اخبار داغ

رئیس جمهور در حرم امام خمینی (ره):

معامله قرن برای جهانیان تنفر برانگیز است / در برابر متجاوزان راهی جزء وحدت و استقامت نیست

معامله قرن برای جهانیان تنفر برانگیز است / در برابر متجاوزان راهی جزء وحدت و استقامت نیست
رئیس جمهور با بیان این‌که معامله قرن برای جهانیان تنفر برانگیز است، گفت: در برابر متجاوزان راهی جزء وحدت و استقامت نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی لحظاتی پیش در آیین تجدید میثاق دولتمردان با آرمان‌های امام خمینی (ره) که با حضور اعضای دولت در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا و تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: خدا را شاکریم که در این ایام مبارک و آغازین روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی توانستیم به تربت پاک امام راحل مشرف بشویم و بار دیگر با امام بزرگوار عهد و پیمان ببندیم.

وی با بیان این‌که ایام دهه فجر ۵۷ به‌عنوان روزهای تاریخ‌ساز برای تاریخ کشور و همه مسلمانان بود، گفت:  امام خمینی (ره) در این ۱۰ روز گذار اقدام بسیار مهمی را رقم زدند و از استبداد و استعمار را به مردم سالاری و استقلال تبدیل کردند.

رئیس جمهور عنوان کرد: نهضتی که به‌همراه آن تغییر است وقتی آرام می‌نشیند که به نظام منتهی شود. حرکت و انقلابی که پایان آن استقرار یک نظام نباشد به آشوب بیشتر شبیه است.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) توانست دو یادگار بزرگ را برای تاریخ و کشور ما به ارمغان بیاورد و آن جمهوریت و اسلامیت بود.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: امام خمینی (ره) به خوبی احساس کرده بود که با وجود سلطنت، مردم سالاری امکان‌پذیر نیست. امام (ره) که تجربه مشروطه را داشت و می‌دانست با وجود سلطنت نظام مشروطه‌ای باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: انتخاباتی که در روزهای اولیه مشروطه بر اساس آراء مردم بود کم‌کم به جایی رسید که در میان جمعی و دربار افراد منتخب می‌شدند و بعد تشریفات انتخاباتی انجام می‌شد. در آن روزگار از قبل می‌دانستند چه کسانی به مجلس ملی می‌روند.

رئیس جمهور گفت: بنابراین امام خمینی (ره) به این نتیجه رسید که با وجود سلطنت و دیکتاتوری مردم‌سالاری امکان‌پذیر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی بیان داشت: افرادی بودند که به امام توصیه می‌کردند نظام مشروطه بماند بدون سلطان و … امام خمینی (ره) این مدل‌های پیشنهادی را نپذیرفت و در میان همه مشورت‌ها جمهوری اسلامی را برگزیدند.

,

حجت‌الاسلام روحانی گفت: امام خمینی (ره) نه تنها پدر اسلام‌خواهی در تاریخ بود بلکه پدر جمهوری‌خواهی در ایران بود.

,

وی تصریح کرد: جمهوریتی که با دیانت و اسلامیت پیوند نخورد آن جمهوری هم باقی نمی‌ماند و تبدیل به استبداد نمی‌شود و به همین دلیل امام راحل اصرار داشت جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و یک کامه زیاد. امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند که حکومت باید در چارچوب اسلام و به‌دست مردم باشد.

,

رئیس جمهور افزود: امام می‌دانست عدالت و رشد و توسعه بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست. این‌که فرمودند «میزان رای ملت است»، شعار نداد، بکه می‌دانست در هر صفی مردم باشند، پیروزی نهایی همان جا است و اگر مردم غایب باشند موفقیتی نداریم و اگر داشته باشیم، ماندگار نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه