اخبار داغ

سفارش آنلاین غذا چرا و از چه زمانی؟

سفارش آنلاین غذا چرا و از چه زمانی؟
از طرفی سفارش آنلاین غذا در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. این روزها که مدرنیته با زندگی ما پیوند خورده است مشغله‌ها و دغدغه‌هایمان هم هرروز بیشتر و بیشتر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمتر کسی پیدا می‌شود که تا به حال در مورد سیستم‌های سفارش آنلاین غذا نشنیده باشد. اکثر ما از این سرویس‌ها برای سفارش اینترنتی غذا استفاده کرده‌ایم و حداقل برای یک بار هم که شده یک اپلیکیشن سفارش غذا را بر روی گوشی هوشمندمان نصب کرده‌ایم. امروزه سرویس‌های سفارش آنلاین غذا با نام‌های متفاوتی در سراسر دنیا مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند. هرچند بخش عمده‌ای از مردم جهان هنوز رستوران گردی و کشف رستوران‌های جدید را تفریح جذابی برای گذراندن اوقات فراغت خود در کنار خانواده و دوستانشان می‌دانند؛ اما خیلی وقت‌ها هم به دلیل مشغله‌های زندگی مدرن و یا خستگی و کسالت ترجیح می‌دهند، غذای موردعلاقه‌شان را در سریع‌ترین حالت ممکن درب خانه تحویل بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفارش آنلاین غذا,

سفارش اینترنتی غذا خیلی اوقات به کمک شما می‌آید. گاهی میهمان‌های سرزده شما را غافل‌گیر می‌کنند و بی شک در چنین شرایطی شما زمان کافی برای پخت یک غذای خانگی ندارید، گاهی حال و هوای بیرون رفتن دارید و می‌خواهید ناهار یا شامتان را در رستوران محبوبتان میلی کنید؛ اما شرایط آب و هوایی برای گردش و بیرون رفتن از خانه مناسب نیست و شما ترجیح می‌دهید با سفارش آنلاین غذاهای محبوبتان یک روز فوق‌العاده را در خانه برای خودتان رقم بزنید، گاهی ترجیح می‌دهید بعد از یک روز خسته‌کننده‌ی کاری در خانه بمانید و فقط استراحت کنید. در چنین مواقعی هیچ انتخابی منطقی‌تر از سفارش آنلاین غذا از منو بهترین رستوران‌های شهر نیست.

,

از طرفی سفارش آنلاین غذا در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. این روزها که مدرنیته با زندگی ما پیوند خورده است مشغله‌ها و دغدغه‌هایمان هم هرروز بیشتر و بیشتر می‌شود. زمان چیزی است که در زندگی‌های امروزه همیشه کم می‌آوریم. حالا که فرصت ندارید از این رستوران به آن رستوران به دنبال غذای موردعلاقه‌تان بگردید؛ بهترین کار اعتماد به سرویس‌های سفارش آنلاین غذاست. فقط کافی است گوشی هوشمندتان را در دست بگیرید یک اپلیکیشن سفارش غذا نصب کنید و مشغول رستوران گردی شوید. سیستم سفارش آنلاین غذا با ابزارهای فوق‌العاده‌ی جستجو این امکان را به شما می‌دهد تا در مدت ‌زمان کوتاهی طیف بسیار گسترده‌ای از رستوران‌ها را برای پیدا کردن غذای موردنظرتان بررسی کنید. می‌توانید با توجه به امتیاز رستوران و نظرات کاربران و دیدن عکس‌ غذاها برای انتخاب یک رستوران مناسب تصمیم بگیرید. قیمت‌ها را مقایسه کنید و به راحتی غذای دلخواهتان را سفارش دهید. عملاً این کار به صورت حضوری و یا تلفنی غیرممکن است؛ و تنها به لطف سیستم‌های سفارش غذا اینترنتی برای ما فراهم شده است.

, اپلیکیشن سفارش غذا,

, ,

با مواردی که در بالا ذکر کردیم دیگر جای هیچ سؤالی نمی‌ماند که چرا باید از سیستم‌های سفارش آنلاین غذا استفاده کنیم. مزایا و امکانات بی‌نظیر سامانه‌های سفارش غذا آنلاین باعث شده است که مردم این روزها به خدمات اینترنتی غذا اعتماد زیادی داشته باشند. اکنون استفاده از وب‌سایت سفارش غذا و همچنین اپلیکیشن سفارش غذا به عنوان یک روش عادی و راحت جایگزین سفارش تلفنی غذا شده و جایش را در زندگی مردم باز کرده است، اما ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که این سرویس برای اولین بار در کجا و چگونه شکل گرفت؟ از چه زمانی مردم جهان به سامانه‌های سفارش آنلاین غذا دسترسی پیدا کردند و در ایران اوضاع شکل‌گیری سامانه‌های سفارش اینترنتی غذا از چه قرار بوده است؟

,

بیشتر از بیست سال از اولین سفارش انلاین غذا می‌گذرد!

, بیشتر از بیست سال از اولین سفارش انلاین غذا می‌گذرد!,

اگر بخواهیم در مورد اولین سفارش آنلاین غذا در جهان صحبت کنیم؛ بی شک برمی‌خوریم به همان داستان معروف سفارش یک پیتزا پپرونی بزرگ با پنیر اضافه که ممکن است شنیده باشید! در سال 1994 برای اولین بار ایده‌ی سفارش آنلاین غذا با سفارش یک پیتزا پپرونی بزرگ در رستوران پیتزا هات امریکا شکل گرفت؛ هرچند که سال‌ها پیتزا هات به ثبت این سفارش افتخار می‌کرد، اما نمی‌توان پیتزا هات را به عنوان اولین سامانه‌ی سفارش آنلاین غذا در نظر گرفت. پیتزا هات چندان در این حوزه موفق نبود و به سادگی از دور رقابت در بازار سفارش غذا کنار رفت؛ ایده‌ی سفارش آنلاین غذا هرگز فراموش نشد و یک سال بعد یعنی در سال 1995 اولین سامانه‌ی سفارش غذا اینترنتی به نام World Wide Waiter تأسیس شد.

, World Wide Waiter,

این سرویس که امروزه با عنوان waiter شناخته می‌شود در ابتدا فقط به بخش‌هایی در شمال کالیفرنیا سرویس می‌داد، اما در حال حاضر در سراسر ایالات‌متحده آمریکا در دسترس است. بعد از waiter سیستم‌های سفارش آنلاین غذا یکی‌یکی در بازار سفارش غذا قد علم کردند. مثلاً Grubhub دومین وب‌سایت سفارش غذا بود که پس از waiter در آمریکا شروع به کار کرد و همچنان هم پابرجاست.

, waiter, waiter, Grubhub, Grubhub, waiter,

, ,

اما با ظهور گوشی‌های هوشمند دیگر وب‌سایت‌های سفارش آنلاین غذا به حاشیه رفتند و کم‌کم نوبت به اپلیکیشن‌های سفارش غذا رسید. درست در همین زمان بود که Doordash برای اولین بار اپلیکیشن سفارش غذای آنلاین را راه‌اندازی کرد. Doordash در حال حاضر از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا در جهان است.

, Doordash, Doordash,

سفارش اینترنتی غذا در ایران از چه قرار بوده است؟

, سفارش اینترنتی غذا در ایران از چه قرار بوده است؟,

همان‌طور که کمی قبل گفتیم از اولین سفارش غذا اینترنتی در دنیا، بیش از 20 سال می‌گذرد؛ اما بازار ایران در این حوزه هنوز کودکی نوپاست و کمتر از یک دهه از حضورش می‌گذرد. حدود ده سال است که به لطف اولین سایت‌های سفارش غذا در ایران می‌توانیم با چند کلیک ساده سفارش غذا دهیم. البته این امکان تا مدت زیادی تنها در انحصار پایتخت و دیگر کلان‌شهرها بود و تنها رستوران‌های تهران، رستوران‌های مشهد و رستوران‌های اصفهان را پوشش می‌داد. مدت زیادی نمی‌گذرد که شرکت‌های ایرانی به سمت بازار دیگر شهرهای ایران حرکت کرده‌اند و در حال فعال کردن امکان سفارش آنلاین غذا در شهرستان‌ها هستند.

,

امروزه سفارش آنلاین غذا در جهان به صنعتی کاملاً کاربردی و گسترده تبدیل شده است؛ شرکت‌های ایرانی که به تازگی به سامانه سفارش اینترنتی غذا پیوسته‌اند برای برد در این رقابت داغ و همگام شدن با بازار جهانی حتی یک روز را برای پیشرفت از دست نمی‌دهند. این وب‌سایت‌های سفارش غذا با ارائه اپلیکیشن سفارش غذا و اضافه کردن ویژگی‌های جالب و منحصربه‌فرد به سایر خدماتشان به دنبال جلب توجه و رضایت مشتری‌هایشان هستند.

,

تجربه‌ی شما از اولین سفارش غذا آنلاین در ایران چه بوده است؟ آیا از اولین تجربه‌هایتان خاطره‌ای دارید که در ذهنتان مانده باشد؟ آن را در قسمت کامنت‌ها برای ما تعریف کنید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه