اخبار داغ

واکنش نمایندگان مجلس به اظهارات رئیس جمهور؛

"من بلد نیستم" نشانه فهم نادرست روحانی از راهبردهای اقتصادی نظام است

"من بلد نیستم" نشانه فهم نادرست روحانی از راهبردهای اقتصادی نظام است
برخی از نمایندگان مجلس معتقدند، رئیس جمهور با مطرح کردن وابستگی به خارج به عنوان تنها راهکار پیشرفت اقتصاد کشور سعی در انحراف افکار عمومی دارد و شاید نوعی شوآف انتخاباتی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، چندی پیش حسن روحانی در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی گفت: من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم، اگر اقتصاددانی بلد است که تمام روابط خارجی خراب باشد اما اقتصاد مملکت هیچ دست نخورد به ما هم بگوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این سخنان رئیس جمهور در نقطه تقابل سخنان رهبر انقلاب است، در حالیکه بارها رهبری راه عبور از مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان تولید داخل دانسته، از سوی دیگر بر روابط موثر با سایر کشورها با در نظر گرفتن مصالح و اقتدار کشور هم تاکید داشتند.

,

رئیس جمهور در سخنان خود آدرس غلط به ملت ایران می دهد

, رئیس جمهور در سخنان خود آدرس غلط به ملت ایران می دهد,

محمد مهدی زاهدی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: به نظر می رسد رئیس جمهور یا دچار اشتباه برداشت از سخنان رهبر معظم انقلاب و سایر دلسوزان نظام را داشته و یا به ملت ایران آدرس غلط می دهد.

,

وی افزود: هیچ کس در این کشور تاکنون از قطع ارتباط با سایر کشورها سخن نگفته و ادعایی مبنی بر پیشبرد همه امور اقتصادی تنها در داخل کشور نداشته است.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد: آنچه که در نظام مطرح است و بارها توسط رهبر فرزانه انقلاب و دلسوزان نظام بیان شده، بالا بردن میزان صادرات در کشور است.

,

زاهدی یادآور شد: افزایش میزان صادرات می تواند در حوزه های مختلف همچون صنایع دانش بنیان، توجه به منابع خدادادی همچون معادن، دریاها و... انجام شود.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از اموری که در تحقق اهداف اقتصادی موثر است، توجه ویژه به بالا بردن ظرفیت صنعت گردشگری در کشور است که تنها به واسطه رابطه با خارج از کشور به دست

,

می آید.

,

من بلد نیستم! نشان دهنده فهم نادرست روحانی از راهبردهای اقتصادی رهبر است

, من بلد نیستم! نشان دهنده فهم نادرست روحانی از راهبردهای اقتصادی رهبر است,

وی ادامه داد: متاسفانه رئیس جمهور با بیان این سخنان سعی دارد به جامعه القا کند که برخی در کشور به دنبال قطع رابطه با خارج از کشور هستند در صورتی که چنین نیست و تنها آدرس غلط دادن توسط رئیس جمهور به مردم است.

,

زاهدی گفت: این سخنان تنها نشان دهنده فهم نادرست رئیس جمهور نسبت به راهبرد های اقتصادی است که رهبر انقلاب، دلسوزان نظام  و افرادی که علم به ساختارهای اقتصاد بین الملل را دارند، مطرح می کنند.

,

تلاش رئیس جمهور برای متاثر کردن انتخابات پیش روی مجلس

, تلاش رئیس جمهور برای متاثر کردن انتخابات پیش روی مجلس,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: شائبه دیگری که در ارتباط با سخنان اخیر رئیس جمهور مطرح می شود، استفاده از این سخنان برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات پیش روی مجلس است و با دادن آدرس های اشتباه سعی در انحراف افکار عمومی دارد.

,

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم رئیس جمهور در سخنان خود تجدید نظر کرده و یا نسبت به اصلاح آن ها اقدام کند.

,

به گزارش راه آرمان، واضح است که حسن روحانی با این سخنان خود، وابستگی به خارج از کشور را تنها راهکار پیشرفت اقتصاد کشور می داند البته رئیس جمهور با مطرح کردن این گونه سخنان سعی در ایجاد شواف انتخاباتی و انحراف افکار عمومی نیز دارد.

,

احمد انارکی محمدی نماینده اصلاح طلب مردم رفسنجان و انار در مجلس به خبرنگار راه آرمان گفت: بنده سخنان اخیر رئیس جمهور را نشنیده ام، اما آنچه مهم است توجه به ظرفیت های بسیار خوبی است که در جهت رونق اقتصاد در کشور وجود دارد.

,

استفاده از ظرفیت های داخلی راهکار دستیابی به اقتصادی پویا در کشور

, استفاده از ظرفیت های داخلی راهکار دستیابی به اقتصادی پویا در کشور,

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت های داخلی است که می تواند به رونق تولید، اشتغال زایی و اقتصاد کشور کمک کند.

,

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: به نظر می رسد توجه ویژه به تولید داخل برای کشوری همچون ایران که برخوردار از ظرفیت های عظیم خدادادی است، ضروری بوده و لازم است مسئولان به مهم اهتمام ورزند.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: لازم به ذکر است که تعامل با دنیا با وجود کشوری همچون آمریکا که عناد و دشمنی دیرینه ای با ایران دارد و سایر کشورها را تحریک می کند، ضروری است.

,

انارکی محمدی یادآور شد: در طول تاریخ ایران به عنوان کشوری شناخته شده که همواره رابطه ای حسنه با سایر ملت ها داشته، هیچگاه شروع کننده رابطه ای خصمانه نبوده که امروز بخواهد تحت تاثیر آن، روابط خود را محدود کند.

,

وی در پایان تاکید کرد: توجه ویژه به ظرفیت ها و نیروی جوان کشور در کنار تعاملی که ایران در گذشته و اکنون با ملت های مختلف داشته می تواند ایجاد کننده اقتصادی پویا در کشور باشد.

,

به گزارش راه آرمان، بنا به گفته نمایندگان رئیس جمهور در بیان سخنان خود باید تجدید نظر کرده و از مطرح کردن سخنانی که باعث انحراف افکار عمومی می شود، پرهیز کند.

,

حال آنکه بنا به گفته کارشناسان سخنان اخیر رئیس جمهور جنبه انتخاباتی دارد، اما قرار نیست یک مقام ارشد در کشور به دنبال جذب رای سخنانی را مطرح کند که به کشور ضربه وارد کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه