اخبار داغ

معاون استاندار کرمانشاه خبر داد؛

هدف‌گذاری ایجاد ۶۰ هزار شغل در کرمانشاه

هدف‌گذاری ایجاد ۶۰ هزار شغل در کرمانشاه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از هدف‌گذاری ایجاد ۶۰ هزار شغل در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز هدایت حاتمی ظهر امروز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه اظهار داشت: بیکاری موضوع ریشه داری در استان است که بخشی از آن به فرهنگ کسب و کار، بخشی به حمایت‌های مالی دولت و بخشی هم به حضور کارآفرینان بر می‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: به ازای ایجاد هر شغل خالص، ۲ شغل ناخالص از بین می‌رود و به این ترتیب باید ۳ برابر هدف گذاری شغل ایجاد کنیم.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: طی امسال ۶۰ هزار شغل بر مبنای صنعت، کشاورزی و خدمات هدف گذاری کردیم که در این خصوص تمام همت خود را به کار گرفته‌ایم.

,

حاتمی گفت: در راستای بهبود بحث کسب و کار در حال حاضر صدور مجوزهای کسب و کار به ۲ هفته رسیده است و طی این مدت برگه مجوز صادر می‌شود که گام مؤثری در استان است.

,

وی ادامه داد: بر این اساس تا پایان امسال در نظر داریم بر اساس هماهنگی با معاون عمرانی استاندار حتی صدور مجوز واحدهای تولیدی و اقتصادی را یک ماهه صادر کنیم.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه ادامه داد: در خصوص سلسله همایش‌های سرمایه گذاری تا کنون ۲ همایش برگزار شده است و تا پایان سال ۳ همایش دیگر پیرو همایش سال گذشته خواهیم داشت.

,

این مسئول به سرمایه گذاری با مدل‌های مختلف مشارکتی در ۲۰ پروژه حوزه شهری طی ۸ ماه گذشته اشاره کرد و بیان داشت: یکی از موضوعات مهم و اولویت کاری بحث بازاریابی برای سرمایه گذاری است.

,

حاتمی حمایت از سرمایه گذار را یکی دیگر از بحث‌های مهم عنوان کرد و گفت: تقریباً در بین استان‌های کشور در حوزه پرداخت تسهیلات روستایی و زلزله بیشترین حمایت و تأمین مالی را در وام‌های ارزان قیمت داشتیم.

,

وی ادامه داد: در بحث مشاغل خرد و واحدهای تولیدی متوسط و بزرگ ورود پیدا کردیم و به صورت ویژه رصد می‌شوند پروژه‌های بزرگی همچون پترو پالایش و پتروشیمی کرمانشاه با دقت دنبال می‌شوند.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه به سرمایه گذاری یک شرکت چینی در استان کرمانشاه با سرمایه گذاری بالای ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این نوع سرمایه گذاری می‌تواند یک تحرک در استان به وجود آورد همان طور که در ابتدای کار شاهدیم که در شروع عملیات ساخت ۱۰۰ نفر مشغول کار شده‌اند.

,

این مسئول تصریح کرد: بدون شک استان‌هایی که توانستند نرخ بیکاری را پایین بیاورند در ایجاد مشاغل کارگاهی و کوچک موفق عمل کردند.

,

حاتمی از راه اندازی یک مرکز هماهنگی مشاغل کوچک و کارگاهی خبر داد و افزود: این مرکز امروز بعدازظهر در محل جهاد دانشگاهی کرمانشاه راه اندازی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه