اخبار داغ

کارشناس سیاسی مطرح کرد

تأیید مصوبه اخراج آمریکایی‌ها با حضور میلیونی مردم عراق/ شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس عامل وحدت در عراق

تأیید مصوبه اخراج آمریکایی‌ها با حضور میلیونی مردم عراق/ شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس عامل وحدت در عراق
مزگی‌نژاد با بیان این‌که دشمنان به این نتیجه رسیدند که منشاء تمامی بیداری‌های منطقه، جمهوری اسلامی است گفت: مردم عراق با حضور میلیونی، مصوبه اخراج آمریکایی‌ها از این کشور را تأیید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص تظاهرات میلیونی مردم عراق جهت اخراج آمریکایی‌ها از این کشور اظهار کرد: بعد از سقوط صدام، آمریکا با حضور در کشور عراق ظلم‌های زیادی به مردم این کشور داشته که مورد قبول مردم نبوده و نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهدی مزگی‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با , خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،, در خصوص تظاهرات میلیونی مردم عراق جهت اخراج آمریکایی‌ها از این کشور اظهار کرد: بعد از سقوط صدام، آمریکا با حضور در کشور عراق ظلم‌های زیادی به مردم این کشور داشته که مورد قبول مردم نبوده و نیست.,

وی افزود: مردم عراق دنبال این بودند که به نوعی آمریکا را از کشور خود بیرون کنند اما با توجه به ضعفی که در وحدت بین مردم این کشور وجود داشت و تسلطی که آمریکایی‌ها بر عراق داشتند شرایط اخراج آمریکایی‌ها از عراق سخت بود.

,

شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس عامل وحدت در عراق

, شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس عامل وحدت در عراق, شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس عامل وحدت در عراق,

کارشناس سیاسی بیان کرد: جنایت اخیر آمریکا در عراق که منجر به شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس شد اگرچه حادثه تلخی برای ملت ایران و عراق بود اما برکات زیادی داشت که وحدت و انسجام مردم عراق در مراسم تشییع شهدا و تصمیم قطعی برای برخورد با آمریکا و بیرون‌کردن سلطه‌گران از این کشور را می‌توان نام برد.

,

مزگی‌نژاد عنوان کرد: مجلس عراق مصوبه‌ای مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها از عراق داشت و باید این مصوبه از طرف مردم نیز تأیید می‌شد. لذا روز گذشته جریان‌های سیاسی کشور عراق و تمام مردم این کشور اعم از شیعه، سنی، مسیحی و دیگر مذاهب با حضور در تظاهرات یکصدا خواستار خروج آمریکا از کشورشان شدند.

,

وی اظهار کرد: مردم در یک حضور میلیونی هم مصوبه مجلس عراق را مجدد تأیید کردند و هم به آمریکایی‌ها اعلام کردند که دیگر جای آن‌ها در عراق نیست و باید از این کشور بروند.

,

کارشناس سیاسی با اشاره به پیام این تظاهرات، افزود: پیام این تظاهرات این بود که دنیا بفهمد اگر کشوری بخواهد از حضور در کشوری دیگر سوءاستفاده و ظلم کند اخراج خواهد شد.

,

مزگی‌نژاد گفت: با توجه به تلاش و هزینه‌های زیاد آمریکا در عراق طی سال‌های گذشته برای تصرف منابع عراق طبیعتا این اخراج ضرر هنگفتی را برای آمریکا در پی خواهد داشت.

,

وی تصریح کرد: امروز با هوشیاری مردم عراق شاهد اخراج آمریکایی‌ها از این کشور هستیم.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: آمریکا به واسطه خوی استکباری و تکبری که دارد همیشه و همه جا می‌خواهد کدخدا بوده و حرف اول و آخر را در کشورها بزند و ادعا می‌کند هرکس حرفش را قبول نکند با آن برخورد خواهد کرد.

,

وی ادامه داد: متأسفانه این روحیه ددمنشانه و گرگ‌صفتی آمریکا باعث شده در هر کشوری که حضور پیدا می‌کند و شاهد ایستادگی ملت‌ها است، اقدام به ظلم، کشتار و آدم‌کشی می‌کند تا به قدرت پوشالی خود برسد.

,

مزگی‌نژاد با بیان این‌که اقدام روز گذشته کشور عراق الگوبرداری از مقاومت و ایستادگی کشور ایران در برابر ظالمان است، تصریح کرد: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که منشأ تمامی بیداری‌هایی که در منطقه اتفاق می‌افتد جمهوری اسلامی است.

,

کارشناس سیاسی ادامه داد: امام خمینی (ره) با درایت دینی و سیاسی که داشتند موضوع مبارزه با ظلم را به صورت عملی در صحنه نشان دادند و گفتند اگر ما روی پای خود بایستیم و به داشته‌های خود اتکا کنیم طبیعتا می‌توانیم مسیری که قرآن و اهل‌بیت (ع) برای ما مشخص کردند در عمل طی کنیم و این اتفاق در دنیا افتاد. با پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر استکبار جهانی ملت‌ها فهمیدند که می‌شود با دست خالی در برابر ظلم ایستادگی کرد.

,

وی افزود: ان‌شاءالله امیدوار هستیم این مسیر ادامه پیدا کند و باعث اخراج آمریکایی‌ها از منطقه و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

,

مزگی‌نژاد گفت: آن‌چه مشخص است و ثابت شده تنها راهی که می‌توان در مقابل استکبار جهانی ایستاد، مقاومت است و لاغیر. تعامل، سازش، امضای قرارداد و برقراری مراودات نابرابر نه‌تنها برای کشورها سودی نخواهد داشت بلکه آن‌ها را مجبور خواهد کرد مقابل قدرت‌های خود کوتاه بیایند.

, تعامل، سازش، امضای قرارداد و برقراری مراودات نابرابر نه‌تنها برای کشورها سودی نخواهد داشت,

کارشناس سیاسی عنوان کرد: تنها راه ایستادگی در مقابل دشمن و دفاع از منافع، مقاومت است و این یکی از ثمرات بزرگ صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دنیا است که ان‌شاءالله ادامه داشته باشد و در آینده شاهد شکل‌گیری تمدن اسلامی باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه