اخبار داغ

واکنش یک نماینده مجلس به انتقاد روحانی از ردصلاحیت ها؛

هدف رئیس جمهور انحراف افکار عمومی از فعال سازی مکانیسم ماشه است

هدف رئیس جمهور انحراف افکار عمومی از فعال سازی مکانیسم ماشه است
حجت الاسلام سلیمی به انتقاد رئیس جمهور از رد صلاحیت ها اشاره کرد و گفت: یکی از اهدافی که آقای روحانی برای مطرح کردن این مسئله دنبال می کند، انحراف افکار عمومی از اقدام سه کشور اروپایی مبنی بر فعال سازی مکانیسم ماشه و این مصیبتی است که دولت با برجام برای کشور ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بحث رد صلاحیت برخی از متقاضیان و ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس یازدهم از سوی شورای نگهبان، حواشی زیادی را به دنبال داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عدم تائید و احراز صلاحیت بسیاری از چهره‌های سیاسی از جمله نمایندگان فعلی مجلس، موجب شد تا اعتراضاتی از سوی برخی از مسئولین ارشد کشور به شورای نگهبان شود.

,

در این میان رئیس جمهور نیز به رد صلاحیت برخی از ثبت نام کنندگان جریان خاص سیاسی کشور واکنش نشان داد و طی اظهاراتی در جلسه هفته گذشته هیئت دولت خطاب به دست اندرکاران انتخابات، از «همه آنهایی که در این انتخابات نقش دارند» درخواست کرد: «آنجا که روشن است تا صلاحیت فردی رد شود، آن را رد کنید اما آنجاهایی که نامشخص است یا احتمالات ضعیف است، مردم را ناراحت نکنید».

,

رئیس‌جمهوری همچنین در ادامه تاکید کرد: «به مردم نگوییم که در برابر یک صندلی مجلس ۱۷ نفر، ۱۷۰ یا۱۷۰۰ نفر کاندیدا هستند، ببینیم از چند جناح ۱۷۰۰ نفرکاندیدا هستند؟ ۱۷ نفر از چند جناح، از یک جناح؟ اینکه انتخابات نمی‌شود. مثل اینکه در مغازه‌ای از یک جنس، ۲ هزار عدد وجود داشته باشد».

,

روحانی با تاکید بر اینکه مردم تنوع می‌خواهند، گفت: بگذارید در میدان انتخابات همه احزاب و گروه‌ها شرکت کنند، قطعا ضرر نمی‌کنید. با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد. کشور متعلق به همه است. به گفته رئیس‌جمهوری، اگر تمام ۸۳ میلیون متحد باشیم و یک نفر مخالف، باید تلاش کنیم آن یک نفر را هم جذب کنیم. یک نفر مخالف هم برای ما زیاد است در حالی‌که شما یک جناح و جمعیت بزرگ را مخالف می‌کنید. باید حواسمان را جمع کنیم.

,

واکنش کدخدایی به اظهارات رئیس جمهور

, واکنش کدخدایی به اظهارات رئیس جمهور, واکنش کدخدایی به اظهارات رئیس جمهور,

اظهارات آقای روحانی بی پاسخ نماند و «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان طی توییتی نسبت به سخنان رئیس جمهور واکنش نشان داد و نوشت: «جنجال برای تایید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رئیس‌جمهور در این پروژه ضدملی تاسف بار است. البته نمی‌دانستیم عدم تایید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است».

,

, ,

 

,

جمع شدن همه قدرتها در دست روحانی مغایر با قانون اساسی است

, جمع شدن همه قدرتها در دست روحانی مغایر با قانون اساسی است, جمع شدن همه قدرتها در دست روحانی مغایر با قانون اساسی است,

در همین رابطه «حجت الاسلام علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: آقای روحانی گفتند که من حقوقدان هستم؛ اما با توجه به این که رئیس جمهور بیش تر مشغول کارهای اجرایی بوده، بر همین اساس مسائل حقوقی از ذهنش بیرون رفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

وی تصریح کرد: اگر آقای روحانی اصل 98 و 99 قانون اساسی را می خواند، می دانست که بر اساس این دو اصل نظارت بر انتخابات به صورت جدی بر عهده شورای نگهبان است.

,

این نماینده مجلس با اشاره به این که مجلس قانون عادی مسئولیت نظارت را به عده شورای نگهبان گذاشته است، گفت: همانطور که آقای روحانی دوست ندارد دیگران در امور اجرایی دخالت کنند، خودش هم نباید در امور سایر نهادها دخالت کند.

,

سلیمی جمع شدن همه قدرت ها در دست رئیس جمهور را مغایر با قانونی اساسی دانست و افزود: ما در کشور برای امور مرتبط با قوه قضائیه یا شورای نگهبان یا مجلس تفکیک قوا داریم؛ این که همه قدرت ها دست آقای رئیس جمهور جمع شود با قانون اساسی مغایرت دارد و حتما آقای روحانی یک روز مرخصی بگیرد و یک بار دیگر این اصول قانونی را از نو مطالعه کند.

,

وی با بیان این که مهم ترین مسئله در شرایط فعلی انسجام و وحدت ملی است، ادامه داد: چرا آقای روحانی این مطلب را در شرایط حساس کنونی کشور مطرح می کند؟  آقای روحانی نباید خدشه ای به انسجام ایجاد شده در بین مردم  وارد کند.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر تاکید کرد: اگر آقایان مشکلی با نحوه نظارت شورای نگهبان دارند باید در جلسات خصوصی مشکلاتشان را مطرح و حل کنند، این که از تریبون باهم حرف بزنند چیز درستی نیست.

,

اظهارات روحانی برای انحراف افکار عمومی از فعال سازی مکانیسم ماشه است

, اظهارات روحانی برای انحراف افکار عمومی از فعال سازی مکانیسم ماشه است, اظهارات روحانی برای انحراف افکار عمومی از فعال سازی مکانیسم ماشه است,

حجت الاسلام سلیمی به اهداف رئیس جمهور از مطرح کردن این مسائل گفت: یکی از اهدافی که آقای روحانی برای مطرح کردن این مسئله دنبال می کند، انحراف افکار عمومی از اقدام سه کشور اروپایی مبنی بر فعال سازی مکانیسم ماشه و این مصیبتی است که دولت با برجام برای کشور ایجاد کرده است.

,

وی به واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات روحانی اشاره کرد و گفت: برخی می گویند که توئیت آقای کدخدایی توهین به رئیس جمهور بوده است، اما در حقیقت هیچ توهینی نبوده است؛ از دو جناح رد صلاحیت شده اند و شورای نگهبان هم گفته است اگر کسی مسئله مالی و اخلاقی دارد، بدون هیچ خط قرمزی فراجناحی عمل خواهد کرد و برایشان جناح ها مطرح نیستند و فرقی نمی کند از کدام جریان باشند.

,

سلیمی در پایان گفت: آقایان نباید با فرافکنی، فضا را غبار آلود کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه