اخبار داغ

دود قلیان، جایگزین بوی شرجی و دریا؛

قوانینی که مصوب می شود اما اجرا نه!!

قوانینی که مصوب می شود اما اجرا نه!!
سال هاست که مسئولان قوانین متعددی را برای جمع آوری قلیان ها از اماکن عمومی و گردشگری بندرعباس مصوب کرده اند که هیچکدام عملی نشده و همچنان در این شهر ساحلی دود قلیان، جایگزین بوی شرجی و دریا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛« قلیان» یکی از پر طرفدار ترین دخانیات در سطح کشور به شمار می رود؛ در بسیاری از استان های کشور قلیان کشیدن جزء لاینفک زندگی و فرهنگ مردم به شمار می رود که گاه پیشینه تاریخی هم داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

فرهنگ ناشایست قلیان کشی در جنوب

, فرهنگ ناشایست قلیان کشی در جنوب,

استان هرمزگان هم از جمله مناطق کشور محسوب می شود که از گذشته تا کنون «قلیان کشی» در فرهنگ و زندگی آن ها نقش داشته است.

,

در زمان های گذشته مردم تنباکوی قلیان ها را از باغاتی که کشت شده و کاملا گیاهی بود تأمین می کردند؛ اما در دهه های اخیر با روی کار آمدن تنباکو های شیمیایی و قلیان های میوه ای، ضیان این دخانیات به مراتب بیشتر شده است.

,

بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان یکی از درگیر ترین مناطق با معضل «قلیان کشی» است که سال ها است مسئولان دستگاه های اجرایی در حال مصوب کردن قوانین بیشماری هستند که هیچ کدام از آن ها عملی نشده است.

,

قلیان های پر خطر میوه ای بیش تر از گذشته و به صورت مویرگی در تمام کافی شاپ ها و مراکز عمومی و گردشگری پخش شده که بازار فروش تنباکو های شیمیایی خارجی را به شدت داغ کرده است.

,

دود قلیان، جایگزین بوی شرجی

, دود قلیان، جایگزین بوی شرجی,

دود قلیان ها بلوار ساحلی بندرعباس را که عمومی ترین منطقه شهر و اصلی ترین پارک ساحلی محسوب می شود را فرا گرفته است.

,

این قلیان ها پر زرق و برق به راحتی هرچه تمام تر در اختیار مخاطبان خود که اصلی ترین گروه هدف آن ها هم نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان هستند قرار گرفته و هرشخصی با صرف کمترین هزینه می تواند به آن دست یابد.

,

, ,

, ,

پیاده روی در ساحلی آرام با بوی شرجی و دریا در سایه نبود قوانین اجرایی به آرزویی بزرگ تبدیل شده و این مکان که می توان بسیاری از فرهنگ های زیبا تر را در آن به نمایش گذاشت، تبدیل به مبلغ بزگ قلیان کشی شده است.

,

پیاده روهای بندرعباس، مبلغ اصلی قلیان کشی برای عموم

, پیاده روهای بندرعباس، مبلغ اصلی قلیان کشی برای عموم,

فروشندگان قلیان ها نقطه به نقطه پیاده رو ها را اشغال و حتی صندلی و نیمکت های عمومی را تبدیل به دکان خود کرده و با ایجاد پاتوق های نه چندان سالم، فضای نامناسبی را برای شهروندان ایجاد کرده اند.

,

راه کار فرماندار بندرعباس که در گفتگو با خبرنگاران که از « جلوگیری از حضور قلیان فروش ها در ساعات بین ۱۶الی ۲۲» خبر داده بود و البته بیشتر شبیه چسپ زخم روی سرطان است کار ساز نبوده، و قلیان فروشان همچنان در حال کاسبی هستند.

,

احمد شهدادی، شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبر نگار هرمز، با بیان اینکه آخر هفته ها به اتفاق خانواده برای قدم زدن به ساحل می آییم، اظهار کرد: بلوار ساحلی بندرعباس تقریبا تنها مکان تفریحی در این شهر است.

,

وی افزود: بوی نا مطبوع خور ها و دود قلیان لذت پیاده روی در ساحل را از بین برده و این مکان را غیر قابل تحمل کرده است.

,

, ,

, ,

این شهروند بندرعباسی با اعلام نارضایتی از حضور قلیان فروشی ها در پارک ساحلی، گفت: متأسفانه هر چند قدم، افرادی در حال عرضه قلیان هستند و این موضوع فضای نا امنی را برای خانواده ها ایجاد کرده است.

,

شهدادی ادامه داد: عرضه دخانیات در اماکن عمومی و گردشگری ممنوع بوده اما متأسفانه قلیان به صورت آسان در معرض دید قرار داده شده و به فروش می رسد.

,

وی  با اشاره به غیر بهداشتی بودن قلیان ها، یادآور شد: جدای از بحث مضرات دود این تنباکو های سرطان زا، عرضه قلیان هم در اماکن غیر بهداشتی و کنار خیابان انجام می شود که خود مسئله ای جدی برای سلامت افراد است.

,

این شهروند بندرعباسی اظهار کرد: سال هاست که مسئولان بسیاری با وعده جمع آوری قلیان فروشی ها آمده و رفته اند، اما قلیان ها همچنان باقی مانده و روز به روز افراد بیشتری را درگیر خود می کنند.

,

شهدادی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مسئولان توان جمع آوری قلیان ها را ندارند حداقل با ساماندهی آن ها در امکان سر پوشیده از، نهادینه شدن فرهنگ قلیان کشی در میان نوجوانان و جوانان در مراکز عمومی جلوگیری کنند.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه