اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

درخواست خروج آمریکا از عراق مقدمه پیروزی بزرگ برای جریان مقاومت است

درخواست خروج آمریکا از عراق مقدمه پیروزی بزرگ برای جریان مقاومت است
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه خروج آمریکا از منطقه حتی از یک کشور نیز رقم بخورد،پیروزی بزرگ برای جریان مقاومت است،گفت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق مقدمه خروج این نیروها از سایر کشورها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین پورلسانی، کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با تظاهرات عراق در خصوص اخراج آمریکا از این کشور اظهار کرد: در معادلات سیاسی یکی از مولفه های قدرت هر کشور حضور و پشتیبانی مردم از سیاست های نظام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد:  حوادث منطقه طی چند هفته اخیر به ویژه کشورهایی که در جبهه مقاومت قرار می گیرند با حضور مردمی در پشتیبانی از ساختار سیاسی کشور قوت و قدرت بیشتری گرفته است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اخراج آمریکا از کشورهای منطقه در عراق قوت بیشتری گرفته است، خاطر نشان کرد: کشورهای غربی به خصوص آمریکا مدتها تلاش می کردند تا اختلاف و تفرقه بین مردم ایجاد کنند که بتوانند حضورشان در عراق مستدام باشد، با شهادت این دو سردار و همراهانشان این حضور و پشتیبانی مردم در عرصه های سیاسی را پررنگ و نقشه های دشمن را نقش برآب کرد.

,

وی گفت: نقطه اوج حرکت مردم عراق در تظاهرات روز جمعه کشورعراق بود که با یک اعلام حضور صدها هزار نفری از  دولت خود در خصوص اخراج آمریکایی ها از خاک کشورشان حمایت کردند.

,

پورلسانی یکی از ابزارهای تاثیرگذار در رفتار دولت ها را فشار افکار عمومی و فضای روانی جامعه خواند و گفت: حضور گسترده و عظیم مردم که خواستار اخراج آمریکا از عراق هستند، قطعا در تصمیم گیری ها تاثیراتش را خواهد داشت.

,

وی اظهار داشت: انتقام ایران از آمریکا در حمله قرار دادن پایگاه عین الاسد نیز ناشی از  درخواست مردمی بود که با حضور میلیونی در تشییع جنازه سردار سلیمانی که خواهان انتقام بودند.

,

این کارشناس مسئول افزود: این حضورهای میلیونی قطعا در کشور عراق نیز بی تاثیر نخواهد بود و باعث ایجاد انگیزه در مسئولین دولتی عراق خواهد بود.

,

وی یادآور شد: خروج آمریکا از منطقه حتی از یک کشور نیز رقم بخورد، ایده آل جریان مقاومت اتفاق خواهد افتاد، این روند آغاز از عراق خواهد بود و در کشورهای دیگر روانتر می شود و پیروزی بزرگی برای جریان مقاومت در پیش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه