اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فراهان اعلام کرد؛

تخصیص ۳۲۳ میلیون تومان اعتبار به اجرای طرح‎‌های آبخیزداری فراهان

تخصیص ۳۲۳ میلیون تومان اعتبار به اجرای طرح‎‌های آبخیزداری فراهان
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراهان گفت: ۳۲۳ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان اختصاص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد مجدآبادی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فراهان در گفتگو با فراهان خبر از تخصیص ۳۲۳ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و گفت: با تخصیص این اعتبارات اجرای کمربند حفاظتی خنجین و عملیات بیولوژیک از جمله ایجاد چاله‌های فلسی، قرق مراتع، ایجاد آبشخوار دام و مرمت چشمه در دستور کار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

وی، اجرای طرح کمربند حفاظتی شهر خنجین را از خواسته‌های به حق مردم این منطقه دانست و افزود: مرز اراضی ملی و مزروعی این منطقه با ایجاد ۱۹۰ بنچ مارک (سنگ نشانه) به طول حدود ۲۰ کیلومتر و با اعتبار یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال تفکیک می‌شود.

,

مجدآبادی، اجرای طرح بیولوژیک اصلاح و احیای مراتع در سطح ۸۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیون ریال را از دیگر برنامه‌های این اداره کل بیان کرد و گفت: اجرای طرح‌های بیولوژیکی، افزایش ظرفیت ذخیره نزولات و تقویت پوشش گیاهی مراتع در این اراضی را به همراه دارد.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فراهان، اظهار کرد: مرمت ۲ مورد چشمه شهرستان فراهان، قرق ۳۵۰ هکتار از مراتع و ایجاد ۱۰ دستگاه آبشخور با اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیون ریال برای تامین آب و پراکنش مناسب دام‌ها در سطح اراضی طبیعی این شهرستان از دیگر برنامه های این اداره است.

,

وی، ایجاد بندهای گابیونی و سنگ و ملاتی در حوزه آبخیز خنجین را از دیگر برنامه‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراهان عنوان کرد و گفت: با تخصیص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده به شهرستان این طرح عملیاتی می‌شود.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراهان، گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در کنترل سیلاب و رسوب ، کاهش سیلاب و افزایش تغذیه سفره های آب زیرزمینی در منطقه و ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها و تاسیسات انتقال نیرو در برابر خطر سیلاب را به همراه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه