اخبار داغ

پس از 5 سال پژوهش و عملیات اجرایی؛

طرح تولیدی نیمه‌صنعتی «جلبک اسپیرولینا» در جویبار افتتاح شد

طرح تولیدی نیمه‌صنعتی «جلبک اسپیرولینا» در جویبار افتتاح شد
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران از افتتاح پایلوت طرح تولیدی نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریز جلبک اسپیرولینا در مجتمع تحقیقاتی جویبار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، واحد عبدالهیان سه شنبه شب در افتتاح پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریز جلبک اسپیرولینا در مجتمع تحقیقاتی تولیدی جهاد دانشگاهی مازندران که به نام شهید سردار قاسم سلیمانی نامگذاری شد با بیان اینکه گام دوم انقلاب عامل عزت و سربلندی انقلاب اسلامی در مدیریت جهادی است و ما باید راه شهدا را در بعد علمی کشور ادامه دهیم گفت: پیشرفت نظام اسلامی جزء در اتخاذ رویکرد انقلابی و فعالیت جهادی میسر نمی‌شود.
 
وی با اشاره به افتتاح پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریز جلبک اسپیرولینا اظهار کرد: طرح تکثیر و پرورش ریز جلبک اسپیرولینا، گردشگری مزرعه، اسانس‌گیری گل نرگس، طرح تلفیقی ماهیان خاویاری و مزرعه غاز مولد از جمله طرح‌های در حال پیگیری در مجتمع سردار شهید سلیمانی است.
 
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران افزود: پایلوت نیمه‌ صنعتی تولید و تکثیر جلبک اسپیرولینا  بعد از ۳ سال پژوهش و 2 سال عملیات اجرائی به طور کامل اجرا شده است و جهاد دانشگاهی این آمادگی را هم دارد تا فاز صنعتی این طرح را در کشور راه اندازی کند.
 
عبدالهیان گفت: پژوهشگران ما توانستند در حوزه مهندسی و تولید، بهینه‌سازی محیط کشت وپرورش جلبک را ایجاد کنند که در کشور بی‌نظیر است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه