اخبار داغ

یک استاد دانشگاه عنوان کرد؛

اقتصاد پویا باید به تولید کالاهای مزیت‌دار تکیه کند

اقتصاد پویا باید به تولید کالاهای مزیت‌دار تکیه کند
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بجنورد گفت: اقتصاد پویا باید به تولید کالاهای مزیت‌دار تکیه کند که علاوه بر پاسخگویی به نیاز بازار داخلی، مورد تقاضای نیاز بازارهای خارجی نیز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی برزگر، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر اترک با انتقاد از نگاه صرف به ارتباط میان اقتصاد و سیاست خارجی اظهار کرد: با این عقیده مخالف هستم که گفته می شود وقتی ارتباط با خارج وجود ندارد پس نباید فعالیت اقتصادی و یا یک اقتصاد زنده داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

برزگر در ادامه با تصریح بر این مطلب که وجود تجارت خارجی یکی از مهمترین اهرم های بهبود بخشی به وضعیت اقتصادی است، گفت: اما زمانی می توان تجارت خارجی با بازارهای هدف داشت که کالا برای پاسخگویی به نیاز آنها داشته باشیم.

,

وی در ادامه با طرح این سؤال که چرا کشورهای توسعه یافته به راحتی کشور ایران را تحریم می‌کنند؟ عنوان کرد: وقتی کالاهای مورد نیاز بازارهای خارجی را نتوانیم تولید کنیم، بنابراین آنان به راحتی با اعمال تحریم ها، کشور را از عرصه تجارت بین الملل حذف می کنند.

,

وی تاکید کرد: خطوط تولید کشور علاوه بر اینکه باید پاسخگوی کالاهای مورد نیاز داخلی باشند، همچنین باید بتوانند مورد هدف تقاضای بازارهای صادراتی نیز قرار بگیرند.

,

این عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بجنورد، از این نوع کالاها به عنوان کالاهای مزیت‌دار نام برد.

,

وی همچنین عنوان کرد: برای دست یابی به تولید این محصولات مزیت دار باید علاوه بر انجام نیاز سنجی و ارزیابی از نیاز بازارها باید بر خلاقیت و ایده نیروی انسانی و توان و مهارت نیروی کار تکیه کرد.

,

برزگر در خاتمه حذف بروکراسی‌های اداری که سد راه تولید هستند، بهبود فضای کسب و کار و مشارکت دادن بانک‌ها و بخش خصوصی در این هدف را نیز بسیار ضروری دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه