اخبار داغ

کارشناسان مسائل بین الملل مطرح کردند؛

اعتراف جهانی به تکنولوژی پیشرفته نظامی ایران/ موشک‌باران "عین‌الاسد" هیمنه آمریکا را فرو ریخت

اعتراف جهانی به تکنولوژی پیشرفته نظامی ایران/ موشک‌باران "عین‌الاسد" هیمنه آمریکا را فرو ریخت
کارشناسان مسائل بین الملل در خصوص ابعاد و بازتاب های حمله موشکی ایران به بزرگ ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق اذعان کردند که بعد از این حمله نگاه جهان به ایران نگاه حیرت انگیزی است و هیمنه پوشالی آمریکا را رد جهان فرو ریخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" بعد از حمله مقتدرانه موشکی ایران به پایگاه  نظامیان آمریکایی در عراق که هژمونی آمریکا را در هم شکست، مسئولان آمریکایی از همان ابتدا سیاست مخفی‌کاری و سانسور اطلاعات درباره تبعات این حمله را در پیش گرفتند و هم چنان در حال انکار تلفات و خسارات واقعی این حمله موشکی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این در حالی است که یک روز پس از حمله، عکس‌هایی از پایگاه عین‌الاسد بعد از برخورد موشک‌های ایران توسط برخی مؤسسات تصویربرداری ماهواره‌ای، منتشر شد که در آن به وضوح نشان می دهد که تاسیسات آمریکایی‌ها با دقت هدف قرار گرفته و نابود شده است لذا تعدادی از تحلیلگران و کارشناسان آمریکایی با استناد به این تصاویر و ضمن رد ادعای مسئولان دولت خود، مبنی بر وارد نشدن خسارت به این پایگاه، گفتند موشک‌ها با دقت به اهداف خود برخورد کردند.

,

با گذشت بیش از 10 روز از این ماجرا،  رسانه‌های آمریکایی به تدریج در حال درز دادن اطلاعات مربوط به تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد هستند و این احتمال وجود دارد که روند مزبور ادامه یابد اما تا همین‌جا، آسیب دیدن یازده نظامی آمریکایی  با سخنان صریح ترامپ که گفته بود همه نیروهای آمریکایی در عین‌الاسد در سلامت هستند، در تناقض است.

,

حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد جایگاه ابرقدرتی آمریکا را در هم شکست

, حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد جایگاه ابرقدرتی آمریکا را در هم شکست,

سیدهادی سیدافقهی در گفت و گو با خبرنگار "راه آرمان" در همین خصوص اظهار کرد: حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد بیش از خسارت های مادی و بشری که خسارت کمی هم نبوده است، خسارت معنوی بر جایگاه بین المللی آمریکایی که خود را یک ابرقدرت تلقی می کرد، وارد کرد.

,

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: هیچ کشوری بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون جرات نمی کرد حتی یک موشک به سمت پایگاه های آمریکا شلیک کند چه برسد به اینکه 13 موشک نقطه زن با خسارات گسترده و متنوع شلیک کند، 13 موشکی که توانست هیبت آمریکا را قبل از هیبت تکنیکی، نظامی و صنعتی بشکند.

,

سیدافقهی در ادامه عنوان کرد: دنیا هنوز انگشت به دهان مانده است که ایران با چه جراتی این کار را کرد در حالی که کشورهای بزرگ جرات چنین اقدامی را نداشته و نخواهند داشت چرا که می دانند آمریکا از چه امکانات تسلیحاتی مدرن و فوق مدرن برخوردار است.

,

ایران به لحاظ حقوقی و بین المللی حق حمله به پایگاه نظامیان آمریکا را داشت

, ایران به لحاظ حقوقی و بین المللی حق حمله به پایگاه نظامیان آمریکا را داشت,

وی در ادامه با بیان دلایل حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکایی ها در عراق اشاره کرد و گفت: ایران به لحاظ حقوقی، قانونی و بین المللی می توانست پاسخ عملیات تروریستی و بزدلانه ای که منجر به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دوستان آن ها شد را بدهد و حق داشت حمله کند.

,

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: حشدالشعبی در عراق هم حق دارد به پایگاه های نظامی آمریکایی در عراق که بسیاری از آن ها غیر قانونی است حمله کند و انتقام سختی بگیرد.

,

سید افقهی خاطر نشان کرد: خواست مردم این بود که این عملیات جنایتکارانه تروریستی با انتقام سخت پاسخ داده شود و فشار مردم تبدیل به سوخت و انرژی سپاه پاسدارن شد و لذا واحد هوافضای موشکی سپاه، اقدام به چنین عمل قهرمانانه ای کرد.

,

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خود را آماده کرده بود در صورت حمله دوباره آمریکا به ایران، 500 نفر از آن ها را به هلاکت برسانیم و اگر این حملات ادامه دارمی شد کل نیروهای آمریکایی ساکن در این پایگاه که حدود 5 هزار نفر می شوند را به هلاکت برساند.

,

رنگ پریده و زبان گره خورده ترامپ گویای عمق فاجعه در پایگاه عین الاسد بود

, رنگ پریده و زبان گره خورده ترامپ گویای عمق فاجعه در پایگاه عین الاسد بود,

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه به تشریح بازتاب های این حمله موشکی پرداخت و بیان کرد: اولین بازتاب عکس العمل ترامپ دروغگو بود که در صفحه تلویزیون دو روز بعد از ضربه با رنگ پریده و زبان گره خورده ظاهر شد و گفت که همه امور رو به راه است و اتفاق خاصی نیفتاده است.

,

سید افقهی خاطر نشان کرد: برای ما طبیعی بود که ترامپ آدم دروغگویی است و با توجه به ضربه مهلکی که خورده بود تلاش می کرد افکار عمومی داخل آمریکا  را آرام کند ولی خوشبختانه به دلیل وجود رسانه های قوی مثل سی ا ان و سی بی اس و دیگر خبرگزاری ها مثل رویترز و اصرار آن ها مبنی بر اینکه  ما نمی توانیم به صحبت های آقای ترامپ قناعت کنیم و باید از نزدیک محل حادثه را ببینیم ابعاد واقعی ماجرا رونمایی شد.

,

به زودی اسرار ناگفته حمله موشکی ایران توسط آمریکایی ها فاش می شود

, به زودی اسرار ناگفته حمله موشکی ایران توسط آمریکایی ها فاش می شود,

وی افزود: اولین ورود به پایگاه عین الاسد، توسط خبرنگار سی ان ان بود و با اینکه اجازه ندادند که گشت کاملی در پایگاه بزند، یکی از محل های اصابت های موشک  که محل پنهان شدن سربازان آمریکایی بوده است، نمایان شد  لذا این حمله خسارات انسانی داشته است.

,

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: بعد از این ماجرا، وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد که برخی از آشیانه های پهبادها آسیب جزئی دیده است و به تدریج تحت فشار افکار عمومی و خواست مردم آمریکا مبنی بر فاش کردن حقیقت، به صورت قطره چکانی اطلاعاتی را درز دادند.

,

سید افقهی یادآور شد: تماس پدر یکی از جانباختگان پایگاه عین الاسد با یکی از شبکه های محلی که خبر از در دسترس نبودن چند روزه پسرش که در عین الاسد سربازی می کرده است باعث  شد دمل دروغگویی مقامات آمریکایی سر باز کند و آن ها را مجبور به اعتراف کرد که 11 نفر به دلیل موج انفجار ضربه مغزی و به بیمارستان های کویت و آلمان منتقل شدند.

,

حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا نشان داد ایران بلوف نمی زند

, حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا نشان داد ایران بلوف نمی زند,

 وی تلفات انسانی، تهاجم قهرمانانه و استراتژیک ایران به پایگاه نظامی آمریکایی ها را بیش از 11 نفر مطرح کرد و گفت: امروز به دلیل آزادی نقل و انتقال اخبار هیچ چیز پنهان نمی ماند و اسرار ناگفته این ضربه مهلک و حجم حقیقی خسارت ها، به مرور زمان توسط آمریکایی ها یا دیگر کشورها بیان می شود.

,

این کارشناس مسائل بین الملل نگاه دنیا را به ایران یک نگاه حیرات انگیزی توصیف و اذعان کرد: جهانیان متوجه شدند که ایران مثل بقیه کشورها بلوف نمی زند و به حرفی که می زند، عمل می کند لذا آمریکا و کشورهای مزدور منطقه مثل عربستان سعودی، بحرین، امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس باید صدبار در محاسبات خود تجدید نظر کرده و فریب آمریکا را نخورند و بر علیه ایران با آمریکا پیمان نظامی منعقد نکنند.

,

تقاص خون شهید سپهبد سلمانی و یارانش خروج کامل آمریکا از منطقه خاورمیانه است

, تقاص خون شهید سپهبد سلمانی و یارانش خروج کامل آمریکا از منطقه خاورمیانه است,

سید افقهی در ادامه اظهار کرد: کشورهای اروپایی نیز امروز با احترام بیشتری از ایران یاد می کنند و به قدرت موشکی ایران و عظمت تکنولوژی پیشرفته و جنگ سایبری ما اعتراف می کنند.

,

وی در پایان بیان کرد: البته این ضربه، تقاص خون سردار سلیمانی نیست و به قول مقام معظم رهبری فقط یک سیلی بود و قطعا انتقام سخت خون شهید سپهبد سلیمانی،ابومهدی المهندس و دیگر دوستان آن ها اخراج نیروهای آمریکا از کل منطقه آسیا و خاورمیانه است.

,

در هم شکستن هیمنه پوشالی آمریکا با حمله ایران به پایگاه عین الاسد

, در هم شکستن هیمنه پوشالی آمریکا با حمله ایران به پایگاه عین الاسد,

 حسن هانی‌زده نیز درهمین رابطه در گفت و گویی اظهار کرد: پایگاه عین‌الاسد بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق بود و نماد قدرت منطقه‌ای آمریکا محسوب می‌شد.

,

کارشناس مسائل بین الملل افزود: فرود آمدن چندین موشک در این پایگاه مهم و استراتژیک آمریکا در قلب عراق باعث فروپاشی هیمنه پوشالی آمریکا شد.

,

هانی زاده تصریح کرد: این پایگاه مرکز رادارها و رصد و پایش منطقه غرب آسیا تلقی می‌شد که با حمله موشکی ایران فرو پاشید و آمریکایی‌ها همچنان دچار حیرت از توانمندی و قدرت دفاعی ایران هستند.

,

وی در پایان گفت: موشک‌های سپاه توانستند از همه پاترویت‌ها و سامانه‌های ضدموشکی آمریکا در منطقه عبور کنند؛ این یک پیروزی نظامی بااهمیت فوق‌العاده راهبردی برای ایران تلقی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه