اخبار داغ

گزارش شورای امنیت؛

داعش در حال بازیابی قدرت در قلب خاورمیانه است

داعش در حال بازیابی قدرت در قلب خاورمیانه است
شورای امنیت سازمان ملل در گزارشی نوشت: داعش هم‌چنان در حال دریافت کمک مالی است و می‌تواند خطری برای امنیت خاورمیانه و جهان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارشی، نسبت به قدرت گرفتن دوباره داعش در خاورمیانه و تلاش برای ترتیب دادن حملاتی در غرب هشدار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته روزنامه «گاردین»، این گزارش بر اساس اطلاعات جدیدی است که توسط کشورهای عضو گردآوری شده و قدرت گرفتن حملات داعش در سوریه و عراق، برنامه‌ریزی برای آزاد کردن اسرای داعشی از بازداشتگاه‌ها و استفاده از ضعف نیروهای امنیتی محلی را شرح می‌دهد.

, گاردین,

در گزارش سازمان ملل به تأمین مالی داعش اشاره شده و نوشته که این گروه تروریستی علی‌رغم تحمل شکست‌های سنگین کماکان سرسختانه برای ماندن می‌جنگد. 

,

گفته می‌شود پس از کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش، فردی به نام «ابو ابراهیم الهاشمی القریشی» جانشین وی شده است که از اعضای کلیدی این گروه تروریستی محسوب می‌شود.

,

در گزارش سازمان ملل آمده است، بعید است سمت و سوی راهبرد اصلی داعش تغییر کند اما گمان بر این است رهبر جدید این گروه، برای مدت کوتاهی در این سمت انجام وظیفه کند. 

,

سازمان ملل می‌نویسد، مسئله اعضای خارجی داعش همچنان یکی از نگرانی‌ها است و بین نصف تا دو سوم از ۴۰ هزار جنگجوی خارجی، زنده هستند.

,

بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که داعش با شورشی خفیف بازخواهد گشت و شکست خود را یک عقب‌نشینی موقتی عنوان خواهد کرد.

,

این گزارش می‌افزاید داعش علاوه بر سوریه و عراق، در افغانستان نیز از گروه «طالبان» شکست سنگینی خورد و در لیبی تنها چند صد شبه‌نظامی وفادار خود را حفظ کرده است. این گروه برای اعمال تهدید علیه اروپا بسیار ضعیف است و تنها به حمله «تروریست‌های بومی» متکی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه