارات خود با بیان اینکه فرصت معینی برای تجدید نظرسنجی برای برخی کاندیداها در نظر گرفته شده است، گفت: اگر در برخی حوزه ها احتمال دهیم که آرای یک یا دو کاندیدا نزدیک به هم می باشد و تجزیه و تحلیل نتایج نظر سنجی بیانگر این واقعیت باشد که ممکن است طی روزهای آینده شاهد تغییر در آرای آن کاندیداها باشیم ، نظرسنجی مجدد در آن حوزه و برای آن کاندیداهای خاص انجام می شود تا به نتیجه قطعی دست پیدا کنیم.

,

وی در پایان سخنان خود گفت : تلاش ما این است که با نظرسنجی دقیق و علمی ، به نتیجه مطلوب برسیم و ضمن امانت داری از نظر مردم، کسانی را در معرض رای نهایی مردم قرار دهیم که در نظرسنجی انجام شده مشخص شده است که مورد اقبال عمومی بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه