اخبار داغ

یک استاد دانشگاه مطرح کرد:

نمایش شورایی؛ سبکی نوین و مغفول‌مانده در آموزش

نمایش شورایی؛ سبکی نوین و مغفول‌مانده در آموزش
اعظم قنبری گفت: برای غنای هر چه بیشتر محتوای آموزشی کتاب درسی هنر متوسطه اول پیشنهاد می‌شود که در محتوای آموزشی این کتاب، علاوه بر پرداختن به آموزش هنرهای تجسمی و هنرهای شنیداری، به هنرهای نمایشی نیز با نگاهی ویژه پرداخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استاد دانشگاه هنر در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: نمایش شورایی تلاشی است برای اینکه ما انسان ها با پدیده های اجتماعی و تاریخی و مسایل شهروندی و اجتماعی درگیر شویم و به صورت مشارکتی به خود آگاهی برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, استاد دانشگاه هنر در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: نمایش شورایی تلاشی است برای اینکه ما انسان ها با پدیده های اجتماعی و تاریخی و مسایل شهروندی و اجتماعی درگیر شویم و به صورت مشارکتی به خود آگاهی برسیم., تیتریک,

اعظم قنبری ادامه داد: این نمایش با مشارکت دادن عملی و نظری مخاطبان در اجرا، به عنوان ابزاری موثر در کاربردی کردن هنر نمایش در بیش از هفتاد کشور دنیا در حوزه های آموزشگری، درمانگری، تقویت اجتماعات و قانون گذاری مورد استفاده قرار می گیرد.

, اعظم قنبری ادامه داد: این نمایش با مشارکت دادن عملی و نظری مخاطبان در اجرا، به عنوان ابزاری موثر در کاربردی کردن هنر نمایش در بیش از هفتاد کشور دنیا در حوزه های آموزشگری، درمانگری، تقویت اجتماعات و قانون گذاری مورد استفاده قرار می گیرد. ,

وی افزود: شیوه نمایش شورایی، متاثر از الگوی ابتکاری نخست شکل گرفته است جهانی که این نوع نمایش آن را ترسیم می کند بیشترین سهم را به تماشاگر می بخشد و تمام ساز و کار اجرایی آن در خدمت تبدیل کردن تماشاگر منفعل و تابع به یک عامل کنشگر اجتماعی است.

, وی افزود: شیوه نمایش شورایی، متاثر از الگوی ابتکاری نخست شکل گرفته است جهانی که این نوع نمایش آن را ترسیم می کند بیشترین سهم را به تماشاگر می بخشد و تمام ساز و کار اجرایی آن در خدمت تبدیل کردن تماشاگر منفعل و تابع به یک عامل کنشگر اجتماعی است.,

این مدرس تاکید کرد: در این روش آموزشی، هیچ فراگیرنده ای به جرم اینکه نمی تواند نقشی را اجرا کند، حذف نمی شود.همه بچه ها در فرآیند خلق اثر حضور دارند و همه فعالیت ها به صورت مشارکتی انجام می شوند؛ یعنی فعالیت ها میان کل بچه ها تقسیم می شود و اجراها در درون خود کلاس انجام می گیرد اما لزومی ندارد که حتما برای دیگران هم نمایش داده شود.

, این مدرس تاکید کرد: در این روش آموزشی، هیچ فراگیرنده ای به جرم اینکه نمی تواند نقشی را اجرا کند، حذف نمی شود.همه بچه ها در فرآیند خلق اثر حضور دارند و همه فعالیت ها به صورت مشارکتی انجام می شوند؛ یعنی فعالیت ها میان کل بچه ها تقسیم می شود و اجراها در درون خود کلاس انجام می گیرد اما لزومی ندارد که حتما برای دیگران هم نمایش داده شود.,

وی ادامه داد: هدف اصلی این نمایش این است که همه با هم (گروه نمایشگر و تماشاگر-حتی اگر تاکنون بازی هم نکرده باشند) به اجرای نمایش بپردازیم.

, وی ادامه داد: هدف اصلی این نمایش این است که همه با هم (گروه نمایشگر و تماشاگر-حتی اگر تاکنون بازی هم نکرده باشند) به اجرای نمایش بپردازیم.,

قنبری افزود:موضوع نمایش همان مشکلات ساده ای خواهد بود که در زندگی ما وجود دارد برای حل آن ها در شکل نمایشی با هم به مشورت می پردازم و بهترین راه حل را با توجه به درک جمعی خود برای آن می یابیم.

, قنبری افزود:موضوع نمایش همان مشکلات ساده ای خواهد بود که در زندگی ما وجود دارد برای حل آن ها در شکل نمایشی با هم به مشورت می پردازم و بهترین راه حل را با توجه به درک جمعی خود برای آن می یابیم.,

این استاد دانشگاه البرزی تصریح کرد: به رغم اهمیت این هنر و ارزش آن در بحث آموزش، به نظر می رسد که در کتاب های هنر به آموزش آن توجهی اندک شده است. بهتر است به بخش آموزشی نمایش کتاب درسی هنر متوسطه اول  توجه ویژه تری شود و در تدوین محتوای آن در کتب درسی جدید بازنگری جدی تری انجام گیرد یکی از قابلیت های ویژه این هنر در زمینه آموزش این است که می تواند با کمترین هزینه و امکانات آموزشی و تقریبا در هر مکانی اجرا شود.

, این استاد دانشگاه البرزی تصریح کرد: به رغم اهمیت این هنر و ارزش آن در بحث آموزش، به نظر می رسد که در کتاب های هنر به آموزش آن توجهی اندک شده است. بهتر است به بخش آموزشی نمایش کتاب درسی هنر متوسطه اول  توجه ویژه تری شود و در تدوین محتوای آن در کتب درسی جدید بازنگری جدی تری انجام گیرد یکی از قابلیت های ویژه این هنر در زمینه آموزش این است که می تواند با کمترین هزینه و امکانات آموزشی و تقریبا در هر مکانی اجرا شود.,

 

,
, ,

 

,

وی ادامه داد: قابلیت دیگر تقویت هوش های مختلف دانش آموزان در فرآیند تولید یک اثر هنری است اما به رغم توانش بسیار زیاد این هنر در بحث آموزش تاثیرگذار است. آموزش آن به دلایل متعدد در سال های گذشته و در کتاب های درسی هنر مدارس راهنمایی جایگاه مناسبی نداشته و در این زمینه توجه اندکی به آن شده است.

, وی ادامه داد: قابلیت دیگر تقویت هوش های مختلف دانش آموزان در فرآیند تولید یک اثر هنری است اما به رغم توانش بسیار زیاد این هنر در بحث آموزش تاثیرگذار است. آموزش آن به دلایل متعدد در سال های گذشته و در کتاب های درسی هنر مدارس راهنمایی جایگاه مناسبی نداشته و در این زمینه توجه اندکی به آن شده است.,

قنبری گفت: برای غنای هر چه بیشتر محتوای آموزشی کتاب درسی هنر دوران راهنمایی پیشنهاد می شود که در محتوای آموزشی این کتاب، علاوه بر پرداختن به آموزش هنرهای تجسمی و هنرهای شنیداری، به هنرهای نمایشی نیز که یکی از انواع هنر است با نگاهی ویژه پرداخته شود.

, قنبری گفت: برای غنای هر چه بیشتر محتوای آموزشی کتاب درسی هنر دوران راهنمایی پیشنهاد می شود که در محتوای آموزشی این کتاب، علاوه بر پرداختن به آموزش هنرهای تجسمی و هنرهای شنیداری، به هنرهای نمایشی نیز که یکی از انواع هنر است با نگاهی ویژه پرداخته شود.,

مدرس دانشگاه در خاتمه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نیز باید این شیوه نمایشی را به آموزگاران آموزش دهد که در مراحل آموزشی نیز در سبک آموزش استفاده کنند زیرا هنر در بیان مفاهیم و ماندگاری در ذهن ها بسیار نقشی اساسی دارد.همانطور که اگر معلم های از سبک قصه گویی در آموزش به دانش آموزان استفاده کنند تاثیرگذاری آن صد برابر می شود.

, مدرس دانشگاه در خاتمه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نیز باید این شیوه نمایشی را به آموزگاران آموزش دهد که در مراحل آموزشی نیز در سبک آموزش استفاده کنند زیرا هنر در بیان مفاهیم و ماندگاری در ذهن ها بسیار نقشی اساسی دارد.همانطور که اگر معلم های از سبک قصه گویی در آموزش به دانش آموزان استفاده کنند تاثیرگذاری آن صد برابر می شود.,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/ ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه