اخبار داغ

ویروسی که اقتصاد چین را فلج می کند!/ شیوع ویروس مرگبار کرونا در جهان

ویروسی که اقتصاد چین را فلج می کند!/ شیوع ویروس مرگبار کرونا در جهان
ویروس جدیدِ مرگبار کرونا در سراسر چین و خارج از آن گسترش یافته و صدها نفر را آلوده کرده است. این شیوع، درست قبل از سال نو چینی اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ چرا ویروس کرونا تهدیدی جدی برای اقتصاد چین است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

ویروس جدیدِ مرگبار کرونا در سراسر چین و خارج از آن گسترش یافته و صدها نفر را آلوده کرده است. این شیوع، درست قبل از سال نو چینی اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

, کرونا ,

همانطور که شمار کشته ها و تعداد موارد تأیید شده به سرعت رو به افزایش است، چین شهرهایی در استان هوبِی از جمله "ووهان" که منشاء این شیوع وحشتناک است را قرنطینه کرده است.

,

این ویروس دقیقا پیش از یکی از بزرگترین تعطیلات ملی که از روز جمعه آغاز می شود، برنامه های هزاران چینی را مختل می کند. این تعطیلات یکی از شلوغ ترین روزها برای سفر، جشن گرفتن کنار خانواده به طور سنتی و قطعا فصل داغی برای خرید است، زیرا مردم پول زیادی برای اوقات فراغت و خرید هدایا صرف می کنند.

,
, ,

کاهش گردشگری

, کاهش گردشگری,

گروه راه آهن دولتی چین گفت که با بسته شدن مسیرهای حمل و نقل به سمت شهرهای آلوده به ویروس، افراد از 24 ژانویه می توانند بلیط های ریلی را در سراسر کشور مسترد کنند. جدای از لغو پروازهای ووهان، برخی از شرکت های هواپیمایی از این شهر دوری می کنند.

,

هواپیمایی داخلیِ کشور در اوایل هفته جاری اعلام کرد که مسافران چینی که پروازهای ووهان را رزرو کرده اند، می توانند از خطوط هوایی طلبِ بازپرداخت رایگان کنند.

,

بعلاوه، شهرها طی تلاشی آشکار و به منظور توقف خطر شیوعِ عفونت مانع تجمع بزرگ مردم شده اند. پکن روز پنجشنبه رویدادهای عمومی بزرگ از جمله نمایشگاه معبد سنتیِ سال نو چینی را لغو کرد. شانگهای نیز که به ووهان منشاء شیوع بیماری بسیار نزدیک است، برخی از فعالیت های برنامه ریزی شده برای فصل تعطیلات را لغو کرد و گفت که بعضی از جاذبه های گردشگری از جمله؛ پارک ها، مناظر بالای آسمان خراش ها و موزه های اصلی تعطیل خواهند شد.

,

صنعت گردشگری محلی نیز آماده باش است، زیرا Trip.com یکی از بزرگترین آژانس های مسافرتی آنلاین چین که به Ctrip معروف است به مشتریان خود پیشنهاد داد که به طور رایگان تمام هتل ها، کرایه اتومبیل و بلیط ها به منظور تماشای جاذبه های گردشگری در ووهان را لغو کنند. برخی دیگر از آژانس های مسافرتی نیز این اقدام را انجام دادند.

,
, ,

ضربه به گیشه بلیط فروشی

, ضربه به گیشه بلیط فروشی,

بزرگترین هفته حضور در سینما برای تماشای فیلم نیز به دلیل این ویروس کشنده مختل شده است. تمام 7 فیلم چینی که برای اکران در این هفته آماده شده بودند و انتظار می رفت که بالغ بر 1 میلیارد دلار بلیط به فروش برسد اعلام کردند که نمایش را متوقف می کنند.

,

در حالی که عدم اکرانِ نمایش اولیه کار بزرگی محسوب نمی شود، اما می تواند مردم را از ترک خانه و صرف پول و هزینه منصرف کند و به این ترتیب در فصلِ‌ داغِ فروش بر تجارت تأثیر می گذارد.

,
, ,

کسادیِ بازارهای سهام و کالا

, کسادیِ بازارهای سهام و کالا,

این اپیدمی در حالی رخ داد که سرمایه گذاران هنوز تحت تأثیرِ تنش های تجاری بین آمریکا و چین هستند و برخی از بازارهای کلیدی سهام آسیا سیر نزولی دارد.

,

با وجود اینکه شاخص "هَنگ سِنگِ" بورس هُنگ کُنگ روز جمعه بیشتر شد، اما با کاهش 3.8 درصدی هفته را به اتمام رساند و از نوامبر سال 2019 تاکنون بزرگترین کاهش را ثبت کرد.

,

بورس سهام شانگهای به دلیل کاهش 3.17 درصدی شاخص کامپوزیت شانگهای در طول یک هفته، شرایط بحرانیِ روز پنجشنبه و تعطیلات عمومی، در روز جمعه تعطیل شد.

,

در ضمن این ویروس، بازارهای نفتی با معاملات آتی دو معیار جهانیِ نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدییِت (West Texas intermediate) را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

,

چین یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت خام است و تقاضای آن به مراتب بیشتر از آمریکا است. شیوع این ویروس می تواند تقاضای نفتی را تا 260،000 بشکه در روز کاهش دهد و تا 3 دلار از قیمت هر بشکه بکاهد.

,
, ,

آیا ویروس جدید از سارس مرگبارتر است؟

, آیا ویروس جدید از سارس مرگبارتر است؟,

بیماری سارس که در اوایل دهه 2000 از چین گسترش یافت به مراتب کشنده تر از ویروس جدید کرونا است. با این حال، نگرانی هایی درباره شباهت های اختلالی در شیوع این بیماری وجود دارد که می تواند بدتر باشد، زیرا امروزه به دلیل پیشرفت و وسعت زیرساخت های حمل و نقلی چین این کشور با کشورهای دیگر بیشتر در ارتباط است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه