اخبار داغ

گام تمام عیار ترامپ به نفع صهیونیست‌ها؛

قطع تمام روابط فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی

قطع تمام روابط فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی معامله‌ای که به شدت به نفع رژیم صهیونیستی است از قطع تمام روابط حتی همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی و آمریکا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از قطع تمام روابط حتی همکاری های امنیتی با رژیم صهیونیستی و آمریکا خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

عباس گفت که برنامه صلح آشکار شده توسط دونالد ترامپ نقض توافقاتی بود که در پیمان اسلو در سال 1993 توسط رژیم اشغالگر و فلسطینی ها آغاز شد.

, عباس,

وی در نشست اضطراری اتحادیه عرب در قاهره گفت: "رژیم صهیونیستی به عنوان یک قدرت اشغالگرِ سرزمین های مردم فلسطین باید مسئولیت اقدامات خود را به عهده بگیرد."

,

نشست وزرای خارجه عرب در قاهره به درخواست فلسطینی هایی که از پیشنهاد آمریکایی خشمگین بودند برگزار شد.

,

اتحادیه عرب طرح خاورمیانه جنجال برانگیز ترامپ را رد کرد و آن را برای فلسطینیان ناعادلانه خواند.

,

 

,

, ,

 

,

بلوک اتحادیه عرب طی بیانیه ای اظهار داشت با توجه به عدم رعایت حداقل حقوق و آرمان های مردم فلسطین، معامله قرنِ آمریکایی – صهیونیستی را رد می کند.

,

رهبران عرب نیز عهد کردند که در اجرای این طرح با دولت آمریکا همکاری نکنند.

,

عباس در پی معامله ای که به شدت به نفع رژیم صهیونیستی است خطاب به اسرائیل و آمریکا گفت که هیچ رابطه ای از جمله روابط امنیتی با آنها وجود نخواهد داشت.

,

مقامات آمریکا یا اسرائیل هیچ توضیحی ندادند.

,

رهبر فلسطین با بیان اینکه از برقراریِ تماس تلفنی و ارسال پیام به ترامپ امتناع ورزیده گفت: "می دانم که او از این راه استفاده می کند تا بگوید که به ما مشاوره داده است. من هرگز این راه حل را قبول نخواهم کرد."

,

وی با اشاره به اینکه فلسطینی ها همچنان متعهد به خاتمه دادن اشغالگری رژیم صهیونیستی و ایجاد دولتی که پایتخت آن در شرق بیت المقدس است هستند، افزود: "هرگز زیر بار فروش بیت المقدس نخواهم رفت."

,

عباس ادامه داد که فلسطینی ها هرگز آمریکا را به عنوان تنها واسطه مذاکره با رژیم اشغالگر نمی پذیرند.

,

او گفت که آنها برای توضیح وضعیت ما به شورای امنیت سازمان ملل متحد و سایر سازمان های جهانی و منطقه ای می روند.

,

"احمد ابوالغیط" دبیرکل اتحادیه عرب گفت که این پیشنهاد یک تغییر جهتِ شدید در سیاست خارجی دیرینه آمریکا در مورد درگیری بین اسرائیل و فلسطین را آشکار ساخت.

,

وی افزود که این تغییر جهت به دستیابی به صلح کمک نمی کند و تنها یک راه حل است. فلسطینی ها این پیشنهاد را نمی پذیرند.

,

او از هر دو طرف (رژیم صهیونیستی و فلسطین) خواست تا برای دستیابی به راه حلی رضایت بخش برای هر دو به مذاکره بپردازند.

,

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در واشنگتن از طرح پیشنهادی دیرینه رونمایی کرد که طی آن رژیم صهیونیستی تمام شهرک های خود در کرانه باختری که فلسطینی ها و بیشتر جوامع بین المللی آن را غیر قانونی می دانند و همچنین دره اردن را ضمیمه می کند.

,

در این طرح، رژیم صهیونیستی مرزها و فضای هوایی این کشور را کنترل و اقتدار کلی امنیت را حفظ می کند. منتقدان این طرح می گویند که این امر منجر می شود تا دولت فلسطین به معنای واقعی غارت شود.

,

این طرح، حق بازگشت مهاجران آواره فلسطینی و فرزندان آنها بواسطه جنگ سال 1948 را از بین می برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه