اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

خطر رواج آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر از تهدیدات خارجی نیست/ ارائه نسخه‌های بومی برای درمان خانگی معتادان متجاهر توسط بسیج

خطر رواج آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر از تهدیدات خارجی نیست/ ارائه نسخه‌های بومی برای درمان خانگی معتادان متجاهر توسط بسیج
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نباید آسیب‌های اجتماعی را دست کم گرفت چرا که خطر این آسیب‌ها کمتر از تهدیدات خارجی نیست، هرچه قدر که این آسیب ها گسترش یابند، ریشه های آنها بزرگ تر شده و پیشروی می کنند و در این زمان ریشه کنی آن ها سخت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح بزرگترین اردوگاه ترک اعتیاد جنوب شرق کشور اظهار کرد: سپاه ثارالله استان کرمان در کنار همه مجاهدت های خود، برای آماده سازی اردوگاه کرامت تلاش های فراوانی کرده است تا با شرایط بسیار خوبی بتوانند به بهره برداری رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: راه اندازی این اردوگاه سرفصل جدیدی در مبارزه با اعتیاد و توزیع مواد مخدر در استان کرمان خواهد بود.

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: رنجی که خانواده های محترم معتادان متجاهر تحمیل می کنند، رنج سنگینی است و ما نمی توانیم نسبت به این آسیب حادث شده برای بخشی از جامعه بی تفاوت باشیم چرا که ما هم همانند خانواده این بیماران رنج می بریم.

,

سردار سلیمانی اظهار کرد: درست است که اعضای خانواده معتادان از نزدیک با عارضه های این آسیب در تماس هستند اما همه ما جز یک جامعه اسلامی هستیم و باید با آلام و دردهای یک دیگر هم دردی کنیم.

,

وی یادآور شد: بهترین نمونه هم دردی با خانواده هایی که عضوی از آن ها درگیر با آسیب اعتیاد شده به کارگیری این گونه اقدامات است که خداپسندانه ترین نوع از هم دردی محسوب می شود.

,

راه اندازی اردوگاه صیانت از معتادان متجاهر سرآغاز فصل جدیدی در بسیج

, راه اندازی اردوگاه صیانت از معتادان متجاهر سرآغاز فصل جدیدی در بسیج,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: سازمان بسیج با راه اندازی این کمپ به دنبال انجام یک اقدام سمبلیک در کشور نیستیم، درست است که ایجاد اردوگاه های صیانت در استان هایی همچون کرمان و قم الگویی مناسب است اما برای ما سرآغاز فصل جدیدی برای پاکسازی جامعه از آسیب های وارد شده ناشی از اعتیاد به مواد مخدر به شمار می رود.

,

وی بیان کرد: یکی از نمونه های این تلاش ها، ایجاد اردوگاه های صیانت برای معتادان متجاهر است، در این اردوگاه مراحل پاکسازی و سم زدایی از معتادان انجام می شود تا این عزیزان به عنوان عضوی از جامعه اسلامی و یک نیروی مولد و کارآفرین به آغوش جامعه بازگردند تا در مسیر رونق اقتصادی کشور بتوانند ایفای نقش کنند.

,

سردار سلیمانی تاکید کرد: در سازمان بسیج بنا نیست که تنها به ایجاد اردوگاه های صیانت بسنده شود، معاونت اجتماعی سازمان بسیج با همکاری هیئت های اندیشه ورز و نخبگان استانها طرح هایی تهیه کرده است که در قالب برنامه های سال ۹۹ و متناسب با اقتضائات بومی هر منطقه ابلاغ خواهد شد.

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در این طرح به موضوع اعتیاد به صورت گسترده، مردمی و ایجابی پرداخته، همچنین مبارزه با اعتیاد، مواجهه با آن و پایین آوردن نرخ اعتیاد در جامعه از طریق ظرفیت های بومی و محلی به ویژه ارائه نسخه درمانی در خانه انجام می شود.

,

ارائه نسخه های بومی برای درمان خانگی معتادان متجاهر توسط بسیج

, ارائه نسخه های بومی برای درمان خانگی معتادان متجاهر, توسط بسیج,

وی یادآور شد: همه دستگاه ها، سازمان ها و موسسات مردم نهاد می توانند در این زمینه کمک دهنده به مراکز فعال به ویژه بسیج باشند، سازمان بسیج به آن دسته از خانواده هایی که تمایل دارند، آموزش داده و از آن ها پشتیبانی می کند تا آن ها بتوانند به طور مستمر از یک فرآیند مشاوره و راهنمایی بهره گیرند و با نسخه های بومی فرد معتاد در درون خانواده درمان شود.

,

سردار سلیمانی ابراز کرد: اگر همه ما در اجرای این طرح به یک دیگر کمک کنیم علاوه بر آنکه با کاهش هزینه ها در این حوطه رو به رو می شویم، می توانیم در حجم وسیع تر بدون داشتن زیرساخت های متمرکز، درمان معتادان متجاهر را در خانه انجام دهیم.

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در اقدامی دیگر این مجموعه سعی دارد طی فرآیندی کاملا منطقی و مبتنی بر روش های ایجابی به مقابله با توزیع خرد مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی در منطقه بپردازد.

,

وی ادامه داد: همه رده های بسیج می توانند در مقابله با توزیع مواد مخدر به صورت خورد کمک کنند البته در کنار آن باید مجموعه از اقدامات صلبی نیز انجام شود.

,

سردار سلیمانی تاکید کرد: تاکنون بار سنگینی در این حوزه بر دوش نظام بوده و جوانان زیادی جان خود را در این راه فدا کردند، اما با وجود همه مجاهدت ها و تلاش هایی که صورت گرفته همچنان توزیع مواد مخدر در درون جامعه به راحتی انجام می گیرد.

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد:عادی شدن خرید و فروش مواد مخدر در جامعه برای همگان بسیار خطرناک است از این رو لازم است از عادی شدن این امر درجامعه جلوگیری کرد.

,

خطر رواج آسیب های اجتماعی در جامعه کمتر از تهدیدات خارجی نیست

, خطر رواج آسیب های اجتماعی در جامعه کمتر از تهدیدات خارجی نیست ,

وی بیان کرد: نباید آسیب های اجتماعی را دست کم گرفت چرا که خطر این آسیب ها کمتر از تهدیدات خارجی نیست، هرچه قدر که این آسیب ها گسترش یابند، ریشه های آن ها بزرگ تر شده و پیشروی می کنند در این زمان است که ریشه کنی آن ها سخت می شود.

,

سردار سلیمانی یادآور شد: بخش زیادی از آسیب های اجتماعی متاثر از اعتیاد است، افزایش نرخ طلاق یکی از آسیب هایی است که رابطه مستقیمی با اعتیاد دارد.

,

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: راه اندازی اردوگاه صیانت از معتادان متجاعر در استان کرمان اقدامی داوطلبانه بوده و در انجام آن هیچ اجباری وجود نداشته است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج به معنای مشارکت برای تحقق اهداف مقدس و فراهم شدن همه توانایی ها بر محوری که به تحقق اهداف بلند انقلاب و نظام منتهی می شود، است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه