اخبار داغ

کابوس قادسیه برای آمریکایی‌ها؛

درز قطره‌چکانی واقعیت‌های عین الاسد

درز قطره‌چکانی واقعیت‌های عین الاسد
بررسی رفتارهای توییتری رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد، ضربات موشکی سپاه به عین‌الاسد، تلفات زیادی از آمریکایی‌ها گرفته و قدرت ایران را به درستی به آن‌ها نشان داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج؛ بیش از یک هفته از حمله‌ موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکایی‌ها در عراق می‌گذرد. این پایگاه در منطقه هیت استان الانبار عراق قرار دارد و در زمان صدام به نام "قادسیه" معروف بود. اما معروفیت اصلی این پایگاه به بعد از ضربات موشکی ایران مربوط می‌شود که طی عملیاتی به نام "شهید سلیمانی" انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

از همان ساعات اولیه موشک‌باران عین‌الاسد، اخبارمربوط به تلفات آمریکایی ها به شدت سانسور شد.چون خط قرمز آمریکایی ها در جنگ ها،همواره تلفات نیروی انسانی می باشد و سعی میکنند تا به هر نحو ممکن، آمار تلفات را محرمانه نگه دارند. هرچند ساعاتی بعد از اعلام خبر رسمی حمله، آمار 80 نفر تلفات انسانی گزارش شد، اما در ادامه مستندات این خبر ارائه نشد تا میزان خسارات وارده به آمریکایی ها،در پشت پرده بماند.

,

بی بی سی یکی از رسانه‌هایی بود که سعی کرد با تهیه‌ی گزارش از بعضی سربازان زنده مانده از حملات سهمگین، این‌طور القاء کند که آمریکایی‌ها تلفات جدی در این حمله نداشته‌اند. نفیسه روشن خبرنگار بی بی سی در این گزارش با فردی به نام سرهنگ دوم تیموتی گارلند به عنوان فرمانده پایگاه مصاحبه می‌کند، در حالی که این فرد هیچ اطلاع دقیقی در مورد چرایی غافلگیر شدن پایگاه ندارد و معلوم می‌شود که گارلند، احتمالا یکی از نظامیان حاضر در این پایگاه بوده است.

,

جالب تر اینکه خبرگزاری یورونیوز نیز دو روز قبل، سرهنگ آنتوان چیس را فرمانده پایگاه عین‌الاسد معرفی می‌کند تا نشان دهد همانطور که پایگاه عین الاسد از ضربات موشکی غافلگیر شده است، جبهه‌ی رسانه ایطرفدار آمریکا نیز،همچنان مستاصل عمل می کند.

,

آمریکایی‌ها در واقع با انتشار عکس هایی از ویرانه‌های سازه‌های عین الاسد در کنار سربازان حاضر، سعی می‌کنند تا این طور القاء کنند که تلفان انسانی نداشته و فقط تجهیزات و ساختمان‌هایشان آسیب دیده است.
 

,
,

, ,


با گذشت حدود یک هفته‌ از حمله به عین‌الاسد، اخبار تلفات این پایگاه همچنان درصدر رسانه‌ها قرار دارد. دو روز پیش، شبکه عراقی و ماهواره‌ای آفاق، سندی از میزان تلفات آمریکایی‌ها بر اثر حملات موشکی ایران در پایگاه عین الاسد را منتشر کرده و اعلام کرد این سند پس از بررسی، توسط تیم ویژه تحقیقاتی وزارت دفاع آمریکا تدوین شده است.

,
,

این سند بطور گسترده در رسانه‌های ترکیه نیز منتشر شده و ترک ها اعلام کرده‌اند آمریکایی‌ها خسارات فراوانی در عین الاسد دیده‌اند که قابل کتمان است.
 

,
,

, ,


بر اساس این سند، تعداد تلفات انسانی: ۲۸۵ (۱۳۹ متوفی، ۱۴۶ مصدوم)، خسارت شدید به ۱۵ فروند بالگرد از جمله ۱ فروند هواپیمای بلک هاوک، ۲ فروند هواپیمای باری و ۳ فروند هواپیمای بدون سرنشین MQ-1 Predator، خسارت شدید به مرکز فرماندهی پایگاه، 3 آشیانه، ۳ پادگان و ۱۰ چادر نظامی، خسارت نسبی برج کنترل ترافیک هوایی و باند فرودگاه گزارش شده است.

,
,

ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که خسارت‌های ذکرشده حداقل ۳ هفته باعث اختلال در فعالیت های پایگاه هوایی عین السد خواهد شد.

,

بررسی رفتارهای توییتری رئیس جمهور آمریکا که قبل از حمله موشکی ایران، خبر از بمباران 52 نقطه در ایران می داد و اندکی پس ازحمله، فقط گفت: "همه چیز آرام است!" و در روزهای بعد، دوباره به سیاست تحریم و پیشنهاد مذاکره روی آورد، نشان از آن دارد که تلفات وارده به آمریکایی ها جدی و مهم بوده و توانسته است به خوبی قدرت ایران را به آنها نشان دهد.چرا که اگر غیر از این بود، قطعا ترامپ وعده حمله به مراکز فرهنگی ایران را عملی می‌کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه