اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اعلام کرد؛

وقوع ۵۷ حادثه گازی طی ۹ ماهه امسال

وقوع ۵۷ حادثه گازی طی ۹ ماهه امسال
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: طی 9 ماهه امسال 57 حادثه گازی در استان رخ داده اند که بر اثر آن دو نفر جان باختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسن‌رضا میربلوکی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی د جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال نیز ۵۷ حادثه گازی در استان گزارش شد که در این حوادث، دو نفر جان باختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ،,

میربلوکی افزود: یک نفر از آنان در حادثه آتش سوزی و یک نفر بر اثر گازگرفتگی فوت کردند. 

,

وی همچنین گفت: طی ۹ ماهه پارسال ۱۸ حادثه گازی رخ داده بود که در آن دو نفر بر اثر گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن فوت کرده بودند.

,

میربلوکی افزود: در زمستان پارسال ۲۸ حادثه گازی برای مشترکان گاز استان رخ داد که ۹ نفر از این حادثه دیدگان بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

,

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی استفاده از اجاق گاز تک شعله به عنوان وسیله گرمایشی را یکی از علل اصلی بروز حوادث گازی در استان عنوان کرد و گفت: استفاده از این تجهیزات در فضای بسته و بدون تهویه، موجب کمبود اکسیژن و انتشار گاز مرگ آور می شود. 

,

میربلوکی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه طی سال های گذشته بیشترین عامل اتفاق حوادث انفجار و آتش سوزی برای مشترکان گازی استان مشکل شیلنگ گاز بوده است، افزود: در این موارد، شیلنگ بدون بست فلزی استفاده شده و یا بست مناسب نداشته، و یا اینکه دچار پوسیدگی و خوردگی و زدگی بوده است. 

,

وی تصریح کرد: مشترکان باید هر سال شیلنگ وسایل گازسوز را خود را بررسی کنند و حتی در صورت سالم بودن ظاهری آن نیز هر سه سال یکبار آنرا تعویض کنند.

,

میربلوکی همچنین خاطر نشان کرد: طی سال های گذشته اتفاق گازگرفتگی با مونوکسید کربن و ترقیق اکسیژن مربوط به ترک و درز در دودکش بیشترین علت حوادث مشترکان گازی استان بوده است که در راستا، مشترکان باید هرساله قبل از استفاده از سالم بودن مسیر عبور گازهای حاصل از احتراق و وجود کلاهک اچ (H) ساختمان خود را بررسی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه