اخبار داغ

روحانی در جلسه هیئت دولت:

باید دستورالعمل رهبری مبنی بر افزایش قدرت را عملی کنیم/ کاخ سفید نمی تواند برای ملت ایران تصمیم بگیرد

باید دستورالعمل رهبری مبنی بر افزایش قدرت را عملی کنیم/ کاخ سفید نمی تواند برای ملت ایران تصمیم بگیرد
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان از قدرت مردمی و فرهنگی ایران به شدت در هراس هستند، گفت: ملت ایران از قدرت بسیار عظیم و بزرگی برخوردار است و شکست ناپذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و تاکید ایشان بر مسئله قدرت ملی و توانمند شدن گفت: بزرگترین قدرتی که خداوند در کشور ما قرار داده، قدرت ملی و مردمی است و مردم ایران بزرگترین قدرت ما هستند. هیچ قدرتی بالاتر از حضور، ایستادگی، فداکاری و اتحاد مردم نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: هر کجا با مشکل مواجه شدیم، با حضور، اتحاد و وفاق مردم از این مشکلات عبور کردیم.
,
 
,
رئیس جمهور با بیان اینکه هراس عمده دشمنان از قدرت اقتصادی، نظامی و امنیتی کشورمان نیست، اظهار داشت: دشمنان از قدرت مردمی و فرهنگی ایران به شدت در هراس هستند، چرا که ملتی که خودش را برای ایثار و فداکاری آماده کند و در مسائل و حوادث مختلف در کنار هم باشند همچنان که در حادثه هواپیما و شهادت فرمانده بزرگ کشورمان سردار سلیمانی در کنار هم قرار گرفتند، چنین ملتی از قدرت بسیار عظیم و بزرگی برخوردار است و شکست ناپذیر است.
,
 
,
روحانی افزود: تا زمانی که لطف خدا بر بالای سرمان باشد و مردم متحد و همدل باشند از هیچ چیزی هراسی نداریم.
,
 
,
وی تقویت قدرت اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اینکه امروز در سایه صادرات غیرنفتی درآمدهای کشورمان افزایش یافته و ۲۰ میلیارد دلار صادرات به بانک مرکزی و سامانه نیما واریز شده، این نشان دهنده قدرت اقتصادی کشورمان در سایه صادرات غیرنفتی است.
,
 
,
رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم توجه به تقویت حوزه توریسم و گردشگری اضافه کرد: امروز کشورهایی در جهان هستند که به اندازه درآمد نفتی ما در یک سال معمولی، از بخش توریسم درآمد دارند و کشور ما می‌تواند با توجه به برخورداری از امنیت و آثار تاریخی، تنوع اقلیمی و زیبایی‌های طبیعی بالاترین درآمد را از لحاظ توریسم داشته باشند.
,
 
,
روحانی با اشاره به اینکه وقتی از قدرت صادراتی برخوردار باشیم به طور طبیعی تولید نیز افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: اگر صادرات داشته باشیم تولیدات کشورمان می‌تواند حتی جمعیتی یک میلیاردی را هم پوشش دهد و حتی تولیدات خود را به کشورهایی مانند هند، چین و کشورهای همسایه و اطراف نیز صادر کنیم؛ اما اگر قدرت صادراتی نداشته باشیم در نهایت شاید بتوان صرفاً نیازهای داخل کشور را تامین کرد.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه قدرت اقتصادی بدون قدرت سیاسی امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: نمی‌توان با دنیا رابطه و تعامل نداشته باشیم؛ اما قدرت اقتصادی پیدا کنیم. بدون تردید اگر بخواهیم تولیداتمان افزایش پیدا کند باید بازارهای دیگر را در اختیار داشته باشیم و لذا در اقتصاد مقاومتی توجه به حوزه درون‌زا و برون‌زا مورد تاکید قرار گرفته است اما ظاهراً عده‌ای برون‌گرا را درون‌زا می‌خوانند.
,
 
,
رئیس جمهور تاکید کرد: بخش بزرگی از مقوله اقتصاد مقاومتی درباره صادرات است، لذا باید صادرات و ارز داشته باشیم تا حوزه تولید پیشرفت کند. همچنین باید بتوانیم کالاهای مورد نیاز خود را وارد کنیم و در مقابل کالاهای تولید شده را صادر کنیم. البته هر چقدر به سمت خودکفایی و خوداتکایی حرکت کنیم نشان دهنده توانمندی و هنرمان است؛ اما در عین حال باید به سمت صادرات هم حرکت کنیم.
,
 
,
روحانی گفت: بدون صادرات نمی‌توانیم رقابت و پیشرفت علمی داشته باشیم و پیشرفت علمی و فناورانه در سایه رقابت و حضور در بازارهای جهانی است.
,
 
,
وی ادامه داد: اگر توان سیاسی نداشته باشیم حتی اگر بتوان قدرت اقتصادی را در داخل ایجاد کرد و این ناممکن با عصای موسایی ممکن شود، این قدرت در منطقه و جهان تاثیرگذار نخواهد بود.
,
 
,
رئیس جمهور اظهار داشت: اگر از گاز، نفت و توان خدمات فنی- مهندسی برخوردار باشیم، چنین توانمندی و ظرفیت‌هایی در حد خودکفایی داخلی است و زمانی تاثیرگذار است که بتوانیم آن را به سایر کشورها صادر کنیم.
,
 
,
روحانی تاکید کرد: قدرت اقتصادی در کنار قدرت سیاسی، فرهنگی و امنیتی ساخته می‌شود و قابل جدا کردن نیست و اگر کسی تصور می‌کند می‌توان اینها را از هم جدا کرد، بدون تردید مسائل استراتژیک دنیا را به خوبی درک نکرده است.
,
 
,
وی افزود: باید دستورالعمل رهبری را مبنی بر افزایش قدرت به صورت حساب شده عملی کنیم.
,
 
,
رئیس جمهور بیان کرد: اگر کسی در کشور می‌خواهد اقدامی انجام دهد که با قدرت ملی کشورمان سازگار نیست، حتماً مسئول است و باید در برابر مردم پاسخگو باشد. اگر کسی کلام، سخن و مصوبه‌اش به یک تنش غیرضروری تبدیل شود، باید به مردم پاسخگو باشد و اگر قوانین و مقرراتی تصویب می‌شود که رابطه بانکی و مالی کشورمان را با دنیا دچار مشکل می‌کند باید در مقابل آن مسئول بوده و به مردم جوابگو بود.
,
 
,
روحانی اضافه کرد: هیچ نهاد غیر انتخابی در کشور وجود ندارد و همه نهادها و مسوولین مشروعیت خود را از اراده و خواست مردم کسب می‌کنند. لذا به همین دلیل است که مردم را پای صندوق رای دعوت می‌کنیم، والا چه لزومی دارد که اکثریت مردم در انتخابات شرکت کنند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: اینکه خداوند به پیامبر خویش دستور می‌دهد که با مردم مشورت کن و از زنان و مردان بیعت بگیر، به خاطر این است که بخش بزرگی از مشروعیت اجتماعی و حقوقی از جانب مردم حاصل می‌شود و به همین دلیل هر کاری در کشور انجام می‌دهیم نباید رضایت عامه نادیده گرفته شود.
,
 
,
رئیس جمهور تصریح کرد: رضایت خاصه و رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم و بر این اساس اقدام و حرکت کنیم.
,
 
,
روحانی افزود: اگر مردم به خوبی بدانند که امروز و فردا رای و نظر آنها حاکم است، بی‌تردید اگر از عملکرد فردی ناراضی بودند در انتخابات بعدی می‌توانند جبران کنند و در چنین حالتی به آینده امیدوارتر خواهند بود.
,
 
,
وی با اشاره به اهمیت انتخابات آتی و قدرت سیاسی و اجتماعی حاصل از آن، اظهار داشت: باید همه پای صندوق آرا حضور پیدا کنند و درست است که باید با دقت افرادی که شرایط لازم را دارند، برگزینند اما نباید هدف را فراموش کنیم و هدف اصلی حضور اکثریت قاطع مردم پای صندوق آرا است والا می‌توان انتخاباتی مانند بعضی از کشورها حتی برخی از کشورهای اروپایی با حضور ۱۵ و ۲۰ درصدی مردم برگزار کرد؛ اما چنین انتخاباتی مورد رضایت ما نیست و هیچ وقت نخواستیم که در انتخابات حضور مردم کمرنگ باشد.
,
 
,
رئیس جمهور با طرح این سوال که حضور پرشور مردم را چگونه می‌توان ایجاد کرد، بیان کرد: بدون تردید تنها عامل ایجاد چنین شرایطی وجود فضای رقابتی است و مردم بایستی به سلامت، امنیت و رقابتی بودن انتخابات اطمینان داشته باشند.
,
 
,
روحانی خاطرنشان کرد: اگر توصیه و نصیحت به دیگران مورد رضایت آنها نیست اما به وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و مردم عزیز توصیه می‌کنم اهمیت انتخابات را مدنظر قرار داده و با قوت به پای صندوق آرا بیایند.
,
 
,
وی تصریح کرد: همه باید بدانند که بالاتر از مردم و بالاتر از قانون، هیچ نهادی مقدس نیست.
,
 
,
رئیس جمهور گفت: وقتی رهبری دستور می‌دهند که قدرتمند شویم، این قدرت با حضور و تلاش و تعامل با جهان حاصل می‌شود و باید با همه توان این توصیه رهبری را اجرایی کنیم و در این زمینه خطبه‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهیم. بی‌تردید اگر در کنار یکدیگر حرکت کنیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.
,
 
,
روحانی تصریح کرد: کسانی که در کاخ سفید نشسته‌اند نمی‌توانند برای ملت ایران تصمیم بگیرند بلکه این مردم هستند که در کاخ ایمان مقاومت و روحیه بلندشان تصمیم گیری می‌کنند. امروز باید با اتحاد و در کنار یکدیگر در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه