اخبار داغ

ماجرای تأیید صلاحیت تاجگردون و حسنوند چه بود؟

ماجرای تأیید صلاحیت تاجگردون و حسنوند چه بود؟
همزمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های نظارت استانی و مرکزی که در تاریخ 22 دی ماه از سوی شورای نگهبان به فرمانداری¬های سراسر کشور اعلام شد، شایعات و گمانه زنی‌های رسانه ای درباره تائید و رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های نظارت استانی و مرکزی که در تاریخ 22 دی ماه از سوی شورای نگهبان به فرمانداری¬های سراسر کشور اعلام شد، شایعات و گمانه زنی‌های رسانه ای درباره تائید و رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


در این میان اسامی داوطلبان، نتیجه بررسی صلاحیت 2 تن از داوطلبان یعنی آقایان غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و باشت و فریدون حسنوند نماینده اندیمشک بیشتر جلب توجه کرد و خبر رد صلاحیت آنان در رسانه ها منتشر شد. دو روز بعد برخی رسانه ها با انتشار خبر تأیید صلاحیت 24 ساعته آنان، از فشار و لابی گری این دو نماینده برای تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان سخن گفتند و اندکی بعد نیز نامه تأیید صلاحیت آنان منتشر شد. اما واقعیت چه بود؟

,
,


پرونده آقایان تاج گردون و حسنوند وقتی در هیات مرکزی نظارت مورد بررسی و مداقه قرار می گیرد، هیات مرکزی، رای به تائید صلاحیت این دو نماینده می دهد اما اعلام نظر درباره پرونده آنها را به دلیل بررسی های بیشتر و کارشناسی تر، به تاخیر می اندازد و از همین رو نتیجه بررسی صلاحیت این دو نفر در فهرست اعلام شده به وزارت کشور خالی می ماند.

,
,


پس از بررسی هایی که در شب اعلام نتایج و روز 23 دی ماه صورت می گیرد، مجدداً ‌مستندات پرونده هر دو نماینده با حضور آنان در شورای نگهبان و توضیح در خصوص موارد مطروحه مورد بررسی قرار می گیرد و هیات مرکزی نظر اولیه خود را تأیید می نماید. این نظر با تأخیر دو روزه به وزارت کشور ارسال و در رسانه ها منتشر می گردد.

,
,


همین موضوع در حاشیه نماز جمعه تهران از سخنگوی شورای نگهبان مورد سئوال قرار گرفت و در پاسخ به این سئوال که گفته می شود برخی با فشار به شورا تاییدیه گرفته‌اند، خاطر نشان کرد: خیر اینگونه نیست، ما در مرحله گذشته هیات مرکزی و هیات استانی را داشتیم و مرحله کنونی مرحله شورای نگهبان است، اسامی ممکن است  از جهت ترتیبات اداری دیر و یا زود اعلام شود اما آنچه اعلام شده است همگی مصوبات هیات مرکزی و هیات استانی است. در این مرحله هم که امروز در خدمت شما هستیم، مرحله رسیدگی به شکایات است که طبیعتا هر شکایتی باشد بررسی می شود و اگر حقی از کسی تضییع شده باشد طبیعتا احقاق حق خواهد شد.

,
,


سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: اصلا و ابدا هیچ کس با فشار تایید صلاحیت نشده است و این ها همگی شایعه است، ما نظرات هیات مرکزی را اعلام کردیم که همگی مستند به مدارک قطعی در پرونده های آنان است.

,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه