اخبار داغ

معاون هماهنگی و امور زائران استانداری خراسان رضوی:

خراسان رضوی، چهارمین استان هدف اربعین شد

خراسان رضوی، چهارمین استان هدف اربعین شد
محمد براتی با بیان اینکه کارگروه ملی زیارت به دلیل تغییر در ساختار دفتر ریاست جمهوری بیش از ۲ سال متوقف بود، گفت: خراسان رضوی به عنوان چهارمین استان هدف اربعین معرفی شد که در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان این حماسه بزرگ تأثیرگذار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد براتی، معاون هماهنگی و امور زائران استانداری خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل استانداری خراسان رضوی گفت: کارگروه ملی زیارت به دلیل تغییر در ساختار دفتر ریاست جمهوری بیش از ۲ سال متوقف بود و از تیرماه سال جاری مقدمات فعال شدن آغاز و ۴ وزیر، ۳ استاندار و معاونین رئیس جمهور اعضای این کارگروه هستند و اولین کارگروه در آذرماه سال جاری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: استان خراسان رضوی به عنوان چهارمین استان هدف اربعین معرفی شد که در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان این حماسه بزرگ تأثیرگذار است.

,

معاون هماهنگی و امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به نقش مهم خراسان رضوی در مراسم اربعین اظهار کرد: استان میزبان ۹۰ درصد زائران غیرایرانی در ایام اربعین حسینی است.

,

وی افزود: سالانه بیش از ۳۵ میلیون زائر و مسافر وارد مشهد مقدس می‌شوند و طبیعتاً باید خراسان رضوی در ستاد اجرایی خدمات سفر نقش اساسی داشته باشد و در همین راستا عضو ثابت ستاد خدمات سفر کشور نیز هستیم و باید از این ظرفیت در راستای توسعه موضوعات گردشگری و زیارت استفاده شود.

,

براتی با بیان اینکه در پژوهش‌های صورت گرفته دانشگاهی الگوهای زیارتی و سیاحتی بررسی شد و رفتارشناسی فرهنگی زائران و مجاوران مورد تحلیل قرار گرفته است تصریح کرد: بیشترین زائر حرم رضوی در نوروز ۹۸ از استان تهران حضور داشتند.

,

وی در همین راستا افزود: ۳۶ درصد مجاوران در ساعات شب و ۴۲ درصد مجاوران با اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند.

,

معاون هماهنگی و امور زائران استانداری خراسان رضوی پیرامون وضعیت تشرف مسافران گفت: میانگین مدت حضور زائران در مشهد مقدس ۵ روز است.

,

وی افزود: خواسته اصلی زائران نظارت بر قیمت کالا و خدمات است و رسیدگی به محل‌های اسکان زائر، کنترل ترافیک اطراف حرم رضوی، افزایش امکانات رفاهی و تفریحی و افزایش پارکینگ در سطح شهر از دیگر خواسته‌های زائران است.

,

براتی ضمن اعلام اینکه حدود ۹۳ درصد زائران نیز احساس کامل امنیت داشته‌اند خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد زاران سالی یک بار به مشهد مقدس  حرم رضوی و ۴۶ درصد آنها با خودروی شخصی مشرف می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه