اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

شیعه حضرت زهرا(س) میانه‌ای با دروغ و تهمت ندارد/ خودسازی انسان را همنشین اهل بیت می‌کند

شیعه حضرت زهرا(س) میانه‌ای با دروغ و تهمت ندارد/ خودسازی انسان را همنشین اهل بیت می‌کند
کارشناس مذهبی گفت: در دنیا تصمیم با خودمان است؛ چراکه پاک شدن و خودسازی در این دنیا انسان را مستقیم هم‌نشین حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) در بهشت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ حجت الاسلام هادی‌پور امروز(سه شنبه) در مراسم عزاداری فاطمیه در هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: انسان‌ها گاهی بین خودشان برای هر موضوع بی ارزشی قسم می‌خورند، باید مراقب حرف‌هایمان باشیم و این عادات را ترک کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: قسم راست هم کراهت دارد چه برسد به اینکه شیعه برای اثبات حرفش که دروغ است قسم بخورد؛ اما مدل قسم خداوند با انسان‌ها متفاوت است و به چیزهایی قسم می‌خورند که در بیان ما نیست. مثل آسمان و زمین و خورشید که مفسرین می‌گویند یکی از فسلفه‌های قسم خداوند تاکید است که انسان متوجه سخن مهم او بشود.

,

کارشناس مسائل دینی بیان کرد: حرف مهمی که خداوند در سوره شمس 11 بار پشت سرهم قسم خورده است تا آن را بگوید این است که هرکس خودش را تربیت کرد، برنده است و هرکس افسار نفس را دست شیطان یا نفس اماره داد باخته است.

,

وی با طرح این سوال که جایگاه تربیت که از نگاه خداوند اینقدر مهم است در زندگی ما چگونه است؟ عنوان کرد: هیچ کس زمان مرگ خود را نمی‌داند بنابراین نباید غافل باشیم؛ شاید نگاه به مشکلات و رنج‌ها یا قبرستان به خروج از غفلت انسان کمک کند و دیدن نمونه‌های روزمره برای بیدار شدن انسان است.

,

هادی پور اذعان کرد: دویدن‌های این دنیا فقط برای نهایت 70 یا 80 سال است؛ حضور در این دنیا فقط برای مشخص کردن درجه و جایگاه زندگی اخروی است. آمدن هیئت برای حسینی شدن و معطرشدن به عطر زهرایی است و بهشت بدون ارباب فایده ندارد و حسرت و غصه در پی دارد.

,

وی گفت: شهدا یک‌بار تصمیم مردانه گرفتند، پای آن ایستادند تا رفتند و حاج قاسم قبل از جنگ با داعش با نفس خود جنگید، پیروزی در جهاد اکبر مقدمه پرواز در جهاد اصغر است.

,

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در روایتی می‌فرمایند؛ "اگر به آنچه ما امر می‌کنیم عمل و از آنچه نهی می‌کنیم اجتناب کردید، شیعه ما هستید." اگر هنوز هنگام عصبانیت تهمت می‌زنیم، حق الناس را رعایت نمی‌کنیم؛ شیعه حضرت زهرا سلام الله علیها نیستیم.

,

وی ادامه داد: حضرت فاطمه سلام الله در ادامه می‌فرمایند؛ کسانی که ما را دوست دارند و با دوستان ما دوست و با دشمنان ما دشمن هستند و با قلب و زبان خود تسلیم اهل بیت اند نیز اگر مخالف امر و نهی ما رفتار کردند محب ما هستند نه شیعه ما و اینان هرچند معصیت‌هایی دارند اما اهل بهشت هستند؛ لکن بعد از اینکه پاکشان کردند وارد بهشت می‌شوند. این پاک شدن یا در دنیا با ابتلا و آزمایش است و اگر با این بلا هم پاک نشد، در قیامت آنقدر به او سخت می‌گذرد تا پاک شود و این‌بار نیز پاک نگردید وارد طبقات بالای جهنم می‌شود تا زمانی که پاکیزه گردد.

,

هادی پور در پایان گفت: در دنیا تصمیم با خودمان است پاک شدن و خودسازی در این دنیا انسان را مستقیم هم‌نشین حضرت زهرا سلام الله و اهل بیت در بهشت می‌کند.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه