اخبار داغ

اتمام حجت پاکستان با هند؛

نخست وزیر پاکستان: اگر هند مذاکره کشمیر را نپذیرد ابایی از جنگ نداریم

نخست وزیر پاکستان: اگر هند مذاکره کشمیر را نپذیرد ابایی از جنگ نداریم
نخست وزیر پاکستان بار دیگر ضمن یادآوری تصمیات شورای امنیت سازمان ملل در خصوص کشمیر به هند تاکید کرد: عدم توجه سران دهلی نو می‌تواند منجر به جنگ میان دو کشور شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ه نقل از اکسپرس نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان بار دیگر به لزوم حل مساله کشمیر از طریق گفتگو تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل به صراحت اعلام کرده است هیچ کدام از دو کشور هند و پاکستان حق ندارند در خصوص کشمیر تصمیمی را اتخاذ کنند ولی متاسفانه از 170 روز پیش هند به صورت یک جانبه خود مختاری این منطقه را لغو کرده است.

,

عمران خان گفت: ما بارها تلاش کردیم تا سران دهلی نو را از خطرات پیش روی این تصمیم آگاه کنیم ولی آنها نمی خواهند با حقایق روبرو شوند.

,

نخست وزیر پاکستان گفت: مسیری که سران دهلی نو در پیش گرفته اند اشتباه است و اگر بخواهد به اشغال کشمیر ادامه دهد ما ابایی از جنگ نداریم.

,

وی اظهار داشت: کشورهای جهان باید بدانند که نبرد بر سر کشمیر یک مساله کوچک نیست و دامن همه را خواهد گرفت زیرا هند و پاکستان قدرت های اتمی منطقه هستند.

,

عمران خان اضافه کرد: تا زمانی که سران دهلی نو قصد نداشته باشند این موضوع را از طریق گفتگو حل کنند خطر جنگ ادامه دارد ما از سازمان ملل و حتی آمریکا خواسته ایم به این مساله ورود کرده و سران دهلی نو را به مذاکره و گفتگو قائل کند.

,

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: مقایسه گروه افراط گرای هندوی آر اس اس که حکومت را در هند به دست دارد با نازی آلمانی اشتباه نیست و من هنوز هم معتقدم که آنها تمام اقدامات خود را بر محور به حاشیه کشیدن مسلمانان قرار داده اند.

,

گفتنی است هند از 170 روز پیش با استقرار حدود یک میلیون نظامی در کشمیر مردم این منطقه را در خانه خودشان حبس کرده و با بستن سرویس اینترنت عملا ارتباط آنها را با دنیا قطع کرده است.

,

هند طی سه دهه اخیر حداقل 100 هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقودالاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه