اخبار داغ

گزارشی از درد و رنج تنیده به تاروپور زندگی بیماران خاص؛

تحریم‌هایی که بلای جان بیماران شد/ گام‌های متخصصین جوان برای خودکفایی

تحریم‌هایی که بلای جان بیماران شد/ گام‌های متخصصین جوان برای خودکفایی
درد بیماری تنها گوشه‌ای از مشکل بیماران خاص است اما آنچه نمک بر زخم این بیماران می‌پاشد هزینه‌های سرسام‌آور تهیه دارو و درمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، تاروپود زندگی بیماران خاص، بیماران سرطانی، دیالیزی، هموفیلی، پروانه‌ای، ام‌اس، دیابت و اوتیسم با درد و رنج آمیخته است، این بیماران لحظه‌ای سلامتی و دور شدن از درد برایشان آرزو شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

«لیلا» یکی از بیماران مبتلابه ام‌اس است که چهار سال از این بیماری رنج می‌برد، همسرش کارگر ساختمانی است و دو فرزند مدرسه‌ای دارد، از هزینه‌های سرسام‌آور درمان این بیماری می‌گوید که هرماه مجبور است بخش زیادی از درآمد خانه را برای تهیه دارو و درمان هزینه کند.

,

می‌گوید تحت پوشش بیمه قرار دارد اما هزینه بسیاری از داروها به‌صورت آزاد است و علاوه بر تحمل رنج بیماری، رنج دستان خالی بیشتر او را آزار می‌دهد.

,

وی از کمک خیرین صحبت می‌کند که گاهی این کمک‌ها مرهمی بر دردهای بیماران می‌شود، اما می‌گوید که هزینه‌های درمان او بسیار زیاد است و گاهی در یک ماه حدود یک‌میلیون تومان هزینه تهیه داروهایش می‌شود.

,

تحریم‌های ظالمانه بلای جان بیماران خاص

, تحریم‌های ظالمانه بلای جان بیماران خاص, تحریم‌های ظالمانه بلای جان بیماران خاص,

متأسفانه تحریم‌های ظالمانه آمریکا این بار بیماران خاص را هدف قرار داده است، آمریکا برای رسیدن به اهداف و منافع خود و برای تسلیم کردن به هرجایی چنگ می‌زند و گاهی کمبود این داروها ممکن است جان یک بیمار خاص را تهدید کند.

,

حکایت تحریم‌های ظالمانه، قصه دیروز و امروز نیست، داستانی است سراسر از ظلم و ستم آمریکا که هر بار تحریم‌های ظالمانه‌تری را وضع می‌کند و امروز هزینه داروهای بیماران خاص بسیار بالا رفته و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

,

آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند و گاهی این گرگ خود را در لباس میش نشان می‌دهد و ژست دلسوزی به خود می‌گیرد و عده‌ای فریب‌خورده آن می‌شوند، به جان بیماران خاص هم رحم نمی‌کند.

,

آن‌هایی که در داخل کشور سینه‌چاک آمریکا هستند و دلشان برای مذاکره و ارتباط با آمریکا تنگ‌شده بهتر است چشمان کور خود را باز کنند و ذره‌ذره آب شدن بیماران خاص را ببینند که گاهی برای تهیه یک دارو رنج‌های زیادی را تحمل می‌کنند.

,

گام‌های متخصصین جوان برای خودکفایی

, گام‌های متخصصین جوان برای خودکفایی, گام‌های متخصصین جوان برای خودکفایی,

اما جوانان برومند این سرزمین سال‌هاست شعار «ما می‌توانیم» را با خود تکرار می‌کنند و در عرصه‌های مختلف ثابت کرده‌اند که می‌توانند، جوانانی از این آب‌وخاک درزمینه‎های علمی، پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند و در عرصه‌های تهیه دارو نیز قطعاً می‌توانند موفقیت‌هایی را کسب کنند و بدون نیاز به بیرون از مرزها برای نجات جان بیماران گام بردارند.

,

در حال حاضر در کشور ۲۰ هزار بیمار تالاسمی، ۶۰ هزار بیمار ام‌اس، بیش از شش هزار بیمار هموفیلی وجود دارد و  سالانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار بیمار جدید مبتلابه سرطان به بیماران اضافه می‌شود.

,

فاطمه یاراحمدی مسئول انجمن بیماران خاص بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: در شهرستان بروجرد بیش از پنج هزار بیمار خاص وجود دارد که از این تعداد هزار بیمار سرطانی و ۴۹۶ بیمار ام‌اس هستند.

,

هزینه‌های سرسام‌آور دارو

, هزینه‌های سرسام‌آور دارو, هزینه‌های سرسام‌آور دارو,

وی افزود: مهم‌ترین مشکل بیماران خاص، قیمت‌های بالای داروهای موردنیاز آن‌هاست چراکه گاهی برای تهیه داروها از ۴۰۰ هزار تومان تا یک‌میلیون تومان در ماه باید هزینه کنند و بسیاری از داروهای آن‌ها آزاد است و بیمه آن‌ها را قبول نمی‌کند.

,

یاراحمدی تصریح کرد: در شهرستان بروجرد برای تهیه دارو و درمان مشکل زیادی وجود ندارد اما ازنظر امکانات، کمبودهایی وجود دارد که سبب می‌شود برخی از بیماران علاوه بر تحمل درد بیماری، رنج سفر را برای درمان تحمل کنند درصورتی‌که اگر امکانات موردنیاز در شهرستان وجود داشته باشد از رنج این بیماران کاسته می‌شود.

,

وی بیان کرد: البته با ام آر آی جدیدی که در بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) نصب‌شده بخش زیادی از مشکلات بیماران خاص نیز برطرف می‌شود ولی همچنان گرانی داروها مهم‌ترین مشکل این بیماران است.

,

مسئول انجمن بیماران خاص بروجرد با اشاره به کمک خیرین عنوان کرد: نیاز است که خیرین برای کمک به بیماران خاص بیشتر کمک کنند تا این کمک‌ها در اختیار بیماران خاص قرار گیرد، اگر در ماه ۱۰ میلیون تومان خیرین به انجمن کمک کنند قطعاً این هزینه برای تهیه دارو و درمان در اختیار بیماران خاص قرار می‌گیرد و بخش عمده‌ای از رنج‌های آنان کاسته می‌شود.

,

معضل مراکز غیرمجاز به اسم کمک به بیماران

, معضل مراکز غیرمجاز به اسم کمک به بیماران, معضل مراکز غیرمجاز به اسم کمک به بیماران,

یاراحمدی وجود مراکز غیرمجاز برای کمک به بیماران را یک مشکل برشمرد و گفت: با توجه به اینکه انجمن‌ها باید دارای مجوز باشند تا بتوانند فعالیت کنند اما گاهی انجمن‌های غیرمجاز اقداماتی انجام می‌دهند و گاهی هم شماره‌حساب‌هایی را اعلام می‌کنند که خیرین و مردم باید توجه داشته باشند تا کمک‌های خود را به انجمن‌ها و مراکز مجاز تحویل دهند.

,

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا به مناسبت‌های مختلف جشنواره‌های غذا را در شهرستان برگزار کنیم تا با فروش آن‌ها مبالغی را برای تهیه دارو و درمان بیماران خاص هزینه کنیم که خوشبختانه با هر بار برگزاری این جشنواره، استقبال برای کمک به بیماران خاص رضایت‌بخش بوده است.

,

آمریکا سال‌هاست برای فشار بیشتر از تحریم استفاده می‌کند اما جوانان متخصص ایران‌زمین می‌توانند در این عرصه به خودکفایی برسند و از رنج‌های بیماران خاص نیز بکاهند و این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه