اخبار داغ

داستان ادامه‌دار مشکلات مدرسه مهر‌آفرین اسدیه؛

بدهی آموزش و پرورش به شهرداری مانع افتتاح مدرسه مهر‌آفرین شد/ اداره‌کل آموزش‌وپروش: اعتباری برای پرداخت بدهی نداریم

بدهی آموزش و پرورش به شهرداری مانع افتتاح مدرسه مهر‌آفرین شد/ اداره‌کل آموزش‌وپروش: اعتباری برای پرداخت بدهی نداریم
علی‌رغم تکمیل مدرسه مهرآفرین اسدیه به دلیل بدهی آموزش و پرورش درمیان به شهرداری اسدیه هنوز این مدرسه افتتاح نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کار ساخت مدرسه مهرآفرین اسدیه چندین سال است در محل سایت مسکن مهر شهر اسدیه برای دانش‌آموزان استثنایی آغاز شده اما در حال حاضر با وجود گذشت چندین سال هنوز به اتمام نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، کار ساخت مدرسه مهرآفرین اسدیه چندین سال است در محل سایت مسکن مهر شهر اسدیه برای دانش‌آموزان استثنایی آغاز شده اما در حال حاضر با وجود گذشت چندین سال هنوز به اتمام نرسیده است.,

دانش‌آموزان مدرسه مهرآفرین در کانکس تحصیل می‌کنند و شرایط تحصیل در فصل سرد سال برای این دانش‌آموزان بسیار سخت است.

,

این مدرسه یکی از مدارس خیرساز استان است و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان‌جنوبی تعهد ساخت آن را بر عهده داشت که تاکنون به تعهدات خود عمل کرده و مدرسه ساخته شده است اما بنا بر دلایلی هنوز افتتاح نشده است.

,

برای اطلاع بیشتر از دلایل عدم‌افتتاح این مدرسه که قرار بوده مهر امسال به بهره‌برداری برسد اما تاکنون این امر محقق نشده با مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان گفت‌وگو کردیم.

,

عدم همکاری شهرداری اسدیه

, عدم همکاری شهرداری اسدیه, عدم همکاری شهرداری اسدیه,

نجف‌علی مقیمی‌گسک مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص دلیل عدم‌افتتاح مدرسه مهرآفرین اسدیه اظهار کرد: مدرسه مهرآفرین آماده بهره‌برداری است اما برای برق‌رسانی به نزدیک مدرسه معبری وجود دارد که باید شهرداری برای بازگشایی معبر کمک کند اما تاکنون شهرداری اسدیه در این خصوص همکاری نداشته است.

,

وی افزود: علاوه بر وجود معبر آسفالت حیاط مدرسه که برعهده شهرداری بود نیز انجام نشده است.

,

مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان بیان کرد: شهردار اسدیه می‌گوید به دلیل بدهی آموزش و پرورش درمیان به شهرداری در خصوص بازگشایی معبر همکاری نمی‌کند.

,

مقیمی عنوان کرد: آموزش و پرورش شهرستان درمیان درخواست پرداخت بدهی شهرداری را به اداره کل آموزش و پرورش ارسال کرده و پیگیر مسئله هستیم و پرداخت بدهی باید از اداره کل انجام شود و به شهرستان درمیان مربوط نیست.

,

وی اظهارکرد: با توجه به این‌که مدرسه آماده بهره‌برداری است از شهرداری درخواست داریم همان‌گونه که قبلا با ما همکاری داشته برای بهره‌برداری از این مدرسه نیز همکاری داشته باشد.

,

مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان گفت: با شهرداری اسدیه قرارداد آسفالت پنج هزار مترمربع از حیاط مدارس را داریم و در این راستا برای آسفالت قیر به شهرداری دادیم که صحن مدارس را آسفالت کنند اما علی‌رغم این‌که از موعد مقرر گذشته اما هنوز شهرداری به دلیل نداشتن سوخت، حیاط مدارس را آسفالت نکرده است.

,

مقیمی اظهار کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان مدرسه مهرآفرین که در کانکس تحصیل می‌کنند برای گرما بخاری‌های تابشی برقی دارند و مدرسه جدید به سیستم شوفاژ مجهز است.

,

بدهی بیش از 2 میلیارد تومانی آموزش و پرورش درمیان به شهرداری

, بدهی بیش از 2 میلیارد تومانی آموزش و پرورش درمیان به شهرداری, بدهی بیش از 2 میلیارد تومانی آموزش و پرورش درمیان به شهرداری,

افشین عابدینی شهردار اسدیه نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان درمیان دو میلیارد و 760 میلیون تومان به شهرداری اسدیه بدهکار است.

,

وی با بیان این‌که تاکنون، هر موقع آموزش و پرورش کاری داشته همکاری کردیم، افزود: قرار بود آموزش و پرورش در سال 1396 که بدهی آن‌ها کمتر بود نسبت به پرداخت بدهی اقدام کند اما تاکنون حتی یک ریال از توافقات قبلی را پرداخت نکرده است.

,

عابدینی با اشاره به قیر دریافت شده برای آسفالت مدارس، گفت: شهرداری اسدیه قیر را از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گرفته است نه از آموزش و پرورش شهرستان درمیان.

,

شهردار اسدیه ادامه داد: با توجه به این‌که کارخانه آسفالت اسدیه گازرسانی نشده و آماده کار نیست درخواست پیمانکار از بیرجند برای آوردن آسفالت به اسدیه را داشته‌ایم که حداقل کار این مدرسه برای افتتاح انجام شود و مابقی آسفالت مدارس را از محل شهرداری زمانی که کارخانه آسفالت اسدیه گازرسانی شود انجام خواهیم داد.

,

وی اظهار کرد: اکثر ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان حداقل بدهی خود را به شهرداری پرداخت کردند و فقط شهرستان درمیان برای پرداخت بدهی اقدام نکرده است.

,

مطالبه 10 میلیارد تومانی شهرداری اسدیه

, مطالبه 10 میلیارد تومانی شهرداری اسدیه, مطالبه 10 میلیارد تومانی شهرداری اسدیه,

شهردار اسدیه بیان کرد: مجموع مطالبات شهرداری اسدیه از تمامی ادارات از سال 1388 تا سال 1396 حدود 10 میلیارد و 200 میلیون تومان است که این مبلغ مربوط به دوره‌های شهرداری قبلی است.

,

عابدینی اظهار کرد: طی دو سال گذشته از 10 میلیارد تومان حدود یک میلیارد تومان را وصول کردیم و مابقی مانده است.

,

وی گفت: با توجه به زیاد بودن بدهی بسیاری از ادارات به صورت اقساط نسبت به پرداخت بدهی اقدام کردند اما آموزش و پرورش طی این دو سال هیچ اقدامی برای پرداخت بدهی به شهرداری نکرده است.

,

شهردار اسدیه بیان کرد: سالانه عوراضی که مردم شهر اسدیه باید به شهرداری پرداخت کنند 150 میلیون تومان است و این مبلغ پرداخت می‌شود حال آموزش و پرورش که اداره دولتی است هیچ اقدامی برای پرداخت بدهی خود نکرده است.

,

آموزش و پرورش معاف است

, آموزش و پرورش معاف است, آموزش و پرورش معاف است,

سکینه طیبی مدیر توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: آموزش و پرورش از پرداخت کلیه عوراض و این‌گونه موارد معاف است.

,

وی افزود: پرداخت بدهی به شهرداری این‌گونه نیست که پول به استان برسد و ما به شهرداری بدهیم و طوری باشد که سرفصل داشته باشد. مبلغ بدهی جزو بدهی‌ها ثبت می‌شود و هر زمانی که دولت اعتبار داشته باشد پرداخت می‌کند.

,

مدیر توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان کرد: ممکن است تا حداقل پنج سال آینده این پول واریز نشود همان‌گونه که سه سال شده اعتباری در این خصوص اختصاص داده نشده است.

,

طیبی عنوان کرد: سیاست استاندار خراسان‌جنوبی به گونه‌ای است که می‌گوید باید در اولویت اصلی کار تمام دستگاه‌های اجرایی رفع مشکلات آموزش و پرورش باشد.

,

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش اگر بدهی دارد یک دستگاه حاکمیتی است و دولت باید بدهی را پرداخت کند.

,

مدیر توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: آموزش و پرورش در حال خدمات‌رسانی به کلیه فرزندان شهروندان است؛ در حقیقت هدف ما و شهرداری یکی است؛ آموزش و پرورش خدمات آموزشی و پرورشی ارائه می‌کند و شهرداری خدمات شهری ارائه می‌دهد.

,

طیبی تصریح کرد: اگر زمانی دستگاه‌های اجرایی به این نتیجه رسیدند که به هر شکل آموزش و پرورش بابت بدهکاری‌هایی که تاکنون به تمام دستگاه‌های اجرایی دارد کار را باید تعطیل کند ما حرفی نداریم.

,

آموزش و پرورش اعتباری بابت پرداخت مطالبات ندارد

, آموزش و پرورش اعتباری بابت پرداخت مطالبات ندارد, آموزش و پرورش اعتباری بابت پرداخت مطالبات ندارد,

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش اعتباری بابت پرداخت مطالبات تا این لحظه ندارد.

,

مدیر توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اقدام آموزش و پرورش شهرستان سربیشه نسبت به پرداخت مبلغی از بدهی‌اش به شهرداری، گفت: این موضوع مربوط به سه سال قبل است و شهرستان درمیان نیز در آن سال حدود 50 میلیون تومان بدهی داشت که پرداخت شده است.

,

طیبی خاطرنشان کرد: اکنون گفته‌اند بدهی‌ها ثبت شود و هر زمانی که دولت اعتبار داشت بدهی را پرداخت خواهد کرد.

,

وی افزود: شرایط کشور به گونه‌ای نیست که بتواند بدهی‌هایی از این نوع را پرداخت کند. مطمئن هستم تا پایان امسال و حتی سال آینده بدهی‌ها پرداخت نخواهد شد.

,

بدهی 90 میلیارد تومانی آموزش و پرورش

, بدهی 90 میلیارد تومانی آموزش و پرورش, بدهی 90 میلیارد تومانی آموزش و پرورش,

مدیر توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مبلغ بدهی آموزش و پرورش بیش از 90 میلیارد تومان است.

,

طیبی عنوان کرد: بدهی‌ها را در سامانه بدهی و مطالبات ثبت کردیم  و اداره امور اقتصادی و دارایی نیز تأیید کرده است اما این‌که نقدینگی داشته باشیم و بخواهیم پرداخت کنیم تاکنون انجام نشده است.

,

وی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ اعتبار و سرفصلی برای پرداخت بدهی به شهرداری نداریم البته احتمال دارد تا آخر سال اعتباری تخصیص پیدا کند و ما نیز بتوانیم مقداری از بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

,

مدیر توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حال اگر مسئله این مدرسه خیلی حاد است می‌توان با استانداری هماهنگ کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه