اخبار داغ

در واکنش به پالس مذاکره وزیر خارجه به ترامپ مطرح شد؛

جمهوری اسلامی هیچ زمانی مذاکره با آمریکا را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد/ صحبت از مذاکره؛ نشانه ضعف دستگاه دیپلماسی

جمهوری اسلامی هیچ زمانی مذاکره با آمریکا را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد/ صحبت از مذاکره؛ نشانه ضعف دستگاه دیپلماسی
انتشار اظهارات و مواضع محمدجواد ظریف با یک رسانه خارجی که در آن صراحتاً به محتمل بودن مذاکره با آمریکا بعد از شهادت سردار بزرگ کشورمان، حاج قاسم سلیمانی، اشاره کرده است، با موجی از واکنش‌های چهره‌های سیاسی روبرو بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنوز ۳ هفته از ترور سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانش توسط نیرو‌های تروریست و جنایتکار آمریکا در فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نگذشته است، که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با اشپیگل از ترور حاج ‎قاسم سلیمانی ابراز ناراحتی کرد و گفت: ترور شهید سلیمانی شروع پایان حضور آمریکا در منطقه است. ایران حتی پس از ترور سردار سلیمانی مذاکره با آمریکا را غیرمحتمل نمی‌داند، به شرط آنکه آمریکا تغییر رویه دهد و تحریم‌ها را بردارد.
 
این سخنان زمانی اظهار شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه تاریخی تهران 27 دی گزاره عدم اعتماد به غربی‌ها را این گونه توصیف و بیان کردند:‌ «اینها(آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها) مذاکره هم که می‌کنند، مذاکره‌شان آمیخته‌ی با دغل و فریب‌کاری است؛ این کسانی که پشت میز مذاکره ظاهر می‌شوند، آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند، اینها همان‌ها هستند؛ تفاوتی نمی‌کنند؛ لباس عوض می‌کنند؛ این دست چدنی‌ است که پوشش مخملی و دستکش مخملی را بیرون می‌آورد و خودش را نشان می دهد، وَالّا باطن، همان باطن است؛ هیچ تفاوتی ندارد. اینها نمی‌توانند کسانی باشند که انسان به اینها اطمینان پیدا کند». رهبر معظم انقلاب در بخشی دیگر به صراحت بیان کردند: «ما از مذاکره هم ابائی نداریم؛ البتّه نه با آمریکا، با دیگران؛ امّا نه از موضع ضعف، از موضع قوّت، از موضع قدرت».
 
نگاهی به رفتار دیپلماتیک ظریف نشان از بی‌توجهی به منافع ملی کشور است، که می‌توان به تحقیر صنایع نظامی کشور در سخنرانی دانشگاه تهران، تهمت پولشویی سنگین به جمهوری اسلامی در کشاکش برچسب‌های بین المللی، استعفا در روز سفر بشار اسد به ایران و دیدار با رهبر انقلاب و تحت الشعاع قرار دادن این سفر مهم، دفاع همه جانبه از جیسون رضاییان در زمان بازداشت و اکنون هم پیشنهاد مذاکره به آمریکایی‌ها آنهم پس از ترور حاج قاسم اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

 

,

پاسخ قاطع دادستان کل کشور به درخواست کنندگان مذاکره با آمریکا؛ درخواست از وزارت خارجه برای پیگیری بین‌المللی ترور شهید سلیمانی

, پاسخ قاطع دادستان کل کشور به درخواست کنندگان مذاکره با آمریکا؛ درخواست از وزارت خارجه برای پیگیری بین‌المللی ترور شهید سلیمانی, پاسخ قاطع دادستان کل کشور به درخواست کنندگان مذاکره با آمریکا؛ درخواست از وزارت خارجه برای پیگیری بین‌المللی ترور شهید سلیمانی,

دادستان کل کشور در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در پاسخ به سوالی درباره بیانیه جمعی از اصلاح‌طلبان که خواستار مذاکره با امریکا برای عدم وقوع جنگ و کاهش تنش  شده بودند، بیان کرد:  این گونه برنامه ها و حرکت ها در جامعه انقلابی ایران هیچ جایگاهی ندارد و کسی به این موضوعات اهمیتی نخواهد داد.

, صبح زاگرس,

منتظری گفت: این افراد متناسب با اهدافی که دارند چنین اقداماتی را دنبال می کنند و می دانند که جامعه ایران یک صدا موضوع انتقام سخت را از مسوولان مطالبه می کنند، بنابراین آنها عددی نیستند که صدای آنها اثر گذار باشد و امیدواریم چنین افرادی از خواب غفلت بیدار شوند.

,

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر در خصوص تعقیب قضایی عوامل شهادت سردار شهیدسلیمانی گفت: جنایتی که رئیس جمهور خبیث آمریکا مرتکب شد، علاوه بر اینکه یک عمل جنایت کارانه از لحاظ اصل عمل است، به لحاظ حقوقی و مقررات بین المللی یک عمل جنایت کارانه و قابل تعقیب است.

,

منتظری بیان کرد: دادستانی کل کشور در راستای وظایف حقوقی، نامه ای را به وزیر کشور ارسال کرد و از طریق وزارت امور خارجه درخواست شد تا این ماجرا را در سطح بین الملل پیگیری کند.

,

وی افزود: بنابراین و به نظر ما ترامپ قابل تعقیب جزایی است و از لحاظ مقررات بین المللی باید مجازات شود  چرا که سردار سلیمانی را در خاک کشوری دیگر که با دعوت کشور عراق برای امر مستشاری سفر کرده بود به شهادت رساندند.

,

دادستان کل کشور در پایان گفت: امید داریم این موضوع از لحاظ قوانین بین المللی پیگیری شود، هرچند از دستگاه های منتهی به حقوق بشر بین المللی هیچ انتظاری نیست که بتوانند یا بخواهند این موضوع قانونی را دنبال کنند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل:
اعلام آمادگی برای مذاکره نشانه مرعوب شدن در برابر آمریکاست

, کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل:
اعلام آمادگی برای مذاکره نشانه مرعوب شدن در برابر آمریکاست
, کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل:
اعلام آمادگی برای مذاکره نشانه مرعوب شدن در برابر آمریکاست
,
,

رضا حامدی کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل  در گفت‌وگو با بلاغ ضمن انتقاد از سخنان ظریف در مصاحبه با اشپیگل اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی صراحتا افراد مذاکره کننده غربی را جنتلمن‌هایی خواندند که دقیقا همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند، نه صرفا یک بیانی احساسی بلکه باتوجه تکمیل این بیانات در ادامه مبنی براینکه «اینها همان‌ها هستند، تفاوتی نمی‌کند، لباس عوض می‌کنند و...» نشانگر آن است که ما با یک مساله کاملا واقعی و عینی مواجه هستیم.
 
وی تاکید کرد: در شرایطی که همه ملت ایران به این باور رسیده‌اند که آمریکا یک رژیم جنایتکار و تروریسم است و در طول 41 سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره کینه‌ورزی و دشمنی‌اش را در قبال ملت ایران به اثبات رسانده‌اند مذاکره مجدد با این رژیم و اعتماد به وعده‌های آن عاقلانه نیست.
 
کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با بیان اینکه متاسفانه دولت به توان داخلی اعتقاد ندارد و مرتب نگاهش به خارج از کشور است، تصریح کرد: متاسفانه ما با برخی مدیران و مسئولانی در کشور مواجه هستیم که در اظهاراتشان واژه‌های مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی را بیان می‌کنند ولی در عمل به آن پایبند نبوده و ضد آن و آرمان‌های امام راحل، شهدا و ملت ایران رفتار می‌کنند.
 
حامدی به تلاش آمریکا برای شنیدن صدایی متفاوت و مغایر با صدای انقلاب از ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بی‌آنکه بداند، با اظهارات خویش در مصاحبه با اشپیگل این فرصت را در اختیار جتملن‌های تروریست و دشمنان ملت ایران قرار ‌داد.
 
وی با بیان اینکه استقلال و اقتدار ایران در سطح منطقه و جهان ثمره خون صدها هزار شهید است، تصریح کرد: آقای ظریف باید دقت زیادی داشته باشد که دل خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان را نلرزاند، اعلام آمادگی برای مذاکره علاوه بر اینکه نشان‌دهنده مرعوب شدن در برابر آمریکا است مورد پسند هیچ وطن‌پرستی هم نیست.
 
در پایان باید به ظریف یادآوری کرد که صحبت از مذاکره با آمریکای جنایتکار که یکی از قهرمانان ایران را در عین ناجوانمردی ترور کرد خیانت به مردم و خون شهدای مقاومت است.

, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس:
در شرایط فعلی هیچ توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد

, نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس:
در شرایط فعلی هیچ توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد
, نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس:
در شرایط فعلی هیچ توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد
,
,

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با دیارآفتاب، در خصوص اظهارات عجیب وزیر امور خارجه ایران، گفت: در شرایطی به سر می بریم که به علت تحریم های آمریکا بسیاری از بیماران ایرانی از کمبود داروهای خارجی تحریم شده، در رنج به سر می برند و بسیاری از امور حیاتی زندگی مردم جامعه دچار مشکلاتی شده است.

,

وی افزود: در چنین شرایطی هیچ توجیهی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد. اتخاذ چنین موضعی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور در شرایطی که همه ملت ایران انزجار خود را از خصومت، کینه ورزی و جنایت های رژیم تروریستی آمریکا اعلام کردند، صحبتی غیر منطقی است.

,

کریمی ادامه داد: وزیر خارجه ایران گفته اگر دولت آمریکا گذشته خود را اصلاح کند و تحریم ها را بردارد ما آماده مذاکره هستیم، خب باید سوال کرد مگر قرار است این شرط مطرح شده اتفاق بیفتد؟ اگر قرار بود اتفاقی رخ دهد در طول سال های گذشته رخ می داد.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: چنین موضعی از سوی ظریف پیام غلط و ذلّت باری به طرف آمریکایی می دهد که ایران علیرغم تمام فشارها باز هم آماده مذاکره با آمریکاست. به همین خاطر در چنین شرایطی که ایران و آمریکا وارد درگیری آشکاری در منطقه شده اند نباید چنین صحبت هایی بیان شود و باید مواضعی شفاف، روشن، قاطع و مقتدرانه گرفته شود.

,

وی اضافه کرد: با اتخاذ مواضع مقتدرانه هست که می توان حتی آمریکا را تحت فشار گذاشت و مجبور به پذیرش مسئله ای کرد؛ نه با اعلام آمادگی برای مذاکره. لذا بیان چنین مواضعی به مصلحت دیپلماسی و شرایط کنونی کشور قطعا نیست.

,

کریمی در خصوص اقدام مجلس در برابر موضع عجیب ظریف، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در این قضیه تذکراتی را به وزیر امور خارجه داده اند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

,

 

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:
مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا خلاف سیاست‌های کلان نظام است

, عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:
مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا خلاف سیاست‌های کلان نظام است
, عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:
مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا خلاف سیاست‌های کلان نظام است
,
,

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به مصاحبه وزیر امور خارجه با نشریه آلمانی اشپیگل و بیان اظهارتی که مذاکره با آمریکا غیر محتمل نیست، به شرطی که آمریکا تغییر رفتار دهد و تحریم‌های ایران را لغو کند، گفت: مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را در خطبه های نماز جمعه اخیر به طور کلی نفی و ممنوع کردند.

, راه آرمان,

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب تأکید داشتند که ما با دنیا مذاکره می کنیم اما نه با آمریکا تصریح کرد: بنابراین طرح هر گونه موضوع مذاکره با آمریکا از طرف مسئولین خلاف سیاست های کلان نظام است و به نظر می رسد که این مسئله باید مورد توبیخ شورای امنیت قرار بگیرد.

,

ترقی تأکید کرد: فروختن عزت ملت ایران در شرایطی که باید روز به روز با اقتدار و عزت در مسیر اهداف بین المللی خود قدم برداریم، جز بی خردی و بی توجهی به رفراندوم عمومی مردم در نفرت از آمریکا چیز دیگری را تلقی نمی شود.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ابراز کرد: وقتی که ملت ایران با حضور میلیونی خود مانند دیگر کشورهای منطقه همچون عراق تنفر خود را نسبت به آمریکا ابراز و اعلام می کنند؛ طرح این موضوع که ما با آمریکا مذاکره میکنیم ولو اینکه آنان تحریم ها را لغو کنند؛ حرف قابل پذیریشی نیست.

,

وی تصریح کرد: آمریکایی ها به هیچ وجه به دنیال لغو تحریم ها نیستند مگر آنکه ما قدرت بگیریم و قوی شویم؛ بنابراین وقتی سخنی قابل پذیرش از سوی آمریکا و سران آنها وجود ندارد؛  تکرار و طرح این مسئله نمی تواند چیزی جز انفعال، ضعف و ذلت داشته باشد.

,

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که آقای ظریف باید از این اقدام از ملت ایران و مقام معظم رهبری عذرخواهی کند چرا که خلاف عزت ملی سخن گفته است.

,

 

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات:
جمهوری اسلامی هیچ زمانی مذاکره با آمریکا را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد

, رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات:
جمهوری اسلامی هیچ زمانی مذاکره با آمریکا را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد
, رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات:
جمهوری اسلامی هیچ زمانی مذاکره با آمریکا را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد
,
,

محمد مهدی زاهدی  در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار کرد: اینکه ما تفاوتی بین حاکمیت های مختلف آمریکا قائل نمی شویم درست است چرا که هیات حاکم آمریکا در دست جریان صهیونیستی است و جمهوری اسلامی ایران از اساس با این جریان مخالف است .

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: رژیم صهیونیستی می داند که جمهوری اسلامی آن ها را به رسمیت نمی شناسد چرا که این رژیم با اشغالگری سرزمین فلسطین را به تصرف در آورد تا دولت غاصب خود را در آنجا تشکیل دهد لذا از این جهت که دموکرات ها روی کار باشند یا جمهوری خواهان برای ایران فرقی ندارد.

,

زاهدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با زدن پهباد آمریکایی و حمله موشکی مقتدرانه به  پایگاه "عین الاسد" در عراق اقتدار خود را نشان داد و با حضور چند ده میلیونی مردم کشورمان برای اسطوره مقاومت جهان، شهید سلیمانی و همرزمان ایشان، قدرت عظیم ایران را به رخ جهانیان کشید لذا بیان چینین مطالبی درست نیست.

,

وی تاکید کرد: مسئولان ما به ویژه وزیر امور خارجه که صحبت های او در جهان به عنوان مشی جمهوری اسلامی در حوزه بین الملل تلقی می شود نباید این سخنان از موضع ضعف را به خارج از کشور انتقال دهند چرا که اصلا به صلاح کشور و در راستای منافع ملی ما نیست.

,

این نماینده مجلس بیان کرد: ما باید پیام اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان برسانیم و ملت ایران هرگز اجازه مذاکره با آمریکا را به کسی نمی دهند و هیچ زمانی این چنینی پاسی به آن ها داده نمی شود.

,

 

,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی:
حرکت آقای ظریف را به شدت محکوم می کنیم

, نائب رئیس کمیسیون فرهنگی:
حرکت آقای ظریف را به شدت محکوم می کنیم
, نائب رئیس کمیسیون فرهنگی:
حرکت آقای ظریف را به شدت محکوم می کنیم
,
,

احمد سالک کاشانی نیز در همین راستا در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه تیم دیپلماسی ما مسیر خلاف را در پیش گرفته است در حالی که آنچه مهم است تبعیت و اتصالِ امر از مقام معظم رهبری در این قضایا است.

,

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه بیان کرد: آقایان دولتی باید بدانند که آمریکا به هیچ وجه تسلیم حق ملت ایران نمی شود و ما نباید به آن ها التماس کنیم چرا که این نوع صحبت ها نوعی وادادگی است.

,

سالک کاشانی تاکید کرد: صحبت های آقای ظریف با خون شهدا و حرکت هایی که ملت ایران در طول این 40 سال داشتند هیچ سنخیت و تناسبی ندارد و باعث شد که ترامپ باتمسخر جواب او را بدهد  لذا ما این حرکت آقای ظریف را به شدت محکوم می کنیم.

,

 

,

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در واکنش به اظهارات تأسف‌بار ظریف:
سخن گفتن از مذاکره در شرایط کنونی نشانه ضعف دستگاه دیپلماسی است

, عضو فراکسیون روحانیت مجلس در واکنش به اظهارات تأسف‌بار ظریف:
سخن گفتن از مذاکره در شرایط کنونی نشانه ضعف دستگاه دیپلماسی است
, عضو فراکسیون روحانیت مجلس در واکنش به اظهارات تأسف‌بار ظریف:
سخن گفتن از مذاکره در شرایط کنونی نشانه ضعف دستگاه دیپلماسی است
,
,

سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در واکنش به اظهارات عجیب ظریف گفت: قطعا مشکل کشور با مذاکره حل نخواهد شد و این واقعیتی است که در این چند سال هم تجربه شد و به وضوح دیدیم که مذاکره چه بر سر کشور آورد.

, یزدرسا,

وی افزود: اصلا طرف ما اهل مذاکره نیست، او کسی است که بهترین سردار ما و اسطوره ایرانیان را ناجوانمردانه شهادت می‌رساند و به طور رسمی هم آن را اعلام می‌کند و این نشان می‌دهد که خصومت و کینه او نسبت به مردم ایران به نهایت خودش رسیده است.

,

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: این ضعف دستگاه دیپلماسی است که در چنین شرایطی دم از مذاکره با دشمن مردم ایران می زند؛ چرا که امریکا جز زور چیز دیگری نمی‌فهمد و باید با زور او را از منطقه بیرون کرد و الحمدلله قدرت مردم عراق، قدرت موشکی ایران و بیداری مسلمانان منطقه موجی را ایجاد کرده که برای آمریکایی‌ها راهی جز فرار باقی نگذاشته است.

,

حسینی‌کیا با بیان اینکه امیدواریم روزی برسد که منطقه و جهان از لوث وجود آمریکا پاک شود، تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید به این مهم توجه کند که پای میز مذاکره رفتن با دشمن قسم خورده مردم ایران، نشان از ضعف است، در حالی که ما امروز در موضع قدرتیم و نه ضعف و نباید پالس‌هایی را به دشمن بدهیم که او گستاخ شود و این اظهارات از خطاهای استراتژیک ظریف بود.

,

گفتنی است جواد ظریف وزیر امور خارجه که وضعیت امروز اقتصادی کشور ماحصل شش سال مذاکره او با غرب و آمریکا است، در اظهاراتی عجیب در گفتگو با نشریه آلمانی اشپیگل در پاسخ به این سؤال خبرنگار که «آیا احتمال مذاکره با آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی کمرنگ شده است»؟ گفت: «نه، من هرگز این احتمال را رد نمی‌کنم که مردم رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیت را بشناسند. برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید نشسته است. مهم است که آنها چگونه رفتار می‌کنند. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم و این آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند»!

,

 

,
امام جمعه سرایان:
خباثت‌های آمریکا و اروپا علیه ملت ایران کافی نیست؟/ به جای مصاحبه برای حل مشکلات مردم تلاش کنید
, امام جمعه سرایان:
خباثت‌های آمریکا و اروپا علیه ملت ایران کافی نیست؟/ به جای مصاحبه برای حل مشکلات مردم تلاش کنید
, امام جمعه سرایان:
خباثت‌های آمریکا و اروپا علیه ملت ایران کافی نیست؟/ به جای مصاحبه برای حل مشکلات مردم تلاش کنید
,
,

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری امام جمعه سرایان در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص مصاحبه وزیر امور خارجه ایران با نشریه آلمانی اشپیگل و عنوان "مذاکره با آمریکا غیرمحتمل نیست"، اظهار کرد: آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران مهرماه سال گذشته در جایی مطرح کرده که آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که نمی‌توان با آن‌ها مذاکره کرد و قابل اطمینان نیستند. از طرفی رئیس جمهور نیز شهریورماه سال‌جاری در جای دیگری مطرح کرده کشورهایی که می‌خواهند با آمریکا مذاکره کنند مگر دیوانه شده‌اند که قصد مذاکره دارند.

, خاورستان,

وی افزود: همچنین آقای ظریف در بهمن سال گذشته نیز مطرح کرده است توافق با آمریکا به اندازه جوهر کاغذی ارزش ندارد. حال اگر تمامی این صحبت‌ها را کنار هم بگذاریم و در این شرایطی که یکی از مقامات ارشد نظامی کشور ما در عراق با دستور مستقیم ترامپ ترور شده است بخواهیم دم از مذاکره بزنیم درست نیست.

,

امام جمعه سرایان با بیان این‌که مطرح‌کردن بحث مذاکره پس از لغو تحریم‌ها از طرف رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران درست نیست، تأکید کرد: باید به این حضرات گفت زمانی‌که تحریم‌ها برداشته شود دیگر زحمت مذاکره بر دوش شما نمی‌افتد و نمی‌توان آمریکا را توصیه به مذاکره کرد.

,

حجت‌الاسلام سنجری گفت: چه طور وزیر امور خارجه ایران بعد از گذشت 6 سال هنوز آمریکا را نشناخته است و این‌گونه مسائل را مطرح می‌کند؟

,

وی تصریح کرد: مگر برخی از حضرات فرمایشات مقام معظم رهبری را که فرمودند با آمریکایی‌ها به هیچ عنوان مذاکره نمی‌کنیم، نشنیدند که دم از مذاکره می‌زنند؟

,

امام جمعه سرایان بیان کرد: باید وزیر امور خارجه و در برخی مواقع رئیس جمهور که مطالبی را در مورد مذاکره مطرح می‌کنند واضح بگویند منظور آن‌ها از مذاکره چیست و چه می‌خواهند؟

,

حجت‌الاسلام سنجری با اشاره به کنایه تویئتی ترامپ (نه ممنون!) به ظریف، گفت: آقای ظریف بعد از جریاناتی که اتفاق افتاده با مطلبی که در مورد مذاکره مطرح کرده نباید توقع داشته باشد مردم نیز به او "ممنون" بگویند بلکه باید به آقای ظریف گفت وقایع گذشته را بازخوانی کند. به ویژه در حال حاضر که در آستانه دهه فجر هستیم لازم است نهضت عظیم انقلاب اسلامی را در 41 سال قبل بازخوانی کند و این‌گونه پیشنهاد‌هایی مطرح نکند.

,

وی با تأکید بر این‌که در این برهه زمانی مذاکره به نفع مردم ایران نیست، خاطرنشان کرد: زمانی شرکت‌های مختلف اروپایی وارد ایران شدند توافق نامه‌هایی امضا شد که حتی گوجه فرنگی را از روسیه وارد ایران کنند. برخی از شرکت‌های خودرویی، نفتی، آسیایی و اروپایی به طمع واردات همه چیز وارد کشور شدند اما پس از گذشت مدتی از ایران رفتند و پشت سر خود را نگاه نکردند.

,

امام جمعه سرایان گفت: آمریکا و اروپا هیچ زمانی منافع خود را فدای منافع ایران نخواهند کرد.

,

حجت‌الاسلام سنجری تصریح کرد: قطعا ایستادگی رمز پیروزی کشور است نه سازش. ایستادگی ممکن است با چالش همراه باشد اما بنابر فرمایش مقام معظم رهبری هزینه مقاومت هرچه باشد از هزینه سازش بیشتر نیست.

,

وی تأکید کرد: اگر مسئولان کشور به مقاومت و اتکای به درون توجه داشته باشند از مشکلات به خوبی عبور خواهیم کرد.

,

امام جمعه سرایان افزود: جنگ اقتصادی و تهدیداتی که در حال حاضر وجود دارد به دلیل تحریم‌هایی است که بر ما تحمیل شده است.

,

حجت‌الاسلام سنجری اظهار کرد: زمانی دولت‌مردان به ما گفتند مذاکره سایه جنگ را از سر کشور ایران برداشت اما بعدها متوجه شدیم که موشک سایه جنگ را از سر کشور ما برداشت نه مذاکره.

,

وی بیان کرد: اقدامات موشکی نیز ابتکار شهید طهرانی‌مقدم و تلاش‌های زیاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که باعث شد سایه جنگ از سر کشور ایران برداشته شود.

,

امام جمعه سرایان گفت: من به عنوان یک عضو از این مملکت به آقای ظریف می‌گویم دست نگهدارید.

,

حجت‌الاسلام سنجری در پاسخ به این سوال که آیا مذاکره در این شرایط به نفع ملت ایران است؟ عنوان کرد: اگر به مردمی که در مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی نه از روی احساس بلکه با اعتقاد حضور پیدا کردند بگوییم که نظر دولت‌مردان کشور مذاکره با آمریکا است، مردم به گونه دیگری جواب دولت‌مردان را خواهند داد.

,

وی تصریح کرد: خوب است دولت‌مردان را به صحبت‌های خودشان در بحث FATF ارجاع دهیم که گفتند ما رفراندوم برگزار می‌کنیم. حال باید پرسید چرا در بحث مذاکره با آمریکا در این شرایط رفراندوم برگزار نمی‌کنند؟ و آقایان از طرف ملت ایران صحبت می‌کنند؟

,

امام جمعه سرایان افزود: چرا دولت‌مردان از جیب ملت خرج می‌کنند؟ آیا این همه خیانت‌ها و خباثت‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها علیه مردم ایران کافی نیست؟ برخی از مسئولان ما دنبال کدام خیانت در زباله‌دان‌های آمریکا و اروپا می‌گردند؟ منظور از مسئولان، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی نیز هستند که باید به مردم جواب دهند.

,

وی تصریح کرد: دولت‌مردان اگر دنبال تاریخ‌سازی می‌گردند و می‌خواهند در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال‌های آینده خیانت‌هایی که به کشور از جانب مستکبران شد نوشته شود ما از آن‌ها درخواست می‌کنیم حداقل اسم خود را در زمره خائنین ثبت نکنند. اگر مسئولان خادم ملت باشند قطعا مردم قدر آن‌ها را خواهند دانست.

,

حجت‌الاسلام سنجری خطاب به روحانی و ظریف، گفت: مسئولان باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنند. هنوز از بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه مدت زیادی نگذشته که وزیر امور خارجه ایران این‌گونه مصاحبه‌ای انجام داده و دم از مذاکره زده است.

,

امام جمعه سرایان تصریح کرد: دولت‌مردان مصاحبه هم نکنند چراکه کارها با مصاحبه حل نمی‌شود. باید برای رفع مشکلات تلاش کرد و با اتکای به درون برای رفع آن‌ها اقدام کرد. قطعا خداوند نیز این افراد را یاری خواهد کرد.

,

 

,

کارشناس سیاسی:
مجلس طرح استیضاح ظریف را در دستور کار قرار دهد/ ظریف دیگر لیاقت تصدی وزارت خارجه ایران را ندارد

, کارشناس سیاسی:
مجلس طرح استیضاح ظریف را در دستور کار قرار دهد/ ظریف دیگر لیاقت تصدی وزارت خارجه ایران را ندارد
, کارشناس سیاسی:
مجلس طرح استیضاح ظریف را در دستور کار قرار دهد/ ظریف دیگر لیاقت تصدی وزارت خارجه ایران را ندارد
,
,

کامران غضنفری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به اظهارات عجیب ظریف مبنی بر آمادگی مذاکره با قاتل سردار سلیمانی، گفت: متأسفانه این اولین باری نیست که آقای ظریف و همچنین آقای حسن روحانی چنین اظهارات سخیف و نابجایی را مطرح می‌کنند و این مواضع و اظهارات ذلت‌مدارانه و کاملا منفعلانه و خلاف عزت و قدرت جمهوری‌اسلامی، ناشی از این است که این افراد اصلا اعتقادی به برتری اسلام و انقلاب ندارند.

, یزدرسا ,

وی افزود: متأسفانه آنچه در سال‌های اخیر دیده‌ایم، وادادگی این آقایان در برابر آمریکا و غرب بوده و چیزی به عنوان عزت و شرافت و غیرت در مواضع آن‌ها دیده نمی‌شود؛ همواره در مقابل غربی‌ها خودشان را خوار و ذلیل کرده‌اند و برعکس در مقابل مردم خودمان با رگ برافراشته گردن و خشم و غضب و صورت برافروخته مواجه می‌شوند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: در واقع نوع برخورد و موضع‌گیری امثال ظریف و روحانی، دقیقا برخلاف آیه قرآن «اشداء علی‌ الکفار و رحماء بینهم»  است، به طوری که «اشداء»شان برای مردم خودمان است و «رحماء»شان برای دشمنان؛ یعنی در مقابل امریکا و اروپا برخورد ذلیلانه و حقیرانه می‌کنند، اما برعکس نسبت به مردم خودمان همیشه از موضع خشم و غصب برخورد می‌کنند.

,

غضنفری خاطرنشان کرد: چند روز بیشتر از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط دولت جنایتکار و تروریست آمریکا نگذشته و آن‌ها دوباره تهدید کرده‌اند که جانشین حاج قاسم را هم ترور خواهند کرد، بعد در چنین شرایطی جواد ظریف می‌گوید ما آماده‌ایم دوباره با دولت آمریکا مذاکره کنیم؛ حال آیا در چنین اظهاراتی بویی از عزت و شرف و غیرت دیده می‌شود که کسی بگوید حاضریم با یک دولت جنایتکار و تروریست که دستش در خون فرمانده بزرگ جمهوری‌اسلامی آغشته است مذاکره کنیم؟!

,

وی تأکید کرد: این مواضع ظریف در تقابل آشکار با منافع ملی مردم ایران است و کسی که اینچنین منافع کشور را به بازی می‌گیرد، اصلا لیاقت تصدی این سمت را ندارد و نمایندگان مجلس اگر منافع مردم برایشان اهمیت دارد، باید طرح استیضاح و برکناری وزیر خارجه را در دستور کار قرار بدهند.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: چرا که امروز دیگر جواد ظریف به هیچ عنوان لیاقت وزارت خارجه ایران را ندارد، هرچند در این چند سال هم او بیش از آنکه نماینده مردم ایران و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران باشد، وزیر خارجه حسن روحانی بوده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه