اخبار داغ

با نگاهی به سوانح جاده‌ای خراسان رضوی بررسی شد؛

تلفات جاده رشتخوار ـ تربت‌حیدریه ادامه دارد/ مسئولان همچنان بر مدار بی‌تفاوتی

تلفات جاده رشتخوار ـ تربت‌حیدریه ادامه دارد/ مسئولان همچنان بر مدار بی‌تفاوتی
از خواسته‌های مهم و مشترک جمعیت دویست هزار نفری در شهرستان‌های خواف و رشتخوار، ضرورت رسیدگی جدی مسئولان به وضعیت موجود جاده‌ای به منظور جلوگیری از تلفات سوانح جاده‌ای در این مسیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس؛ حوادث تلخ و سنگین جاده ای گاهی اوقات دل خانواده هایی را در مسیر رشتخوار، تربت حیدریه و رشتخوار به خواف داغدار می‌کند، و اندوه و نگرانی را برای مردم و حضور عزیزانشان در جاده های این مسیر ارتباطی دوچندان می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

جمعیت دو شهرستان خواف و رشتخوار حدود 200 هزار نفر است، که یکی از خواسته های مهم و مشترک مردم در این 2 شهرستان رسیدگی به وضعیت اسف بار جاده و جلوگیری از مرگ مردم و داغدار شدن خانواده ها در این مسیر است.




وعده های مسئولان در رابطه با بهسازی مسیر عملی نمی شود

علی مختاری یکی از اعضای خانواده های داغدار حادثه اخیر محور رشتخوار به خواف حوالی روستای زرغری در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: مردم از عملی نشدن وعده های مسئولان خسته شدند، صدای قیجی کردن ربان افتتاح ها و عکس گرفتن برای رسانه کردن آغاز به کار احداث محور تربت حیدریه به سه راهی جنگل هنوز در گوش مردم شنیده می شود، وعده های که مسئولان چندین سال است، که آن را تنها در لسان خود بیان می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز دیگر رمقی برای خانواده ها در رشتخوار برای راهی کردن عزیزانشان در مسیر مرگبار رشتخوار به تربت حیدریه و خواف نماده است، گفت: تردد بالای خودروهای سنگین حمل بار از معادن خواف آن هم گاها با سرعت های غیر مجاز در این محور دارایعرض کم حاصلی جز تصادفات مرگبار در برنخواهد داشت.



وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار بالایی از تصادفات مرگبار در خواف و رشتخوار در ارتباط با تردد وسایل نقلیه سنگین حمل بار از معادن خواف است، گفت: در حادثه چند روز گذشته که منجر به فوت 7 تن از سرنشینان 3 خودرو سواری از ساکنین خواف و رشتخوار شد، 6 نفر از فوتی ها طبق شنیده ها از اهالی رزان خواف و یک نفر از روستای زرغری رشتخوار بوده است.

,
,
,
, ,
,
, وعده های مسئولان در رابطه با بهسازی مسیر عملی نمی شود,
,
,
,
,
,
, ,
,
,

 

,

 نظامی شهروند رشتخواری در رابطه با مسیر پرخطر و پرتردد جاده ای رشتخوار و خواف تصریح کرد: چند سالی است که مسئله دو طرفه شدن مسیر تربت حیدریه به رشتخوار مطرح شده است و عملا هیچ اتفاقی برای اجرای طرح رخ نداده است.

,

وی افزود: عبور روزانه بیش از یک هزار دستگاه تریلی در مسیر برای کار حمل و نقل در معادن خواف از دیگر مشکلات موجود در اصلی ترین راه شهرستان رشتخوار است.
 

,
,

 

,

مسئولان همچنان بی تفاوت/ محور خـواف، رشتخوار، تربت حیدریه قتلگاه شد



حسین ابراهیم بای از اهالی خواف در رابطه با مسئله مهم محور پرتردد خواف، رشتخوار به تربت حیدریه به خبرنگار ما، گفت: از مهمترین شاخصه های مهم یک منطقه وجود جاده ای ایمن به شمار آمده و با توجه به تردد روزانه صدها کامیون سنگین در راه های مواصلاتی خواف - رشتخوار - تربت حیدریه به لحاظ نقش آفرینی معادن موجود در سنگان لذا لزوم ارتقای وضعیت راه های امن منطقه را می طلبد.


وی در ادامه افزود: وضعیت اسفبار این جاده هم چنان قربانی می گیرد و دوباره این محور در چند روز اخیر داغی دیگر بر دل خانواده ها گذاشت و این جاده قتلگاه شد، اتفاقی که منجر به فوت 6 نفر و زخمی شدن 3 نفر از هموطنان گردید.


وی با اشاره به اینکه مسئولان همچنان بی تفاوت و نظاره گر وضعیت آشفته جاده حادثه خیز این منطقه هستند، یادآور شد: پیامد خرابی و ناامنی راه ها بسیاری اوقات برای منطقه سنگین وطاقت فرسا است.


ایراهیم بای فعال رسانه ای در ادامه اذعان داشت: بطور قطع مشکلات راه های مواصلاتی یکی از دغدغه های دائمی مردم شده است، مسئولان باید پاسخگوی نقاط حادثه خیز باشند که موجب رخ دادن چنین حوادث ناگواری نباشیم.


قول پیگیری مجدانه طرح 2 بانده شدن مسیر تربت حیدریه تا 3 راهی جنگل توسط پیمانکار



حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار با توجه به حادثه تلخ چند روز گذشته در حوالی روستای زرغری رشتخوار با تسلیت درگذشت فوت شدگان این حادثه به خانواده های داغدار گفت: در بروز حوداث تلخ این چنینی مسئولان و نماینده دو شهرستان باید توجه ویژ ای داشته باشند، گرفتن جلسه، رسانه ای کردن اخبار و در عمل انجام ندادن کار هیچ فایده ای برای حل مشکلات مردم در این زمینه ندارد، جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهداست، مسئولان قدر شرایط را بدانند و خدمت گذار مردم باشند.


وی در ادامه با اشاره به تماس اخیر گرفته شده جهت پیگیری این موضوع با پیمانکار طرح 2 بانده شدن مسیر تربت حیدریه تا 3 راهی جنگل نیز گفت: طبق اعلام پیمانکار طرح عدم فعالیت در طی چند وقت اخیر برای آغاز به کار طرح 2 بانده شدن مسیر تربت حیدریه تا 3 راهی جنگل رشتخوار به دلیل مشکلات پیش آمده در نقشه فعلی و تغییرات نقشه بوده است، که با اعلام پیمانکار قول پیگیری مجدانه طی 7 روز آینده در این رابطه داده شده و امیدواریم به زودی شاهد اجرای طرح باشیم.
مردم چشم انتظار کار جهادی در محور خواف و رشتخوار



حسن میرسعیدی، رئیس شورای شهرستان رشتخوار در رابطه با مسئله مهم محور ارتباطی شهرستان خواف و رشتخوار به تربت حیدریه گفت: با توجه به گذشت چندین ماه از شروع عملیات دو بانده شدن محور تربت حیدریه رشتخوار خواف با وجود مطالبات عموم همشهریان و کشتار بی سابقه جاده مرگ متاسفانه هنوز عملا کاری صورت نگرفته و مردم چشم انتظار کار جهادی در این محور می باشند.
انتهای پیام/

, مسئولان همچنان بی تفاوت/ محور خـواف، رشتخوار، تربت حیدریه قتلگاه شد

,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قول پیگیری مجدانه طرح 2 بانده شدن مسیر تربت حیدریه تا 3 راهی جنگل توسط پیمانکار,
,
,
, ,
,
,
,
,
, مردم چشم انتظار کار جهادی در محور خواف و رشتخوار,
,
, ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه