اخبار داغ

وقتی جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان بروجرد خروجی ندارد/مشکلات همچنان پا برجاست

وقتی جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان بروجرد خروجی ندارد/مشکلات همچنان پا برجاست
جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بروجرد بار دیگر بدون ارائه راهکار خاصی برای رفع مشکل جوانان این شهرستان خاتمه یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، نقش جوانان در هر جامعه بسیار اثر گذار و بااهمیت است به طوری جوانان می توانند در راستای پیشرفت و موفقیت هر کشور گام هایی بردارند و برای این مهم نیاز است که شرایط لازم برای حضور جوانان فراهم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

این در حالیست که امروزه جوانان در محاصره مشکلات گرفتار شده اند، مشکلاتی مانند بیکاری، نبود شغل، ازدواج، مسکن و سایر مشکلاتی که جوانان را رنج می دهد و جوانانی با تحصیلات بالا در انتظار شغل، پیر می شوند.

,

اما در آن سوی شهر ستادی به نام ستاد جوانان تشکیل شده تا بتواند در راستای حل و رفع مشکلات جوانان اقدام کند اما در این ستاد خبری از رفع مشکلات نیست چرا که شرکت کنندگان در این جلسه گاهی آمار و عملکرد دستگاه خود را ارائه می دهند و گاهی سکوت می کنند.

,

عدم ارائه راهکار برای رفع مشکلات جوانان در جلسات

, عدم ارائه راهکار برای رفع مشکلات جوانان در جلسات, عدم ارائه راهکار برای رفع مشکلات جوانان در جلسات,

امروز بار دیگر جلسه ستاد امور جوانان در فرمانداری بروجرد برگزار شد تا گام های برداشته شده برای جوانان بازگو شود اما در این جلسه تنها بار دیگر مشکلات جوانان بیان شد و خبری از ارائه راهکارها برای حل آنان نبود.

,

همه از مشکلات جوانان باخبریم، در هر خانواده ای جوانانی را می بینیم که با مشکلات زیادی روبرو هستند و مهمترین مشکلات جوانان بیکاری است که آزار دهنده ترین مشکل است اما به نظر می رسد علی‌رغم این همه برنامه ها با عناوین مختلف برای رفع بیکاری، اما در رفع بیکاری موثر نبوده است.

,

باید توجه داشت بیان مشکلات جوانان تنها تکرار مکررات است و دردی از جوانان را درمان نمی کند، جوانانی که از بیکاری و نبود شغل و یا حتی برنامه های تفریحی روی به فضای مجازی آورده اند و ساعتهای طولانی را در میان شبکه های اجتماعی می گذارند.

,

افزایش سن ازدواج و مشکلات جوانان برای امر ازدواج

, افزایش سن ازدواج و مشکلات جوانان برای امر ازدواج, افزایش سن ازدواج و مشکلات جوانان برای امر ازدواج,

یکی دیگر از مشکلات جوانان، موضوع ازدواج است، با توجه به مشکلات اقتصادی امروز جوانان به دلیل هزینه های بالای ازدواج، کمتر به این سمت می روند و این در حالیست که انتظار می رود در این جلسات برای کمک به جوانان در هر بخش اقدام  شود نه این که صرفا یک جلسه باشد.

,

در این جلسه ابتدا فرهاد دیناروند معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان لرستان اظهار داشت: در این ستاد باید مشکلات جوانان شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی و اقدام شود.

,

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان بسیار تاکید و اشاره شده  و بر ضرورت مشارکت جوانان در بخش های مختلف بسیار تاکید شده است.

,

دیناروند عنوان کرد: باید تلاش کرد تا جوانان را به سمت سازمان های مردم نهاد هدایت کنیم و مشارکت جوانان در کارهای اجتماعی باید صورت گیرد.

,

معاون مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان لرستان گفت: با توجه به آمار ازدواج و طلاق ضروری است تا مراکز مشاوره با اقدامات لازم در این راستا اقدام کنند و می توان پنج مرکز را در بروجرد راه اندازی کرد.

,

وی با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی تصریح کرد: یکی از خدمات به جوانان ارائه تسهیلات اشتغالزایی است و تلاش می شود تا سهم بروجرد از این تسهیلات ویژه دیده شود و جوانان ۱۸ تا ۳۴ جویای کار بتوانند از این تسهیلات در جهت اشتغال بهره ببرند.

,

دیناروند بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شده و با همکاری بانکها این تسهیلات پرداخت می شود.

,

برای حل مشکلات جوانان باید عملا اقدام شود

, برای حل مشکلات جوانان باید عملا اقدام شود, برای حل مشکلات جوانان باید عملا اقدام شود,

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز گفت: بحث ورزش و جوانان دو موضوع متفاوت است و باید تلاش کرد برای حل مشکلات جوانان عملا اقداماتی صورت گیرد.

,

وی  اظهارداشت: سال رو به پایان است و باید برای نیمه نخست سال آینده برنامه ریزی لازم صورت گیرد و در این راستا کمیته ها مشخص و فعال شوند.

,

فرماندار بروجرد افزود: در این ستاد امور جوانان تنها نباید به دنبال اشتغال بود بلکه سایر مشکلات جوانان مانند آسیب های اجتماعی را باید بررسی و در جهت حل و رفع آنها گام برداشت.

,

رحیمی عنوان کرد: می توان با برنامه ریزی برای جوانان اقدامات مناسبی را انجام داد و مصوبات این جلسه باید اجرایی و عملی شود.

,

 در این جلسه نه خبری از جوانانی داده شد که مدتهاست در صف ازدواج هستند و نه از جوانانی که در به در دنبال کار و شغل می گردند.

,

به هر حال هدف از این ستاد بررسی و حل مشکلات جوانان در بخش های مختلف است و این که در جهت حل مشکلات آنها گام هایی اساسی برداشته شود اما برگزاری جلسات بدون خروجی نه تنها مشکلی را برطرف نمی کند بلکه مشکلات درجا می زند و از مشکلات جوانان کاسته نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه