اخبار داغ

یک دنیا جهاد برای سیستان و بلوچستان؛

دست‌های جهادگران گل و لای موزستان بلوچستان را می‌روبد

دست‌های جهادگران گل و لای موزستان بلوچستان را می‌روبد
مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت گفت: از روزهای ابتدایی وقوع سیل در سیستان و بلوچستان تعدادی از طلاب و خواهران دانشجو در منطقه حضور دارند و نیروهای گروه جهادی منطقه ای را پیدا کرده اند که باغستان درخت موز است که به دلیل سیلی که آمده درختان زیر گل و لای رفته اند و نیروها در حال فراهم کردن بستری هستند که بتوانند خیلی زود درختان را از گل و لای نجات دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا فراهانی مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اقدامات انجام شده این گروه جهادی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: از روزهای ابتدای وقوع سیل تعداد سی نفر از طلاب بومی شهرستان کهنوج در شهرستان های نیکشهر، دلگان و چابهار برای ارائه خدمات حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به حضور برخی از خواهران دانشجو از زاهدان و کهنوج در مناطق سیل زده بلوچستان ابراز کرد: تا کنون در بین مردم منطقه اقلامی چون شیر خشک، پوشک بچه، ملزومات بهداشتی بانوان، آرد، کفش و لباس گرم برای بانوان، کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

,

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی با بیان اینکه در حال جمع آوری اقلام غیر نقدی از استان های تهران و سایر نقاط کشور هستیم، عنوان کرد: نیروهای گروه جهادی منطقه ای را پیدا کرده اند که باغستان درخت موز است که به دلیل سیلی که آمده درختان زیر گل و لای رفته اند.

,

مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت افزود: این باغستان همانند انجیرستان پلدختر است؛ بنابراین نیروها در حال فراهم کردن بستری هستند که بتوانند خیلی زود درختان را از گل و لای نجات دهند.

,

وی بیان کرد: فعالیت گروه جهادی فدائیان عدالت در طول سال در جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان انجام می شود و نیروهای ما بیشتر افراد بومی هستند؛ بنابراین امدار رسانی و ادامه فعالیت به مناطق سیل زده را متوقف نمی کنیم.

,

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت گروه جهادی فدائیان عدالت اظهار کرد: برنامه های کوتاه مدت در راستای مباحث بهداشتی و معیشتی است؛ اقدامات میان مدت در زمینه گیاهان داورئی است مانند فعالیت هایی است که در جنوب کرمان رودبار و عنبرآباد انجام شده است.

,

مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت گفت: علاقمندیم که کاشت گیاهان داروئی را در چابهار نیز انجام دهیم؛ چرا که سود نسبتا خوبی در این زمینه برای خانواده ها وجود دارد و هزینه اقدام در این راستا مانند سایر فعالیت های کشاورزی نیست که آب و مقدمات زیادی را بخواهد.

,

وی با اشاره به تشکیل ستاد جهادی مدیریت بحران ابراز کرد: این ستاد متشکل از گروه های جهادی، خیرین کلان، موسسات قم و تهران و اساتید مختلفی هستند که کارهای بسیار خوبی قرار است توسط این ستاد انجام شود از جمله آنها می توان به اقدام گروه منادیان رحمت اشاره داشت که قرار است دامداری را در منطقه چابهار بلوچستان ایجاد کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین فراهانی در خصوص برنامه های بلند مدت گروه جهادی فدائیان عدالت تصریح کرد: این برنامه های شامل موارد فکری و فرهنگی است که از جمله آنها می توان به طرح المپیاد کتابخوانی که در جنوب کرمان نیز اجرا شد اشاره داشت.

,

مسئول گروه جهادی فدائیان عدالت در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت در راستای مسکن نیز از جمله اقدامات در برنامه های بلند مدت این گروه جهادی است البته در جاهائی که ورود می کند ما اقدامی انجام نمی دهیم و جاهائی که نیاز به تعمیرات و خرد کاری دارند فعالیت می کنیم.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه