اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

فرآوری نفت، تنها راه‌ رهایی دولت از خام‌فروشی

فرآوری نفت، تنها راه‌ رهایی دولت از خام‌فروشی
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: یکی از اقداماتی که دولت در ۶ سال گذشته برای رهایی از خام فروشی نفت می توانست انجام دهد پرداختن به فرآوری نفت و فروش فرآورده های نفتی است چرا که فروش فرآورده های نفتی شامل تحریم ها نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی در گفت و گو با خبرنگار "راه آرمان" اظهار کرد: دولت با عدم مدیریت خود، به جایی رسیده است که هزینه های او بر درآمدها پیشی گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

کارشناس مسائل اقتصادی افزود: کاهش فروش نفت باید از طریقی تامین می شد که بهترین راهکار آن گسترش و اصلاح پایه های مالیاتی، توسعه و افزایش ابزارهای اخذ مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی است ولی متاسفانه دولت هیچ کدام از این اقدامات را انجام نداده است.

,

شیخی شعار سال ۹۹ مبنی بر جدایی بودجه از نفت را یک شعار کاذب عنوان کرد و گفت: این شعار در واقع راهکار دولت برای فرار از بی تدبیری های اقتصادی است در حالی که یکی از اقداماتی که در این ۶ سال برای رهایی از خام فروشی نفت می توانست انجام دهد پرداختن به فرآوری نفت و فروش فرآورده های نفتی است چرا که فروش فرآورده های نفتی شامل تحریم ها نمی شود.

,

وی ادامه داد: دولت انگیزه ای برای تولید داخلی و قطع وابستگی و ایجاد خودکفایی ندارد و در حال حاضر که سرشان به سنگ خورده است هیچ پاسخی برای کم کاری های خود ندارد.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه به اقدام دولت مبنی بر وادار کردن شرکت های خودروسازی در جهت استفاده از قطعه های داخلی اشاره و عنوان کرد: دلیل خروج ۲۰ هزار خودرویی که تا قبل از آن در پارکینگ ها انبار شده بود، استفاده از قطعه هایی است که توسط قطعه سازان داخلی تامین می شود حال سوال ما این است چرا در ۶ سال گذشته، خودروسازان را وادار نکردید که نهضت قطعه سازی راه اندازی کنند؟

,

شیخی با بیان اینکه تا امروز چشم امید دولت به کدخدا بوده است، خاطر نشان کرد: دولت می توانست بحث فرآوری نفت و قطع خام فروشی نفت را ۶ سال قبل پیگیری کند ولی الان که دست آن ها در برجام خالی شده است و چیزی برای دفاع ندارند شعار می دهند.

,

وی تاکید کرد: این مسئله نشان می دهد دولت از همان ابتدا دنبال رشد اقتصادی، رونق تولید و رفع وابستگی نبوده است و با پیروی از ساز و کار خود به دنبال وابستگی بودند و الان برای آبروداری این حرف ها را می زنند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه