اخبار داغ

در پی اظهار نظر عجیب ظریف؛

نماینده اراک در مجلس: هیچ توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد/ تذکر نمایندگان مجلس به ظریف

نماینده اراک در مجلس: هیچ توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد/ تذکر نمایندگان مجلس به ظریف
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به اظهار نظر عجیب وزیر خارجه ایران، گفت: هیچ توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد. اتخاذ چنین موضعی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور در شرایطی که همه ملت ایران انزجار خود را از خصومت، کینه ورزی و جنایت های رژیم تروریستی آمریکا اعلام کردند، صحبتی غیر منطقی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ روز گذشته اظهار نظر عجیبی از سوی وزیر امور خارجه ایران در مورد مذاکره با آمریکا منتشر شد که واکنش های زیادی را در پی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب, دیارآفتاب,

محمدجواد ظریف در گفت‌ وگو با نشریه آلمانی اشپیگل که دیروز منتشر شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار این نشریه که پرسیده بود "آیا شما بعد از قتل سردار سلیمانی توسط ایالات متحده، امکان مذاکره با ایالات متحده را منتفی می‌دانید"، گفت: خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بر دارد و به میز مذاکره بر گردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم. آنها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آنها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم.

, خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بر دارد و به میز مذاکره بر گردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم. آنها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آنها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم, ., .,

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی :

, نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی :,

در شرایط فعلی هیچ توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد

, در شرایط فعلی هیچ توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد, در شرایط فعلی هیچ توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد,

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با دیارآفتاب، در خصوص اظهارات عجیب وزیر امور خارجه ایران، گفت: در شرایطی به سر می بریم که به علت تحریم های آمریکا بسیاری از بیماران ایرانی از کمبود داروهای خارجی تحریم شده، در رنج به سر می برند و بسیاری از امور حیاتی زندگی مردم جامعه دچار مشکلاتی شده است.

,

وی افزود: در چنین شرایطی هیچ توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد. اتخاذ چنین موضعی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور در شرایطی که همه ملت ایران انزجار خود را از خصومت، کینه ورزی و جنایت های رژیم تروریستی آمریکا اعلام کردند، صحبتی غیر منطقی است.

,

کریمی ادامه داد: وزیر خارجه ایران گفته اگر دولت آمریکا گذشته خود را اصلاح کند و تحریم ها را بردارد ما آماده مذاکره هستیم، خب باید سوال کرد مگر قرار است این شرط مطرح شده اتفاق بیفتد؟ اگر قرار بود اتفاقی رخ دهد در طول سال های گذشته رخ می داد.

,

موضع ظریف پیام ذلت به آمریکا می دهد

, موضع ظریف پیام ذلت به آمریکا می دهد, موضع ظریف پیام ذلت به آمریکا می دهد,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: چنین موضعی از سوی ظریف پیام غلط و ذلّت باری به طرف آمریکایی می دهد که ایران علیرغم تمام فشارها باز هم آماده مذاکره با آمریکاست. به همین خاطر در چنین شرایطی که ایران و آمریکا وارد درگیری آشکاری در منطقه شده اند نباید چنین صحبت هایی بیان شود و باید مواضعی شفاف، روشن، قاطع و مقتدرانه گرفته شود.

,

وی اضافه کرد: با اتخاذ مواضع مقتدرانه هست که می توان حتی آمریکا را تحت فشار گذاشت و مجبور به پذیرش مسئله ای کرد؛ نه با اعلام آمادگی برای مذاکره. لذا بیان چنین مواضعی به مصلحت دیپلماسی و شرایط کنونی کشور قطعا نیست.

,

کریمی در خصوص اقدام مجلس در برابر موضع عجیب ظریف، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در این قضیه تذکراتی را به وزیر امور خارجه داده اند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه