اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

دولت باید درخصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پاسخگو باشد

دولت باید درخصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پاسخگو باشد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت باید نسبت به سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کاهش وابستگی به بودجه و اقتصاد نفتی بوده است پاسخگو باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به ارتباط بین اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجه اظهار داشت: اقتصاد تنها وابسته به سیاست خارجه نیست و دنیا هم متعلق به آمریکا و کشورهایی که ادعای قلدرمآبانه دارند نبوده چراکه جهان متشکل از ۲۰۰ کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: این هنر رئیس دولت و مدیران است که بتواند فشارهای وارده را از روش‌های اقتصادی دیگری کم نمایند، رهبری بارها از اقتصاد مقاومتی صحبت کرده‌اند و سال‌های متعدد نیز به نام اقتصاد نام‌گذاری شده است که نشان از توجه و تأکید حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به این مسئله دارد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به کم‌توجهی دولت نسبت به اجرای برنامه‌های سیاست اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: دولت باید نسبت به سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کاهش وابستگی به بودجه و اقتصاد نفتی بوده است پاسخگو باشد.

,

وی بابیان اینکه باید در این شش سال توسط دولت تدبیر وابستگی به اقتصاد نفتی سالانه پنج الی ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد تصریح کرد: دولت در راستای موضوع شفافیت اقتصادی که می‌توانست مانع فرارهای مالیاتی و به‌نوعی کمک برای واقعی سازی درآمدها باشد چه برنامه‌هایی اجرا کرده است؟ درآمدهای کلانی داریم ازجمله اصناف، پزشکان، هنرمندان و دیگر اقشاری که مالیات نمی‌دهند.

,

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان با تأکید بر اینکه باید اقتصاد ما مثل بُعد نظامی ما قوی شود بیان کرد: چطور زمانی که حتی سیم‌خاردار هم نداشتیم اما امروز توانستیم به قدرت موشکی برسیم و پایگاه متجاوزان آمریکایی را در عین الاسد موشک‌باران کنیم ولی برای مباحث اقتصادی مانده‌ایم .

,

وی گفت: این مقایسه نشان‌دهنده این است که در برخی بخش‌ها، مدیریت در بُعد اقتصادی با نیت الهی و به‌صورت جهادی کار نمی‌کند؛ دولت بایستی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را که چندین سال رهبری به آن تأکید کرده‌اند اجرا کند.

,

علیزاده بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی کشور بسیار است اظهار داشت: در تولید برخی محصولات رتبه پنجم در جهان هستیم، آیا در صادرات هم جز پنج کشور اول دنیا هستیم؟ وی با رد برخی اظهارات پیرامون وابسته بودن صددرصدی اقتصاد کشور به سیاست خارجه افزود: تعامل با دنیا را قبول داریم اما آنجایی که رئیس‌جمهور آمریکا از برجام خارج می‌شود دیگر قابل‌اعتماد نیست، چراکه با این سابقه زمینه خروج همین کشورها از معاهده‌های اقتصادی هم وجود دارد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: کل دنیا آمریکا، فرانسه و آلمان نیست؛ درست است که بخشی از اقتصاد در اختیارشان است، اما کشور ما نیز با داشتن منابع انسانی جوان و باانگیزه و داشتن منابع طبیعی و معدنی فراوان و نیز قرار گرفتن در منطقه استراتژیک غرب آسیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا توجه به این نکات در کاهش مشکلات اقتصادی و حرکت به سمت یک اقتصاد قوی حائز اهمیت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه