اخبار داغ

نقض شدید حقوق مسلمانان روهینگیا؛

سفیر ژاپن نسل‌کشی دولت میانمار را انکار می‌کند

سفیر ژاپن نسل‌کشی دولت میانمار را انکار می‌کند
صدها هزار روهینگیایی در میان قتل عام ها، تجاوزهای گروهی، شکنجه، نقل مکان اجباری و دیگر تخلفات حقوقی سنگین توسط ارتش میانمار با تهدید بزرگ نسل کشی مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ فعالان روهینگیا نماینده ژاپن را به خاطر انکار نسل کشی ملامت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

گروه های مدافع روهینگیا مستقر در ژاپن، سفیر این کشور را به دلیل انکار قتل عامِ اقلیت ها به حمایت از ارتش میانمار متهم کرده اند.

,

"زا مین توت" نائب رئیس انجمن روهینگیا در ژاپن گفت: "امروز ژاپن همکاری نمی کند و از اقدامات سازمان ملل متحد درباره میانمار حمایت نمی کند."

,

وی با اشاره به اظهارات "ایچیرو مورایاما" سفیر ژاپن در زمینه میانمار در ماه دسامبر در خبرنامه محلی ایراوادی گفت که هیچ نسل کشی در میانمار وجود ندارد و او باور ندارد که ارتش مرتکب نسل کشی شده یا قصد آن را داشته باشد.

,

"زا مین توت" از ژاپن خواست تا به دروغ های ارتش میانمار بها ندهد و از تلاش های بین المللی برای اجرای عدالت در برابر جنایاتی که علیه مردم وی انجام شده، حمایت کند.

,

وی هفته گذشته به باشگاه خبرنگاران خارجی در توکیو گفت: "ما به جامعه جهانی اتکا می کنیم، زیرا در میانمار دوستان زیادی برای مردم روهینگیا وجود ندارد."

,

 

,

, ,

 

,

محققان مستقل سازمان ملل متحد گفته اند که صدها هزار نژاد روهینگیایی که در میانمار مانده اند ممکن است در میان تلاش های دولت برای محوِ هویت و حذفِ آنها از کشور، قتل عام ها، تجاوزها، تجاوزهای گروهی، شکنجه، نقل مکان اجباری و دیگر تخلفات حقوقی سنگین توسط ارتش میانمار با تهدید بزرگ نسل کشی مواجه شوند.

,

از آگوست سال 2017 تاکنون، بیش از 740،000 روهینگیایی به دلیل سرکوب نظامی از ایالت راخین به بنگلادش کشور همسایه گریخته اند.

,

دولت ژاپن در همین اثنا گفت که در جایگاهی نیست که درباره این موضوع قضاوت کند.

,

یک مقام وزارت خارجه با اشاره به کمیسیون مستقل تحقیق و تجسس (ICOE) در میانمار گفت: "ما در تلاش هستیم تا بر اساس گزارش نهایی ICOE از اجرای اقدامات لازم توسط میانمار اطمینان حاصل کنیم."

, ICOE,

انتظار می رود، این کمیسیون که وظیفه بررسی ادعاهای نقض حقوق بشر و موضوعات مرتبط با ایالت راخین را به عهده دارد طی ماه جاری گزارش نهایی را تکمیل کند.

,

"زا مین توت" نیز نا امیدی خود را از مورایاما به دلیل بنگالی خواندن مردم روهینگیا طی مصاحبه با bbc ابراز داشت.

,

این اصطلاح (بنگالی) به عنوان تهمت و بدنامی از سوی دولت میانمار که مسلمانان روهینگیا را مانند بسیاری از گروه های نژادی دیگر به رسمیت نمی شناسند استفاده می شود. میانمار آنها را مهاجرانِ قانونی از بنگلادش می داند.

,

وزارت خارجه ژاپن از اظهارنظر درباره انتخاب کلمات سفیر خود امتناع ورزید، اما به خبرگزاری کیودو گفت که رسما این گروه نژادی را به عنوان مسلمانان ایالت راخین یاد می کند.

,

گامبیا کشوری کوچک با اکثریت مسلمان آفریقایی با حمایت از سازمان همکاری اسلامی در ماه نوامبر سال گذشته طرح دعوی علیه میانمار با اکثریت بودایی را به دیوان بین المللی دادگستری تسلیم کرد.

,

این دعوی استدلال کرد که میانمار کنوانسیون منع نسل کشی سال 1948 از طریق اقدامات نسل کشی ارتش علیه اقلیت روهینگیا را نقض کرده بود. دولت میانمار این اتهام را به شدت و با قاطعیت انکار می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه