اخبار داغ

کلنگ زنی و بهره برداری هیچکدام از پروژه های اشتغالزایی بیجار به دهه فجر نرسید

کلنگ زنی و بهره برداری هیچکدام از پروژه های اشتغالزایی بیجار به دهه فجر نرسید
پروژه فولاد کردستان، جانمایی آهن اسفنجی، پتروشیمی بعثت کردستان از مهمترین پروژه هایی است که مردم بیجار انتظار داشتند حداقل یکی از آنها در ایام الله دهه فجر کلنگ زنی یا به بهره برداری برسد اما ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، شهرستان بیجار یکی از استان های کم برخوردار و در عین حال مظلوم استان کردستان است که در دهه های اخیر به دلیل عدم توجه مسوولان و نبود زیر ساخت های مهم در شهر با رشد منفی جمعیت رو به رو بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

یکی از عوامل مهم که در تثبیت جمعیت مردم این شهرستان نقش بسزایی دارد و تا کنون مورد غفلت واقع شده ایجاد پروژه های مهم اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان است که در پیچ و خم وعده های مسوولان گیر کرده و به وادی فراموشی سپرده می شود.

,

بیکاری زخم چرکینی در شهرستان بیجار است که برای التیام آن کلنگ های فراوانی بر زمین زده شد اما هیچکدام آنها به سرانجام نرسید و این زخم روز به روز عمیق تر و چرکین تر شد و موجب بروز مشکلات فراوانی در این شهرستان با قدمت هفت هزار ساله گردید که مرهم این زخم ها مسوولان جهادی با داشتن روحیه و تفکر بسیجی است که متاسفانه قحطی آن در بیجار گروس به خوبی مشاهده می شود.

,

یکی از این پروژه ها که در سال 88 کلنگ آن در شهرک صنعتی بیجار به زمین زده شد،پروژه اسب آهنین بود ظرفیت تولیدی این کارخانه 5300 دستگاه کامیون و کامیونت در سال اعلام شده بود که با توجه به برنامه های بلند مدت این میزان تولید می توانست به سه برابر در سال برسد.

,

رضا صراف مدیر و سرمایه گذار این پروژه در شهریور سال 93 در بازدید مدیر کل بانک صنعت و معدن از این پروژه بیان داشت: میزان اعتبار لازم برای راه اندازی فاز اول این پروژه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان است که در صورت تامین اعتبار این کارخانه در سال 94 راه اندازی می شود.

,

وی اعلام داشت: با راه اندازی فاز اول این کارخانه 110 نفر از جوانان بیکار بیجار دارای شغل می شوند و اولویت اصلی با جوانان بومی است.

,

این پروژه ای که بیش از 10 سال در پیچ و خم وعده های مسوولان گیر کرده این است در زمانی که 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت ، مکان صادرات محصولی که هنوز تولید نشده است مشخص بود.

,

پتروشیمی کردستان پروژه ای که فقط یک تابلو را یدک می کشد

, پتروشیمی کردستان پروژه ای که فقط یک تابلو را یدک می کشد, پتروشیمی کردستان پروژه ای که فقط یک تابلو را یدک می کشد,

یکی از پروژه های مهم و کلیدی شهرستان بیجار که راه اندازی آن می تواند نقش بسزایی در اشتغالزایی شهرستان 89 هزار نفره بیجار گروس داشه باشد ، پتروشیمی کردستان است که در چند ماه قبل در ند کیلومتری بیجار به نصب یک تابلو برای آن اکتفا شده و تا کنون هیچ تقدام عملی برای کلنگ زنی آن صورت نگرفته است.

,

احداث واحد پتروشیمی در شهرستان بیجار با سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از خبرهای مسرت بخش استاندار وقت در سال 95 برای مردم دیار گروس بود، پروژه ای که بعد از سه سال فقط یک تابلو از آن نصب شده است.

,

واحد پتروشیمی بیجار اگر به عنوان تکمیل کننده پتروشیمی کردستان و توسعه صنایع پایین دستی در منطقه مورد نظر قرار بگیرد، می‌تواند دستاوردهایی همچون اشتغال آفرینی و توسعه تولید داخلی محصولات پتروشیمی را محقق نماید.

,

پروژه های که فقط در حد نام مانده است و تا کنون هیچ اقدام مثبتی برای راه اندازی آنها صورت نگرفته مانند کلاف سر درگمی می ماند که مردم بیجار دیگر حوصله بازی کردن با این کلاف های سر درگم ندارند .

,

در دوره های قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها پروژه ای که مسیر رسیدن کاندیداها را به صندلی سبز بهارستان راحتتر کرده بود وعده وعیده های برای افتتاح جاده بیجار همدان بود که بعد از 40 سال با نواقصاتی به سرانجام رسید .

,

اما امسال به مدد بی کفایتی مسوولان استانی و شهرستانی تعدادی این پروژه ها برای بازیچه قرار گرفتن کاندیداها زیاد است و هر کدام با زدن سنگ یکی از این پروژه ها می توانند رای مردم را جمع کنند.

,

پروژه فولاد کردستان، جانمایی آهن اسفنجی، پتروشیمی بعثت کردستان ، اسب آهنین ، قطعات بتنی شهرداری از مهمترین پروژه های است که مردم بیجار انتظار داشتند حداقل یکی از آنها در ایام الله دهه فجر کلنگ زنی یا به بهره برداری برسد اما با توجه به داشتن مسوولان جان بر کف رسیدن به پروژه ها به سرابی تبدیل شده که مردم بیجار هیچوقت به آن نمی رسند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه