اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد؛

افتتاح ۱۰ طرح کشاورزی همزمان با دهه فجر در خلیل‌آباد

افتتاح ۱۰ طرح کشاورزی همزمان با دهه فجر در خلیل‌آباد
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه بالغ‌بر ۱۷ هزار هکتار سطح باغات شهرستان خلیل‌آباد است، گفت: ۱۰ پروژه قابل‌افتتاح بخش کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد در دهه فجر امسال است که با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۲۱۹ تومان بلاعوض دولتی، ۲۱۵ میلیون تومان خودیاری و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به بهره‌برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمود شبان، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: 10 پروژه قابل افتتاح بخش کشاورزی شهرستان خلیل آباد در دهه فجر امسال است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 219 تومان بلاعوض دولتی، 215 میلیون تومان خودیاری و 150 میلیون تومان تسهیلات بانکی به بهره برداری می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب دو گلخانه و 8 طرح تجمیع خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی هایی که صورت گرفته یک طرح به نمایندگی از گلخانه ها و یک طرح نیز از آبیاری تجمیعی با حضور مسئولان شهرستانی و استانی به بهره برداری خواهد رسد.

,

مدیرجهاد کشاورزی خلیل آباد ادامه داد: بالغ بر 398 خانوار از این طرح ها بهره مند خواهند شد و بیش از 112 نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر 17 هزار هکتار سطح باغات شهرستان خلیل آباد است که میزان تولید 150 هزار تن در سال انواع محصولات باغی را به دنبال دارد، تصریح کرد: خلیل آباد یک شهرستان کاملاً باغی است و علیرغم وسعت کم این شهرستان در 4 محصول عمده شهرستان در سطح استان حرفی برای گفتن دارد.

,

شبان با اشاره به اینکه 5700 هکتار باغات انگور، 4500 هکتار باغات پسته، 4600 مزارع زعفران و 1020 هکتار باغات انار در این شهرستان وجود دارد، اذعان کرد: در حوزه تولید انگور در سطح استان رتبه اول را داریم که یکی از مزایای این شهرستان محسوب می شود و در حوزه پسته از نظر میزان تولید در واحد سطح، رتبه دوم استان را داریم.

,

وی با بیان اینکه گندم و جو یک محصول استراتژیک محسوب می شود و در سال جاری 33 درصد افزایش سطح زیر کشت این محصول را در شهرستان داشته ایم، عنوان کرد: میزان کشت گندم و جو در خلیل آباد به 690 هکتار رسیده است و برنامه ریزی شده که در حد نیاز شهرستان خلیل آباد آن میزان تولید گندم و جو را داشته باشیم.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه سالیانه بالغ بر 790 میلیارد تومان ارزش تولیدات ناخالص داخلی شهرستان است که در نوع خود بی نظیر محسوب می شود، تشریح کرد: خلیل آباد رتبه دهم ارزش تولیدات استان را دارد.

,

وی با تاکید بر اینکه 269 حلقه چاه موتور، 23 رشته قنات فعال و دو رودخانه فعال در سطح شهرستان وجود دارد که وجود دو رودخانه فصلی یکی از پتانسیل های خوب شهرستان محسوب می شود، بیان کرد: طرح تجمیع آبیاری در 65 چاه موتور و منابع  آبی با لوله گذاری 160 کیلومتر و اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان در سال جاری اجرا شد.

,

شبان با اشاره به اینکه آمادگی داریم هر منبع آبی که درخواست داشته باشد به صورت 85 درصد بلاعوض و 15 درصد خودیاری طرح تجمیع را برای کشاوزان شهرستان اجرا کنیم، تاکید کرد: طرح تجمیع لوله گذاری مسیرهای آبی از منابع آب تا درب باغات و مزارع است که باعث صرفه جویی 25 درصدی مصرف آب می شود.

,

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه شهرستان خلیل آباد سالانه بین 20 تا 30 تن تولید کشمش را دارد، اقدامات خوبی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام شده است، ابراز کرد: 11 واحد فرآوری کشمش نیمه مکانیزه در سطح شهرستان وجود دارد که با توجه به بازارهای صادارتی سه واحد به صورت تمام مکانیزه تجهیز شده اند.

,

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد همچنین در ادامه اظهار کرد: با توجه به هدف گذاری که انجام شده است تا سال آینده که بحث برداشت محصول جدید کشمش را داریم امیدواریم 10 واحد تمام مکانیزه در بحث کشمش راه اندازی شود که مزایای آن در حوزه بازار های صادراتی بروز خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه