اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

تظاهرات میلیونی مردم عراق، همه‌پرسی اخراج نیروهای آمریکایی است/ نخستین پیامد شهادت حاج قاسم سلیمانی

تظاهرات میلیونی مردم عراق، همه‌پرسی اخراج نیروهای آمریکایی است/ نخستین پیامد شهادت حاج قاسم سلیمانی
حسن عابدینی گفت: تظاهرات میلیونی مردم عراق در روز جمعه، پاسخی است به تحقیرهای مستمر نیروهای اشتغالگر آمریکایی در حق مردم و دولت عراق و به نوعی همه پرسی برای اخراج اشغالگران از این کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ما صبح توس، اظهار داشت: تظاهرات میلیونی مردم عراق در روز جمعه، پاسخی بود به تحقیرهای مستمر نیروهای اشتغالگر آمریکایی در حق مردم و دولت عراق که در یکصدمین سالگرد انقلاب مردم عراق در سال 1920 برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 وی ادامه داد: انقلاب 1920 عراق منجر به اخراج نیروهای بریتانیا از این کشور شد و تظاهرات میلیونی امروز مردم عراق آغاز عملیاتی شدن راهبرد اخراج نیروهای آمریکایی از عراق خواهد بود.

,

وی افزود: مردم، دولت، مجلس، مرجعیت و نیروهای مقاومت عراق، پنج ضلعی تظاهرات میلیونی مردمی عراق هستند که پس از ترور ناجوانمردانه قافله سالار مقاومت شهید سردار قاسم سلیمانی و معاون بسیج مردمی عراق، ابومهدی المهندس شکل گرفته است و نقش یک همه پرسی عمومی برای اخراج نیروهای آمریکایی را دارد.

,

عابدینی تصریح کرد: نیروها و مسئولین دولتی آمریکا طی روزهای اخیر بارها اعلام کردند که آنچه در مجلس عراق در 15 دیماه مصوب شده است، صرفا شامل بخشی از سیاستمداران عراقی و عرب می شود اما امروز ما شاهد آن هستیم که مردم در یک راهپیمایی گسترده که می توانیم آن را به حق یک همه پرسی تلقی کنیم، خواستار خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق شدند.

,

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: این مساله می تواند نقش موثر و تعیین کننده ای در انسجام و امنیت ملی عراق و موضوعات و معادلات منطقه ای و بین الملی داشته باشد و می توانیم این انتظار را داشته باشیم که این موضوع آرام آرام به سایر کشورهای غرب آسیا نیز کشیده شود.

,

وی با اشاره به ارتباط این تظاهرات میلیونی با شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: راهپیمایی گسترده مردم عراق و حضور میلیونی مردم ایران در تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، پیامد عظیمی است که می توان آن را ناشی از خون به ناحق ریخته شده سردار سیلمانی بدانیم.

,

وی با بیان اینکه هیچ کس این را فراموش نمی کند که طی 17 سال گذشته رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا با اشغال عراق  چه جنایت ها و فجایعی را در این کشور به بار آورد، تاکید کرد: تاریخ جنایات های آمریکا در ابوغریب و کشتار مردم توسط نیروهای امنیتی بلک واتر و همچنین ترور هدفمند نخبگان عراقی اعم از خلبانان و چهره های دانشگاهی را که با هدف حدف نیروهای موثر از عراق انجام شد؛ فراموش نخواهد کرد.

,

عابدینی در پایان گفت: این اقدام شاید جز نخستین پیامدهای شهادت حاج قاسم سلیمانی بود و البته از ابتدا هم هدف حاج قاسم سلیمانی اخراج  اشغالگران و نیروهای آمریکایی از غرب آسیا و به ویژه عراق بود و شهادت این چهره مقاومت زمینه را برای تحقق این هدف و اخراج نیورهای آمریکایی فراهم کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه