اخبار داغ

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی:

ترکمنستان با بازگشایی مرز "پرسه سو" موافقت نکرد

ترکمنستان با بازگشایی مرز "پرسه سو" موافقت نکرد
سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی گفت: کشور ترکمنستان هنوز با گشایش گذر مرزی پرسه سو میان خراسان شمالی با ترکمنستان موافقت نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد شنوایی، سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در پاسخ به نتیجه دیدارها و گفتگو های سال جاری مسئولان خراسان شمالی و وزارت امور خارجه ایران در کشور ترکمنستان در زمینه بازگشایی گذر مرزی پرسه سو اظهارکرد: کشور ترکمنستان هنوز نسبت به این مطالبه خراسان شمالی موافقت نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک ,

شنوایی گفت: بازگشایی این گذر مرزی مطالبه جدی خراسان شمالی از کشور ترکمنستان است که از سال 85 تاکنون پیگیری شده با این وجود ترکمنستان در مورد این تقاضا اعلام کرده است که میان ایران و ترکمنستان 4 گذر مرزی که 3 گذر در خراسان رضوی و یک گذر در استان گلستان وجود دارد که به طور کامل فعال نیستند.

,

وی به فعالیت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشور در سفارتخانه های ایران در کشورهای هدف صادراتی اشاره و اظهارکرد: در همین راستا معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور پیگیری روابط تجاری با کشورهای هدف ایجاد شده است.

,

وی ادامه داد: در تمام سفارتخانه‌های ایران حوزه اقتصادی فعال شده و رایزن‌های اقتصادی ایران در این سفارتخانه ها در راستای تقویت تعامل اقتصادی میان ایران و کشورهای خارجی و تقویت تعامل با بازرگانان ایرانی و ارتباط آنان با بازار کشورهای هدف صادراتی فعال هستند.

,

وی افزود: رایزن های اقتصادی وزارت امور خارجه در سفارتخانه ها، تمامی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت و همچنین وضعیت بازارهای هدف  صادراتی را در سایت ها به زبان فارسی بارگذاری می کنند تا بازرگانان و تجار ایرانی برای ورود به بازار های صادراتی آگاهانه اقدام کنند.

,

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان شمالی تصریح کرد: رایزن های اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین آدرس ایمیل خود را در سایت بارگذاری کرده اند تا میان رایزن ها و تجار ارتباط همیشگی وجود داشته باشد.

,

شنوایی تاکید کرد: برقراری این پل های ارتباطی در راستای تقویت تعامل و ارتباط بازرگانان و تجار ایرانی با واحد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و ارائه اطلاعات کامل با تجار برای تجارت آگاهانه و گسترش مراودات تجاری میان ایران و کشورهای هدف صادراتی است.

,

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه ایران پشتیبان و پیگیر تقویت روابط تجارت استان با کشورهای هدف صادراتی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا اخیرا تیم اقتصادی سفارتخانه های قزاقستان و پاکستان مهمان خراسان شمالی بودند.

,

وی گفت: در این دیدارها طرفین در باره قابلیت های صادراتی و سرمایه گذاری مناطق خود گفتگو و تبادل نظر کردند.

,

وی در خاتمه به اعمال تحریم های سخت گیرانه آمریکا و هم پیمانان غربی اش بر ایران اشاره کرد و افزود: با وجود این فشارهای اقتصادی بر کشور، آمار صادرات امسال حکایت از آن دارد که کشور ایران از طریق را ه های برون رفت به تبادلات خود ادامه داده و این مسیر را ادامه می دهد.

,

وی خاطرنشان کرد: روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف رو به گسترش است.

,

خراسان شمالی 310 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

,

انتهای پیام / 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه